rookie zoekt flitser

Discussies over flitsers
Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: rookie zoekt flitser

Bericht door Hans Braakhuis » za dec 24 2011 8:01 am

martien schreef:Heeft iemand nog een tip voor een krachtig batterypack?
Je zou eens kunnen kijken naar een batterijpak zoals de SD-8a of de SD-9. Helaas past die net weer niet op de goedkopere SB-700.

Ik heb ze wel eens gebruikt, maar dan niet met batterijen, maar met oplaadbare accu's. Een SD-8a verkort de oplaadtijd aanzienlijk en geeft de flitser ongeveer 3 keer meer flitsen. De batterijen in de flitser moeten blijven (behalve bij de SB-11) zitten. De SD-8a heeft twee kabels, de 3-polige voedingskabel past in de voorzijde van de SB-28a en alle latere professionele flitsers. Met deze kabel gaat niet veel mis, want hij past maar op een aansluitpunt. De andere PC kabel hoort in het PC contact van de flitser en niet in het PC contact van de camera.

De Amerikaanse Nikon importeur waarschuwt tegen het gebruik van de Quantum batterijpakken. Met name de Turbo-uitvoering veroorzaakt regelmatig schade aan de flitser. Met andere batterijpakken heb ik geen ervaring.

Een overzicht, wat past wel en niet: http://home.kpn.nl/braak117/iDDL%20flitsers.xls" onclick="window.open(this.href);return false;

martien

Bericht door martien » za dec 24 2011 1:47 pm

Goodje schreef:Batterijen zijn de eneloop de beste als je het zo leest op dit forum?
http://batterijenhuis.nl/eneloop-c-475. ... e184eq40h6" onclick="window.open(this.href);return false;
Zijn vol als je ze krijgt en lopen bijna niet leeg :wink2:
Jos (of anderen) heb jij ervaring hiermee??

Goodje

Bericht door Goodje » za dec 24 2011 1:56 pm

Lees dit draadje maar eens:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 30&t=28553" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb ze pas een paar weken in huis, op advies van diverse mede forum leden en geen klachten tot nu toe :wink2:

martien

Bericht door martien » za dec 24 2011 2:08 pm

Dat spreekt voor zich. Eens kijken of ik daar ook een setje van ga bestellen. Txs!

martien

Bericht door martien » za dec 24 2011 2:18 pm

Zie nu ook het andere draadje. Ga het eens lezen!

Goodje

Bericht door Goodje » za dec 24 2011 2:55 pm

Martien,
Zoals je vorige twee berichten, kan je beter in een bericht zetten als je zelf als laatste in een draadje staat kan je beter wijzigen doen als weer een nieuwe openen :wink2:

martien

Bericht door martien » za dec 24 2011 5:57 pm

Als je bedoelt dat het weinig met het onderwerp meer heeft heb je gelijk. Maar dat is toch geen ramp :wink:

Goodje

Bericht door Goodje » za dec 24 2011 7:31 pm

Nee dat bedoel ik niet ik bedoel dat, ( zie er onder)
Laatst gewijzigd door Goodje op za dec 24 2011 7:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Goodje

Bericht door Goodje » za dec 24 2011 7:32 pm

twee berichten achter elkaar zet terwijl dat in een kan! :wink2:

En je kan gewoon je laatse bericht bewerken door op de knop wijzig te drukken of het kruisje om een bericht te verwijderen.

Plaats reactie

Terug naar “Flitsers”