Ik heb afgelopen weekend foto's gemaakt bij een balletuitvoering van een lokale dans/balletschool.
Ik heb hiervoor een Nikon 70-200/2.8 gehuurd.
Het idee van de school is dat mensen een CD kunnen bestellen (tegen vergoeding) met alle foto's. Dit zouden zo ongeveer een maximaal honderd CD's kunnen zijn. Nu kan ik mij voorstellen dat mensen niet zitten te wachten op een CD met foto's van iedereen en maar een paar van hun kind(eren). (zou ik zelf ook niet zo snel doen).
Nu kan ik ook de foto's op Oypo plaatsen en aldaar de afhandeling laten doen. Waarschijnlijk het minste werk voor mij. Of ik plaats de foto's op mijn Picasa site en men kan ze daar bekijken en direct bij mij bestellen. Hoe kan ik eenvoudig een "stempel" op de foto krijgen met een tekst? Ik maak alleen (nog) maar gebruik van ViewNX heb dus geen PSE of iets dergelijks. Het liefst alles ook nog in 1 handeling want het zijn bij elkaar ruim 900 afbeeldingen.

Ik heb bij mijn instellingen van Picasa onder iedere bezoeker het vakje "mijn foto's downloaden" niet aangevinkt en bij afdrukken bestellen heb ik wel een vinkje gezet. Maar ik kan zo snel niet controleren of dit werkt omdat mijn PC's mij herkennen en ik dit (nog) niet heb getest. Maar misschien kan een andere lezer mij al duidelijk maken of deze restricties wel/niet werken onder Picasa?
Wanneer iemand een betere/makkelijker afhandeling kent dan sta ik hier voor open.