Leuk idee, uitwerking kan wel beter denk ik. Ik vind het verloop in de structuur van de voorgrond afleiden. Ook is het jammer dat de staande buis niet helemaal recht staat. Als laatste vind ik deze kleur blauw niet zo mooi passen, bij lampen denk ik aan een warme gloed daar past blauw m.i. niet bij. Ondanks mijn - positief kritische - opmerkingen vind ik het een geslaagde foto.
Scheefstaande buis; De pootjes hebben een ongelijke lengte. Omdat deze buis vol in beeld komt zag ik geen mooie onzichtbare manier om hem recht neer te zetten. De liggende buis en de voorzetlens zijn wel met kunst en vliegwerk gefixeerd.
Keuze blauw: Geeft m.i. meer contrast met de buizen.
Linkje geplaatst naar de eerste versie.
Het verloop in de structuur komt door de scherptediepte (toch?). Die wilde ik betrekkelijk klein houden om de het deel van de buis buiten de voorzetlens onscherp te krijgen. Onderkant van de foto wegsnijden een optie?
Persoonlijk vind ik het blauw beter passen dan grijs. Ja, het is geen warme kleur, maar door het contrast komt de buis er beter uit. Persoonlijke mening..
Even klein vraagje over de buisjes.. Hebben we het hier over oude radio`s of doosjes die op de radio te horen zijn?
Ik vind deze foto beter dan de 1e.
Waarom?
- Op de 1e foto staat pootjes van lamp net achter de ring. Dat is nu niet meer zo.
- Blauw geeft een mooi contrast
- Lampje staat meer naar midden van de ring. (nog niet helemaal gecentreerd)
Ik zie wel dat je een ander lampje hebt gebruikt. Het lampje uit de 1 foto vind ik weer mooier omdat het kapje goudkleurig is (door gebruik neem ik aan?)
Het lampje staat nog ietwat scheef.