Nieuwe versie Capture NX en View NX lijkt een grote stap
- D7000newbie
- Forumlid
- Contacteer:
Re: Nieuwe versie Capture NX en View NX lijkt een grote stap
Weet iemand of de licentiesleutel voor een willekeurige versie van Capture NX2 werkt met versie 2.3.0?
Maw: kan ik in de winkel CNX2 kopen (is waarschijnlijk een oudere versie in doos) en dan de evaluatieversie van 2.3.0 hiermee unlocken?
Gr, Marcel
Maw: kan ik in de winkel CNX2 kopen (is waarschijnlijk een oudere versie in doos) en dan de evaluatieversie van 2.3.0 hiermee unlocken?
Gr, Marcel
Nikon D7000 met MB-D11 grip, SB700 flitser, R1C1 macro flitserset, Gitzo statief en monopod.
Nikon objectieven: 10-24mm f/3.5-4.5G | 18-105mm f/3.5-5.6G | 70-300mm f/4.5-5.6G | 35mm f/1.8G | 50mm f/1.4G | 85mm f/1.4G | 105mm f/2.8G Micro | TC-17 convertor
Nikon objectieven: 10-24mm f/3.5-4.5G | 18-105mm f/3.5-5.6G | 70-300mm f/4.5-5.6G | 35mm f/1.8G | 50mm f/1.4G | 85mm f/1.4G | 105mm f/2.8G Micro | TC-17 convertor
- Wilci
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Probleem nu na de update van NX2 en ViewNX.
Ik krijg NEF bestanden die op de harde schijf staan in "Mijn afbeeldingen"staan niet geopend met ViewNX. ViewNX staat niet bij het rijtje waarmee een programma is te openen (Openenen met...) en als ik hem dan op zoek met BLADEREN en ik klik op "openen" wordt dat straal genegeerd en gaat het terug naar het eerdere rijtje.
Herkenbaar? Iemand een idee?
Ik krijg NEF bestanden die op de harde schijf staan in "Mijn afbeeldingen"staan niet geopend met ViewNX. ViewNX staat niet bij het rijtje waarmee een programma is te openen (Openenen met...) en als ik hem dan op zoek met BLADEREN en ik klik op "openen" wordt dat straal genegeerd en gaat het terug naar het eerdere rijtje.
Herkenbaar? Iemand een idee?
Computer opnieuw opstarten?
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Ja, zo werkt het altijd. Een versie 2 is voldoende. De laatste versie moet je downloaden.D7000newbie schreef:Weet iemand of de licentiesleutel voor een willekeurige versie van Capture NX2 werkt met versie 2.3.0?
Mijn probleem met Capture NX zelf is trouwens simpel opgelost. Ik heb de originele schijf er even bij gepakt, en ik had gewoon het verkeerde nummer in de registratie van Nikon gezet... typefoutje.

Hoe dan ook: ik weer blij. Blijf ik wel zitten met het feit dat Color Efex bij mij niet meer werken wil; het crasht!

- ReneG
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Ik kom daar nu ook achter. Capture werkt prima (beter dan ooit!) maar de filters lijken niet te werken. In eerste instantie zag ik ze in het menu dus ik dacht 'mooi die werken'. Maar het crasht. Ik kan ook NEF's met bestaande filters niet openen. Maar even een mailtje naar Nik gestuurd...Patrick schreef:Hoe dan ook: ik weer blij. Blijf ik wel zitten met het feit dat Color Efex bij mij niet meer werken wil; het crasht!
Spul waarmee je foto's maakt...
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Het loopt zelfs als een speer. Een enorm verschil! Wel allemaal handwerk nu zo zonder wat van die handige filters. Gelukkig kan er ook enorm veel zonder.
Wel vreemd hoor. Ze geven heel duidelijk aan dat je voor Color Efex de 32 bits versie moet installeren. Ze hebben het dus ongetwijfeld uitgebreid getest. Wellicht een probleem van de Nederlandse versie?
Wel vreemd hoor. Ze geven heel duidelijk aan dat je voor Color Efex de 32 bits versie moet installeren. Ze hebben het dus ongetwijfeld uitgebreid getest. Wellicht een probleem van de Nederlandse versie?
- Johan1025
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ook hier bij gebruik filters een " vette " crash
. Wel blij met de extra snelheid
Fijne dagen @

