D7000 slecht product? Graag reactie D7000 bezitters
- Zwarte
- Forumlid
- Contacteer:
Re: D7000 slecht product? Graag reactie D7000 bezitters
Oké, dan heb ik deftig glas.
-
- Forumlid
Kroontje schreef:Ik haal dat er nog niet uit. Ik denk 50% tov 50%Willem65 schreef:@Kroontje en anderen,
En dat is nu wat zo jammer is! Er zijn gewoon erg veel D7000 bezitters die geen problemen hebben en die terecht vinden dat het een geweldige camera is
Kroontje
dit is kinderachtig geklets. Duizenden 7000s verkocht en hier zitten enkele tientallen te zeuren die niet met hun camera overweg kunnen en daar de camera de schuld van geven. Beetje doordenken voordat je zulk commentaar geeft.
D7000 met MB-D11, 16-85, micro Nikkor 2,8 105, 35-1.8, 70-300, 50-1.8, en Tokina 10-17 en 12-24, benevens 2 SB600
en nog F801s met glaasjes.
- jan
- Bestuurslid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Kan volgende week zeker voor de katse k.... weer terug met de camera naar NSP. (2e maal). Alsof het een hobby van mij is.Paulus van Aken schreef:Kroontje schreef:Ik haal dat er nog niet uit. Ik denk 50% tov 50%Willem65 schreef:@Kroontje en anderen,
En dat is nu wat zo jammer is! Er zijn gewoon erg veel D7000 bezitters die geen problemen hebben en die terecht vinden dat het een geweldige camera is
Kroontje
dit is kinderachtig geklets. Duizenden 7000s verkocht en hier zitten enkele tientallen te zeuren die niet met hun camera overweg kunnen en daar de camera de schuld van geven. Beetje doordenken voordat je zulk commentaar geeft.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
- henkk
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
kom kom, ik lees en zie net weer een ander actueel draadje wat rare resultaten laat zien bijv. met een 50/1.4. terwijl allerlei andere lenzen wel goed werken. Maar het zijn niet de minste lenzen die niet goed werken. In dit draadje staan wel foto's (wat veelal ontbreekt).
Het wordt zo wel een steeds mistieker gebeuren.
en ten slotte: laten we het gezellig houden. Ik heb eerder aangeboden eens met de probleemhebbers een tijdje mee te lopen maar geloof los daarvan niet (meer) dat het in onkunde is terug te voeren. Zie bijv. de tests van D7000Newbie van vanavond.
Het wordt zo wel een steeds mistieker gebeuren.
en ten slotte: laten we het gezellig houden. Ik heb eerder aangeboden eens met de probleemhebbers een tijdje mee te lopen maar geloof los daarvan niet (meer) dat het in onkunde is terug te voeren. Zie bijv. de tests van D7000Newbie van vanavond.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
- D7000newbie
- Forumlid
- Contacteer:
Ik heb op dit moment inderdaad een vreemd probleem met twee lenzen die backfocus lijken te hebben. De rest (5 objectieven) zijn echter haarscherp. Ik vermoed dan ook dat de oorzaak niet bij de D7000 ligt.
De komende week ga ik onkunde/onervarenheid van mijn kant proberen uit te sluiten (alhoewel je met de testmethode met een statief etc niet veel kunt verprutsen).
Ik ben al met al wel zeer tevreden over mijn D7000! Misschien dat er bij het productieproces wel een percentage modellen is met AF problemen (misschien ook wel de mijne), maar zolang dit door de service organisatie netjes wordt opgelost is dat prima. Dit is niet de meest sjieke route, maar het eindresultaat telt!
Gr Marcel
De komende week ga ik onkunde/onervarenheid van mijn kant proberen uit te sluiten (alhoewel je met de testmethode met een statief etc niet veel kunt verprutsen).
Ik ben al met al wel zeer tevreden over mijn D7000! Misschien dat er bij het productieproces wel een percentage modellen is met AF problemen (misschien ook wel de mijne), maar zolang dit door de service organisatie netjes wordt opgelost is dat prima. Dit is niet de meest sjieke route, maar het eindresultaat telt!
Gr Marcel
Nikon D7000 met MB-D11 grip, SB700 flitser, R1C1 macro flitserset, Gitzo statief en monopod.
