geheugenkaart

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Plaats reactie
Las2
Forumlid
Forumlid

geheugenkaart

Bericht door Las2 » di dec 27 2011 7:02 am

Goedemorgen,

Bij deze wil ik mij voorstellen. Mijn naam is Rene en ben nu in het bezit van een D 70S en hopelijk binnen een aantal dagen de D90. In mijn vorige camera had ik een compactflash kaart. De D90 heeft sd. Wat is nu wat ik het beste kan nemen. Een ultra of een extreme in combinatie van extra aanduiding.

Alvast bedankt.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Re: geheugenkaart

Bericht door Léon Obers » di dec 27 2011 7:19 am

Las2 schreef:Wat is nu wat ik het beste kan nemen. Een ultra of een extreme in combinatie van extra aanduiding.
Zie de verschillen in snelheid: http://www.robgalbraith.com/bins/camera ... =6007-9597" onclick="window.open(this.href);return false;
Vriendelijke groet, Léon Obers

Steven

Re: geheugenkaart

Bericht door Steven » di dec 27 2011 11:03 am

Las2 schreef:Goedemorgen,

Bij deze wil ik mij voorstellen. Mijn naam is Rene en ben nu in het bezit van een D 70S en hopelijk binnen een aantal dagen de D90. In mijn vorige camera had ik een compactflash kaart. De D90 heeft sd. Wat is nu wat ik het beste kan nemen. Een ultra of een extreme in combinatie van extra aanduiding.

Alvast bedankt.
Bijna alle SD kaartjes hebben tegenwoordig een class aanduiding. Voor de D90 heb je aan een Class 6 of hoger voldoende. Ondergrens van meest bekende merken is meen ik rond de 4,5Mbps bij een class 6. Het kan goed mogelijk zijn dat een class 6 van merk 1 sneller is dan een class 10 van merk 2.

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”