Fijne dagen @
Fuji X Pro - 3 en divers glas :)
M.vr.gr.Johan1025
M.vr.gr.Johan1025
- Jur
- Forumlid
- Contacteer:
Ik heb bij Nikon Nederland inmiddels melding gemaakt van het probleem van CNX 2.3.0 met Color Efex Pro 3.0.
Jur
- Jur
- Forumlid
- Contacteer:
De bewerkte bestanden zijn nog wel te openen in ViewNX2, maar niet meer als NEF te bewerken.ReneG schreef:Ik kan ook NEF's met bestaande filters niet openen. Maar even een mailtje naar Nik gestuurd...
Jur
- Jur
- Forumlid
- Contacteer:
Antwoord van Nikon Nederland:Jur schreef:Ik heb bij Nikon Nederland inmiddels melding gemaakt van het probleem van CNX 2.3.0 met Color Efex Pro 3.0.
Geachte heer ........,
Bedankt voor uw email.
Helaas zijn er alleen software updates voor Nikon Capture NX2 en Nikon View NX2 beschikbaar voor het besturingssysteem Lion van MAC en wordt er nog gewerkt aan de updates voor onder andere Color Efex 3.0 NX2.
Zou gauw deze software update ook beschikbaar is zal de software ook normaal moeten functioneren voor Lion op MAC.
Het spijt mij u op dit moment hiermee niet te kunnen verder helpen.
Met vriendelijke groeten,
Robert Vermeulen
Nikon Europa Support
Jur
-
- Clublid
Dankzij forum weet ik nu dat er een update NX2 is.
Als ik namelijk NX2 opstart geeft deze aan dat er geen updates zijn.

Als ik namelijk NX2 opstart geeft deze aan dat er geen updates zijn.

- JerryBig
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Kan ik de nieuwe versies gewoon over de oude versies heen installeren? Of moet ik eerst alles verwijderen?
V1 + J5 + D750 en kilo's aan glaswerk
-
- Clublid
Kan over de oude versie heen. Wel moet je opnieuw serienummer NX2 invoeren en in mijn geval ook zelfs het serienummer van de oude NX versie. Erg omslachtig voor een update.JerryBig schreef:Kan ik de nieuwe versies gewoon over de oude versies heen installeren? Of moet ik eerst alles verwijderen?
- ReneG
- Clublid
- Contacteer:
Daar heb ik zelf nog nooit last van gehad.wil schreef:Kan over de oude versie heen. Wel moet je opnieuw serienummer NX2 invoeren en in mijn geval ook zelfs het serienummer van de oude NX versie. Erg omslachtig voor een update.JerryBig schreef:Kan ik de nieuwe versies gewoon over de oude versies heen installeren? Of moet ik eerst alles verwijderen?

Overigens gebruik ik de engelstalige versie. Voor diegenen die zich afvroegen of Color Efex probleem zich beperkte tot de NL versie, dat is dus niet zo.
Spul waarmee je foto's maakt...
- Jur
- Forumlid
- Contacteer:
Ik ook niet, maar met NX 2.3.0 moest ik inderdaad ook mijn NX2 en NX1 codes opnieuw invoeren.ReneG schreef:Daar heb ik zelf nog nooit last van gehad.wil schreef: Kan over de oude versie heen. Wel moet je opnieuw serienummer NX2 invoeren en in mijn geval ook zelfs het serienummer van de oude NX versie. Erg omslachtig voor een update.![]()
Jur