Nikon objectieven: 10-24mm f/3.5-4.5G | 18-105mm f/3.5-5.6G | 70-300mm f/4.5-5.6G | 35mm f/1.8G | 50mm f/1.4G | 85mm f/1.4G | 105mm f/2.8G Micro | TC-17 convertor
Nikon objectieven: 10-24mm f/3.5-4.5G | 18-105mm f/3.5-5.6G | 70-300mm f/4.5-5.6G | 35mm f/1.8G | 50mm f/1.4G | 85mm f/1.4G | 105mm f/2.8G Micro | TC-17 convertor
Ik denk dat u beter eerst eens nadenkt voor ge dit zegt...je hebt in het begin zelf met een toppic gestart dat ge problemen had met je D7000,als mensen dit nu ook doen is het kinderachtig gekletsPaulus van Aken schreef:Kroontje schreef:Ik haal dat er nog niet uit. Ik denk 50% tov 50%Willem65 schreef:@Kroontje en anderen,
Kroontje

gegroet
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Laten we dit draadje wat minder persoonlijk en wat meer zakelijk houden.
Nikon heeft een heleboel exemplaren van de D7000 verkocht en natuurlijk zit daar wel eens een verkeerde tussen, dat ligt niet aan de koper en niet aan het model van de D7000.
Tussen de duizenden D7000s die in Nederland zijn verkocht, zullen er dus ook foute exemplaren zitten. Als er op ons forum bovengemiddeld veel verkeerden zijn, dan komt dat in eerste instantie doordat mensen met een probleem bij ons komen kijken en niet doordat er hier zoveel kneusjes zitten.
Dit draadje loopt al een jaar en er posten hier telkens andere mensen, blijkbaar kunnen de problemen opgelost worden. Laten we daar dus naartoe werken.
Nikon heeft een heleboel exemplaren van de D7000 verkocht en natuurlijk zit daar wel eens een verkeerde tussen, dat ligt niet aan de koper en niet aan het model van de D7000.
Tussen de duizenden D7000s die in Nederland zijn verkocht, zullen er dus ook foute exemplaren zitten. Als er op ons forum bovengemiddeld veel verkeerden zijn, dan komt dat in eerste instantie doordat mensen met een probleem bij ons komen kijken en niet doordat er hier zoveel kneusjes zitten.
Dit draadje loopt al een jaar en er posten hier telkens andere mensen, blijkbaar kunnen de problemen opgelost worden. Laten we daar dus naartoe werken.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
- D7000newbie
- Forumlid
- Contacteer:
Ik heb net een update geplaatst van mijn D7000 problemen:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... hp?t=37012" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... hp?t=37012" onclick="window.open(this.href);return false;
Nikon D7000 met MB-D11 grip, SB700 flitser, R1C1 macro flitserset, Gitzo statief en monopod.
- D7000newbie
- Forumlid
- Contacteer:
Nee dat is niet mogelijk (heb ik vandaag ook gevraagd).200sxpower schreef:Is het zo dat je kan wachten op het afstellen van de AF als je naar Beverwijk gaat?
Ik heb jaren met Canon gewerkt en dit jaar de hele handel verkocht en overgestapt op de Nikon D7000. Aanvankelijk deed zich het rare probleem voor dat de opnames met de 16-85mm backfocus vertoonde en de goedkopere 18-105mm prima werkte. Hoe vreemd het ook klinkt, na het installeren van de de eerste firmware update was het probleem over. Ik heb inmiddels enkele duizenden opnames gemaakt en het is de beste camera die ik ooit gehad heb. Het is echter geen eenvoudige camera. Vooral de instellingen van de belichting en de autofocus vragen wat aandacht. Ik heb eerst een goede handleiding gelezen (Thom Hogan's Complete Guide to the Nikon d7000 is een beste, maar dikke Engels handleiding. Ruim 800 pag) Er zal vast wel een xgn maandag exemplaar tussen zitten, maar om te zeggen dat de D7000 een slechte camera is, is pertinente onzin.
Dat zeggen we ook niet....maar het is wel zonde vind ik dat ge na meer dan 1000 euro uit te geven niet één scherpe foto kunt trekken....en dan na alle raad i.v.m fine-tuning...terug naar NSP enz...je probleem steeds blijft dan vind ik dat heel erg. De mensen die een goed exempkaar hebben mogen blij zijn.
grtz
Chicco
grtz
Chicco
- pveenstra
- Clublid
- Contacteer:
Ik ben dus zo'n heel blije eigenaar van een goed werkende D7000! En ik zie het als een onderdeel van mijn hobby om me te verdiepen in alle mogelijkheden van de camera, naast het maken van mooie foto's uiteraard.....
