Cameratas D40

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
MarianneW

Cameratas D40

Bericht door MarianneW » ma jul 16 2007 4:12 pm

Hallo,

ik hoop over enkele weken de gelukkige eigenaar te zijn van een D40. Uiteraard wil ik graag bij deze camera een geschikte cameratas. Hebben jullie tips voor een goede cameratas?

Op de site van Nikon had ik wel een mooie gezien: System Bag CF-EU02 That maar ik weet niet goed of die geschikt is omdat ik hem in het echt nog nergens heb gezien. Bij mijn camera heb ik maar één lens. Mogelijk dat deze tas dan te groot is? Het lijkt me verder wel een hele degelijke tas die de camera goed beschermd.

Graag jullie reacties.

Groeten,
Marianne

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » ma jul 16 2007 4:52 pm

Een paraattas aan je broekriem is misschien ook een optie? De CF-DC1 misschien?

Voor je een tas koopt, eerst eens rustig bedenken hoe je de tas het liefst draagt. Een rugzak? (minst toegankelijk, draagt het makkelijkst) Een schoudertas? Aan je broekriem? Op je buik?
Moet alleen de camera in de tas of zou een een lunchpakket en een blikje drinken ook wenselijk zijn, een flitser misschien?
Van tevoren eens rustig over nadenken en dan eens gaan kijken bij een winkel met een ruime sortering aan fototassen.

Zelf geef ik de voorkeur aan een rugzak, maar ik neem meestal meer mee dan een camera met een lens. Als ik in fotomodus ben, dan heb ik de camera toch de hele dag in de hand en dan zitten de extra's in de rugzak. Wil je de camera tussendoor opbergen dan is een schoudertas of een paraattas makkelijker.

YMMV
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

GdP

Bericht door GdP » ma jul 16 2007 4:55 pm

Hallo Marianne,

Ik weet niet waar je woont, maar je kan het beste naar een fotozaak gaan die ruim is gesorteerd in cameratassen. Kamera-Express in Capelle a/d IJssel is z’n zaak.
Dan kan je de voor jouw meest geschikte zo uitzoeken en ze geven je graag advies.

En welkom op ons forum!

Met vr. gr.,

Gerrit

Dennisdeboer

Bericht door Dennisdeboer » ma jul 16 2007 5:37 pm

Ik vind persoonlijk de tassen van Vanguard de beste.
Deze hebben ze in Mediamarkt altijd ruim opvoorraad en veel verschillende modellen.
Maar een goede tas is wel prijzig, zo'n 85 euro betaal je voor een goede.

Groeten, Dennis

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Cash Back

Bericht door Riemke » ma jul 16 2007 6:08 pm

Hou je nog even rekening met de cash back actie van Nikon? Bij aankoop van een D40 of D40X voor 31 augustus 2007 krijg je €90 euro terug. Stond op www.nikon.nl

Kun je misschien weer een mooie tas voor kopen :D
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Pruimpit

Bericht door Pruimpit » ma jul 16 2007 6:14 pm

Toen ik mijn D50 kocht zei ik tegen de verkoper dat ik er dan wel een gratis cameratas bijwou. Dat deed de verkoper maar dat werd dus wel een kleine tas waar alleen een DSLR met lens in kan.

Later had ik meer lenzen, ik had behoefte aan een grotere tas.

Later kocht ik via marktplaats een mooie minolta tas inclusief analoge minolta SLR. 50 euro, een minolta 505 si super plus lens en B+W filter plus polarisatiefilter die ik ook op mijn Nikkor lenzen kan schroeven. Mooie tas met ruimte voor genoeg lenzen plus extra's :wink:

Die minolta werd een leuk speeltje want daar past die geweldige beercan op :) Ik zou daarvoor bijna willen overstappen op Sony :wink:

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door EelcoD7100 » ma jul 16 2007 6:29 pm

Als je in één keer de juiste tas wilt hebben zou ik ook een beetje rekening houden met wat je er in de toekomst mee wil, misschien een flitser, toch nog een teleobjectief erbij.
Allemaal van die dingen waar j toch bij stil moet staan, als je een goede keuze wilt maken.

Succes met kiezen enneh... veel plezier met die D40.

Groetjes, Eelco
http://500px.com/EelcoVandeKamp

MarianneW

Bericht door MarianneW » ma jul 16 2007 7:23 pm

Roelof schreef:Een paraattas aan je broekriem is misschien ook een optie? De CF-DC1 misschien?
Zit er bij die CF-DC1 ook een riem dat je hem gewoon om je schouder kunt hangen? Of kun je hem echt alleen maar aan je riem dragen? Ik wil namelijk wel graag een schoudertas. Ik zal zeker voorlopig geen extra lenzen enzo kopen, ik begin pas net. Dus ik wil nu graag gewoon een kleine tas. Mocht ik ooit toch nog extra lenzen willen kopen dan zie ik dat dan wel weer...

Bedankt voor al jullie snelle reacties trouwens, leuk!

