Exif conclusie

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
a vgastel
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Exif conclusie

Bericht door a vgastel » ma dec 26 2011 4:37 pm

rob
Mijn vraag Is er geen eenvoudige of andere oplossing,ik zelf ben niet zo thuis img url en die andere zaken?
Gebruik deze altijd hier staan alle gegevens in vind deze eenvoudig probeer hem maar eens.
http://imageshack.us/" onclick="window.open(this.href);return false;

voor beeld
gebruik zelf altijd image shack
media upload
dan browse [zoek afbeelding]
up load
dan klik je de foto aan wordt groter klik met de rechter muis pak de afbeeldings info plaats deze tussen de img tekens in je reactie of bericht
dit tussen de img klik op de foto en je hebt de exif gegevens en je foto
gr bert
Afbeelding
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8

Bak
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Bak » ma dec 26 2011 6:15 pm

Mijn vraag Is er geen eenvoudige of andere oplossing,ik zelf ben niet zo thuis img url en die andere zaken?
Photobucket, staat standaard op 1024*xxx. Je foto's worden automatisch verkleind naar dit formaat tijdens de upload, Voor mij werkt dat prima voor fora als deze of om aan derden te laten zien. Vervolgens kun je per foto een directe url kopiëren en hier tussen de img-tags in je bericht plakken. Zonder codes in url's aan te passen, direct een knappe foto (als je tenminste een knappe gemaakt hebt :P )

george013

Bericht door george013 » ma dec 26 2011 9:16 pm

@Van Gastel en Bak,
Ook met de exif? Daar gaat het om.
George

Bak
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Bak » ma dec 26 2011 10:26 pm

Check, ook met exif.

george013

Bericht door george013 » ma dec 26 2011 10:51 pm

@Bak,
Ik kan niets checken zonder toegang of voorbeeld. En dat het met exif kan neem ik gelijk aan. Bij Photbucket.
Item waar het nu over gaat is hoe je dit bij Picasa boven tafel krijgt.
Laat mij een website zien van Photobucket. Niet dat ik er iets zinnigs over kan zeggen, maar ben wel nieuwsgierig hoe Photobucket werkt.
George

a vgastel
Forumlid
Forumlid

Bericht door a vgastel » di dec 27 2011 4:58 am

Volg dit draadje al even wat bedoel je nu of probeer je de link niet uit van mij of anderen.
photobucket werkt het zelfde als je de twee draadjes volgt die nu lopen over exif en je leest ze goed door dan is het niet moeilijk te begrijpen wat er short.
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 34&t=36979" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 17&t=30928" onclick="window.open(this.href);return false;
[Ook met de exif? Daar gaat het om.
George
Bij mij komen de gegevens altijd mee en hoef geen codes te veranderen.
Afbeelding
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8

george013

Bericht door george013 » di dec 27 2011 7:49 am

Je begrijpt het niet.
Dit gaat over Picasaweb. Hoe daar mee om te gaan. Dat jij een plaatje uit Imageshack kunt tonen met exif is heel knap.
Volgend plaatje is ook met exif,zonder de s-code te veranderen, uit Picasaweb.
Afbeelding

George

jan
Bestuurslid
Bestuurslid
Contacteer:

Bericht door jan » di dec 27 2011 8:57 am

George,

Ik krijg het nog steeds niet voor elkaar om de exif zichtbaar te krijgen.
Je schrijft "Volgend plaatje is ook met exif,zonder de s-code te veranderen, uit Picasaweb". Maar Picasa gaat bij mij, formaat selecteren, niet verder dan s800. Hoe krijg je dan zonder wijzigen deze s1024 erin?
Dan nog een vraag. De foto´s die je opslaat in je Picasa album geef je deze al een afmeting mee?
Ik ben nu al een paar weken aan het klungelen om het voro elkaar te krijgen zonder het gewenste resultaat.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » di dec 27 2011 9:00 am

george013 schreef:Volgend plaatje is ook met exif,zonder de s-code te veranderen, uit Picasaweb.
[ img]https://..../s1024/.....jpg[/img]
Daar heb je hem weer: s1024
Aan die code ligt het dus niet.
Als je je originele foto nu ook eerst verkleint naar 1024 p en dan uploadt naar Picasa, werkt het dan zonder aan codes te rommelen?
jan schreef: Maar Picasa gaat bij mij, formaat selecteren, niet verder dan s800. Hoe krijg je dan zonder wijzigen deze s1024 erin?
De foto´s die je opslaat in je Picasa album geef je deze al een afmeting mee?
Probeer eens het formaat 1024 p te uploaden (dus zelf doen en niet door Picasa laten resizen)

george013

Bericht door george013 » di dec 27 2011 9:18 am

Jan,

Je upload naar Picasa is niet goed.
Image Width = 4928 pixels
Image Height = 3264 pixels
De grootste zijde moet je verkleinen naar 1024. Als je dan in Picasa "volledig scherm" kiest, heb je het origineel ook, en dus de exif.
Zodra Picasa de afmetingen gaat aanpassen, verwijnt de exif. Je zou nog kunnen experimenteren met portret, vertikaal.
Als je onverhoopt niet aan bovenstaand kunt voldoen, en je foto is kleiner dan 1024, dan kun je nog met de s0-truuk wat bereiken.
Bij Flickt heb je een soortgelijk verhaal, alleen andere coderingen. En de exif is alleen bij een pro-account beschikbaar.