Hartelijke groet,
Peter Veenstra
Peter Veenstra
-
- Forumlid
Chicco schreef:
Ik denk dat u beter eerst eens nadenkt voor ge dit zegt...je hebt in het begin zelf met een toppic gestart dat ge problemen had met je D7000,als mensen dit nu ook doen is het kinderachtig gekletsGe moet toch toegeven dat er veel mensen problemen hebben met de D7000 en dat er waarschijnlijk mindere exemplaren bijzitten....maar ook goede mischien....als je 1000 euro uitgeeft en alles probeert wat men je zegt bij alle lenzen fine-tunnig enz...en je krijgt dan er nog geen enkele scherpe foto eruit dan heb je wel degelijk een probleem...maar het geld groeit waarschijnlijk bij u op je rug, als je dat kinderachtig geklets noemt....Wees blij dat jij uiteindelijk een goed exemplaar hebt .
gegroet
Ik had inderdaad ook problemen met m'n D700, en heb op dit forum geklaagd en antwoord gekregen, en toen mijn 7000 verder verkend, en geconstateerd dat 95% van het probleem bij mij lag. Als je denkt dat een stuk mechaniek het verstand over kan nemen zit je fout. De man achter de camera moet kennis van zaken hebben en die toepassen. Sommigen hier menen dat de AF van de camera beter is dan hun oog, niet dus. Zelf goed controleren of de scherpstelling goed is, op het beeld en niet op de groene pukkel, want de AF is NIET foutloos, niet bij de 7000, ook niet bij de 300 of de700 of zelfs de 3.
Maar als mensen alleen nog maar op de knop drukken om op één middag 200+ foto's te schieten is er natuurlijk geen tijd om te controleren, en kom je met een groot percentage miskleunen thuis, controleer je wel, en denk je goed na over je opname vóór je afdrukt, kom je thuis met veel minder foto's maar veel groter percentage goeie.
Bijkomend voordeel dat je niet zolang bezig bent de goeie eruit te filteren....
D7000 met MB-D11, 16-85, micro Nikkor 2,8 105, 35-1.8, 70-300, 50-1.8, en Tokina 10-17 en 12-24, benevens 2 SB600
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Toch andere ervaringen hier Paulus. Het ligt een beetje aan het soort fotografie en de omstandigheden, maar mijn AF doet het beter dan ik het onder de meeste omstandigheden waaronder ik fotografeer kan. En ik heb nog maar zelden echte missers. Vroeger had ik er meer, maar al doende leert men; ik weet wat ik wanneer moet doen en kan beter anticiperen dan vroeger. En mijn D300s doet het ook duidelijk beter dan mijn D200 deed. Voorbeeld: ik heb een kleine 400 foto's geschoten bij twee intochten van Sinterklaas. Ik denk niet dat ik meer dan een handvol foto's heb waarvan de focus door een falende autofocus fout lag. Soms zit je er zelf naast; dat kan ik de camera niet in de schoenen (?) schuiven.
Ik denk dat als je het probleem dat met de D7000 lijkt te bestaan alleen aan gebruikersfouten wijdt dat je dan wat kort door de bocht redeneert. Er is iets met die camera dat je op z'n minst goed in de gaten moet houden. Het lijkt in ieder geval een camera te zijn waarbij je extra goed moet opletten wat je met de autofocus doet. En misschien is er wel meer dan dat. Aks het puur aan gebruikersfouten te wijten zou zijn, dan zou het bij veel meer modellen zo moeten opspelen als hier.
Ik denk dat als je het probleem dat met de D7000 lijkt te bestaan alleen aan gebruikersfouten wijdt dat je dan wat kort door de bocht redeneert. Er is iets met die camera dat je op z'n minst goed in de gaten moet houden. Het lijkt in ieder geval een camera te zijn waarbij je extra goed moet opletten wat je met de autofocus doet. En misschien is er wel meer dan dat. Aks het puur aan gebruikersfouten te wijten zou zijn, dan zou het bij veel meer modellen zo moeten opspelen als hier.
-
- Forumlid
Zo zwart wit heb ik het ook niet afgeschilderd, de 7000 is een camera die van de gebruiker kennis van zaken vraagt. Alleen op de AF vertrouwen gaat meestal wel, alleen als het fout lijkt te gaan, kijk dan eens wat je aan het doen bent, ik had dat probleem ook, en toen las ik hier over het gebruik van de AF-A, en de daaruit voortkomende ongemakken, en heb die AF-A in de ban gedaan. Beweegt het onderwerp echt, dan kies ik soms voor AF-C, maar normaal gesproken staat de AF bij mij op S, en het scherpstelpunt op één, waarbij ik dan middels de keuzeknop kies voor mijn punt.Patrick schreef:
Zo werkend, en eerst goed kijkend, kom ik tot voornamelijk goede foto's.
Maar ik heb dan ook een lange leerschool gehad met analoge SLR's (zonder en met AF)