Nikon ML-L3 IR afstandsbediening

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Plaats reactie
Oldtimer

Bericht door Oldtimer » ma dec 19 2011 5:45 pm

Ik zoek een draadloze afstandbediening voor mijn D 90 en stuitte op dit model: Nikon ML-L3 Het is een goedkope a/b met IR. Ik vraag mij af of je met deze A/B op een bepaalde plek voor de camera moet gaan staan of is dit niet belangrijk? Het lijkt mij niet handig als je altijd vóór de camera moet gaan staan om deze te bedienen. Zijn er andere draadloze A/B van Nikon die geen IR hebben?

Tom
Forumlid
Forumlid

Re: Nikon ML-L3 IR afstandsbediening

Bericht door Tom » ma dec 19 2011 5:56 pm

Je moet er behoorlijk voor staan ja. Infrarood he.

De MC-DC2 is een remote die met kabel aangesloten is. Via de Chinese webshops zul je wel een "onofficiele" RF remote kunnen vinden die gebruik maakt van die poort. Nikon levert het zelf niet voor zover ik weet.

pacha
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door pacha » ma dec 19 2011 6:22 pm

Je hoeft niet echt voor de camera te gaan staan, om de draadloze afstandbediening op de IR ontvanger te richten,
het kan ook van achter de camera, hou de afstandbediening omgekeerd in de hand, en richt op de ontvanger,
heb het vaak zo gedaan, tot ik door had dat de D7000, ook achteraan een IR ontvanger heeft. :roll:

Hoe dan ook ik schaf me terug een afstandbediening aan met draad, zoals ik gebruik voor mijn D70s,
zo'n afstandbediening met draad werkt feilloos, met de IR afstandbediening heb ik meer frustratie dan pret,
dit draadloos spul faalt regelmatig, hoe ik ook richt.

Ik schaf me een MC-DC2 Remote Release Cord aan, deze werkt op D90, D7000, D5000, D5001, D3000 en D3001 als mijn informatie juist is.

Succes bij je zoektocht naar een geschikte afstandbediening voor je D90.
Nikon D7000, en wat glas.
http://blog.seniorennet.be/pacha/" onclick="window.open(this.href);return false;

Vincent
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Vincent » ma dec 19 2011 6:32 pm

[edit]
Laatst gewijzigd door Vincent op do dec 29 2011 8:53 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Fin.

Oldtimer

Bericht door Oldtimer » ma dec 19 2011 7:35 pm

Nu zag ik ook een Nikon ML3. Dus znder de tweede L ertussen. Dit is een veel duurder IR A/B die kennelijk voor zover ik kon zien een ontvanger heeft die op de camera geklikt kan worden. Maar de prijs is er ook wel naar > 200-250 euro! Ik denk dat ik maar een draad bedieinig koop voor de weinige keren dat ik die gebruik. Ik heb er nog een van mijn oude F 801 Nikon maar die zal denk ik niet passen op de D90..

Vincent
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Vincent » ma dec 19 2011 7:54 pm

[edit]
Laatst gewijzigd door Vincent op do dec 29 2011 8:53 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Fin.

J.Hoes
Forumlid
Forumlid

Bericht door J.Hoes » di dec 20 2011 12:23 am

Oldtimer schreef:Nu zag ik ook een Nikon ML3. Dus znder de tweede L ertussen. Dit is een veel duurder IR A/B die kennelijk voor zover ik kon zien een ontvanger heeft die op de camera geklikt kan worden. Maar de prijs is er ook wel naar > 200-250 euro! Ik denk dat ik maar een draad bedieinig koop voor de weinige keren dat ik die gebruik. Ik heb er nog een van mijn oude F 801 Nikon maar die zal denk ik niet passen op de D90..
De ML-3 heeft een 10-polige connector, past op oa. D300 ed, niet op D90.

Binnenshuis heb ik met de ML-L3 geen problemen; de muren plafond, tafel ed reflecteren de IR signalen ook, zodat ik niet uitgesproken op de voorkant van de D80 hoef te richten. Buitenhuis is een ander verhaal.

De draad AB zoals de MC-DC1 of -2 van Nikon heeft af fabriek een vrij kort snoer, iets van 80 - 90 cm. Er zijn klonen leverbaar met langer snoer, iets tot 3 m.

Groet Hans.

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » di dec 20 2011 9:09 am

J.Hoes schreef:
Oldtimer schreef:Nu zag ik ook een Nikon ML3. Dus znder de tweede L ertussen. Dit is een veel duurder IR A/B die kennelijk voor zover ik kon zien een ontvanger heeft die op de camera geklikt kan worden. Maar de prijs is er ook wel naar > 200-250 euro! Ik denk dat ik maar een draad bedieinig koop voor de weinige keren dat ik die gebruik. Ik heb er nog een van mijn oude F 801 Nikon maar die zal denk ik niet passen op de D90..
De ML-3 heeft een 10-polige connector, past op oa. D300 ed, niet op D90.

Binnenshuis heb ik met de ML-L3 geen problemen; de muren plafond, tafel ed reflecteren de IR signalen ook, zodat ik niet uitgesproken op de voorkant van de D80 hoef te richten. Buitenhuis is een ander verhaal.

De draad AB zoals de MC-DC1 of -2 van Nikon heeft af fabriek een vrij kort snoer, iets van 80 - 90 cm. Er zijn klonen leverbaar met langer snoer, iets tot 3 m.

Groet Hans.
En dus klonen waarbij het snoer vervangen is door twee antennes...

wblink
Forumlid
Forumlid

Bericht door wblink » di dec 20 2011 4:42 pm

Google eens op Phottix.

Goed, goedkoop en compatible.
Willem.

Oldtimer

Bericht door Oldtimer » wo dec 21 2011 11:20 am

wblink schreef:Google eens op Phottix.

Goed, goedkoop en compatible.
Kende deze site niet maar ik heb er wel e.e.a. gezien dat wel goed lijkt voor de D 90. Hartelijk dank.

Oldtimer

Bericht door Oldtimer » do dec 22 2011 5:20 pm

Heeft iemand ervaring met derze draadloze A/B ? http://www.phottix.com/en/wireless-remo ... on-ii.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”