edit
685×1024 pixels – 146 kB
Afbeelding
Omdat 1024 vvoor picasa ertikaal te groot is, wordt er s800 van gemaakt en geen exif. Verander de s-code in s0, voldoe je nog steeds aan de forumeisen, zie je een groter plaatje met exif
Afbeelding

George

jan
Bestuurslid
Bestuurslid
Contacteer:

Bericht door jan » di dec 27 2011 9:55 am

George,

Bedankt voor je bemoeienis. Ik heb het weer werkende.

Dat met de s-code blijft een vreemd verhaal, wel/niet. Ik had ze in 1e instantie geplaatst met de s800 code (grootste zijde was 1024) toen geen exif. Nu de code gewijzigd in s1024 wel een leesbare exif.

Nu heb ik de grootste zijde 1024 gemaakt bij afbeelding 1 & 2.
Bij afbeelding 3 heb ik de grootste zijde 800 gemaakt en ook een leesbare exif

1. s code 800 gewijzigd in 1024 (grootste zijde 1024); 1024×678 pixels – 613 kB
Afbeelding

2. s-code 800 gewijzigd in 1024 (grootste zijde 1024); 678×1024 pixels – 560 kB
Afbeelding

3. s-code ongewijzigd (grootste zijde 800); 800×530 pixels – 356 kB
Afbeelding

Geen opmerkingen over de foto's voor wat betreft iso, diafragma en belichting. Deze zijn genomen als opdracht voor een cursus portretfotografie. Opdracht was: opnames bij bestaand licht
Jan

george013

Bericht door george013 » di dec 27 2011 10:31 am

Gelukt. En kan ik gelijk zien dat je portret-foto's maakt met AF-C. Is daar niet voor bedoeld.
Je zou het een keer op een ander scherm moeten proberen. Ik vermoed dat een en ander ook afhankelijk is van de scherm-afmeting.
Je kunt voor het linken al zien of er exif in staat. Ik doe dat met de exifviewer van firefox. Zie ik met deze de exif, dan ziet Jeffrey hem ook.

Wat je niet verteld,is dat je hem opnieuw hebt geupload naar Picasa in een kleiner formaat. Dat is essentieel.
George

jan
Bestuurslid
Bestuurslid
Contacteer:

Bericht door jan » di dec 27 2011 11:00 am

george013 schreef:Gelukt. En kan ik gelijk zien dat je portret-foto's maakt met AF-C. Is daar niet voor bedoeld.
Je zou het een keer op een ander scherm moeten proberen. Ik vermoed dat een en ander ook afhankelijk is van de scherm-afmeting.
Je kunt voor het linken al zien of er exif in staat. Ik doe dat met de exifviewer van firefox. Zie ik met deze de exif, dan ziet Jeffrey hem ook.

Wat je niet verteld,is dat je hem opnieuw hebt geupload naar Picasa in een kleiner formaat. Dat is essentieel.
George
George,

Ik heb het niet met zoveel woorden beschreven maar wel zo bedoeld :wink2: (Nu heb ik de grootste zijde 1024 gemaakt). Inderdaad ik heb het origineel opnieuw geconverteerd naar de juiste afmetingen en opnieuw op Picasa geplaatst.

ik ben naar AF-C gegaan omdat ik zoveel problemen heb met de scherpstelling bij single point en AF-S. Deze instelling geeft mij betere resultaten. Ik ben hiermee gaan experimenteren n.a.v. een Nikon D7000 Set-up Guide op http://www.outthereimages.com.
Jan

robcctje
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *

Bericht door robcctje » di dec 27 2011 2:18 pm

Ik ga het de komende dagen ook nog eens proberen of ik het voor elkaar graag.
In ieder geval bedankt voor jullie adviezen.

Gr Rob

antoniusjohger

Bericht door antoniusjohger » di dec 27 2011 8:03 pm

Hallo Cor,

Mischien kan ik je nu ook van dienst zijn . De cursor plaatsen tussen de twee Img codes lukte mij ook vaak niet . Oplossing : selecteer na het plakken eerst het hele adres. Druk vervolgens op de Img knop en de codes verschijnen keurig aan het begin en eind van het adres.

Ton

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”