Fera Albi
Clublid
Clublid

Bericht door Fera Albi » ma jul 16 2007 7:35 pm

Hallo Marianne,
welkom op dit forum!

De That (en de This) worden gemaakt door Crumpler in "special edition" voor Nikon. Zelf gebruik ik de This van Nikon (rugzakmodel van de twee tassen) en ik ben er zeer tevreden over!
Ik denk dat voor jouw gebruik (body + 1 of 2 lenzen en wat los spul) de tas die je op het oog hebt (de That) een hele goede keus is.

In Eindhoven heeft Dixons The That op voorraad, tegen speciale prijs bij de D40.
Aangezien Dixons landelijk is gevestigd wellicht de moeite waard om even te gaan kijken.

Laat maar eens weten wat het is geworden?

Groet,
Hams
Met de groeten van Hans.

We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...

R-Know

Bericht door R-Know » ma jul 16 2007 7:42 pm

Hallo MarianneW,

Welkom op de club, gezellig he?

De tas.
Wat ga je met de tas doen?
Ik heb er nu 3 en ben nog steeds zoekende. Ik heb een National Geographic, hier 75,-, gekocht voor € 50,-.
Een fijne tas voor mij en m'n D70s met beperkte lens. Kan dan ook nog een extra lens bij.
Flitser moet je uit je hoofd zetten maar wanneer je die niet nodig hebt, geen probleem.
De Lowe pro slingshot 200, zoek maar eens op het forum, ben ik niet zo enthousiast over als de gemiddelde gebruiker, mooie tas maar mijn 80-200 kan niet mee.

Tip: doe wat Gerrit opperde en ga eens langs bij oa Kamera Express, die hebben erg veel staan.
Succes.

Groet, Arno

p.s, Ik heb je laatste cd, wil je 'm signeren?

MarianneW

Bericht door MarianneW » ma jul 16 2007 8:17 pm

Fera Albi schreef: Ik denk dat voor jouw gebruik (body + 1 of 2 lenzen en wat los spul) de tas die je op het oog hebt (de That) een hele goede keus is.
Ja, alleen ik hoef niet meer mee dan een body met lens. Meer spul heb ik namelijk niet en ik denk ook niet dat ik dat binnenkort zal aanschaffen. Ik kan voorlopig nog genoeg leren met deze 'standaard kit' denk ik. Daarom denk ik dat de That wat groot is voor wat ik mee moet nemen. Aan de andere kant, het lijkt wel een hele degelijke tas die de camera goed beschermd. Ik vraag me af of bijvoorbeeld de CF-DC1 de camera net zo goed beschermd? Het voordeel van de laatstgenoemde is dat ie zo handig klein is... Eis is dan dus wel dat ik m aan m'n schouder kan dragen.

Kortom, ik twijfel nog behoorlijk. Ik zal idd binnenkort eens naar een winkel gaan met een ruim assortiment aan tassen. Het lijkt me goed ze eens in het echt te zien.

Ps. Tuurlijk wil ik cd's signeren :wink:

Roberto

Bericht door Roberto » ma jul 16 2007 8:36 pm

Ik heb zelf een toploader van case logic! Naar mijn inziens de beste tas voor het geld...

rik6230

Bericht door rik6230 » ma jul 16 2007 11:42 pm

Marianne,

Mijn ervaring is dat al doende de behoeften duidelijk worden. Jij hebt je spullen nog niet. Toch denk je nu al te weten wat je nodig hebt. Dat is een beetje link. Als jij meent alleen je body en 1 objectief mee te willen nemen zou ik voorlopig geen tas kopen. Je kunt 'm gewoon aan je schouder hangen. Voor slecht weer zou ik een AH zak meenemen. (heb ik altijd bij me)
Ikzelf heb bij mijn keuze overwogen dat ik er nooit naast wil grijpen. m.a.w. ik wil alle spullen bij me hebben. Bodies, flitser, objectieven, batterijen, opladers, statief,enz enz. Gevolg: een enorme rugzak, die, als ik alles heb ingepakt, niet meer te tillen is. :cry:
Dus ik moet toch weer keuzes maken.

groet,
Rik

Roberto

Bericht door Roberto » di jul 17 2007 12:02 am

zeg miss m: kijk eens in de andere topic van vriend gerrit over bijzondere cameratassen. hier staat die van mij tussen! take a look @ it...

Maerlant

Bericht door Maerlant » di jul 17 2007 1:04 am

Hallo MarianneW,

Ga op zoek naar een tas waar zowel de D40 en lens in passen, plus een halfliter flesje water en een broodtrommel. Misschien nog ruimte voor een lichte jas, fleece of trui. Dan heb je voor de komende tijd genoeg ruimte in de tas voor wat je nodig hebt. Net zoals R-Know heb ik bijna meer fototassen dan objectieven :wink: en de meeste heb ik te krap aangeschaft. Dus op naar de betere fotoboer, en lekker passen en meten, zou ik zo zeggen.

Groet

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”