D7000 op transport naar NSP
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: D7000 op transport naar NSP
Ik zou niet weten waarom je met liveview minder scherpe platen zou schieten. Als de focus goed ligt, er genoeg scherptediepte is en de foto niet bewogen is door een bewegende camera of onderwerp dan maakt het geen verschil in welke stand je camera staat... 

- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Ik denk dat Jan dit een beetje ongelukkig heeft opgeschreven. Ik neem aan dat Nikon bedoelt dat "de AF onder het normale fotograferen" (de fase detectie AF via de spiegel en AF-module in de bodem van de camera), niet zo secuur scherp stelt als LiveView, en daarmee dan niet de scherpte van LiveView gehaald wordt.Patrick schreef:Ik zou niet weten waarom je met liveview minder scherpe platen zou schieten. Als de focus goed ligt, er genoeg scherptediepte is en de foto niet bewogen is door een bewegende camera of onderwerp dan maakt het geen verschil in welke stand je camera staat...jan schreef:Men gaf ook aan dat de scherpte met LiveView niet gehaald kan worden met het normale fotograferen. Deze zal altijd iets wolliger zijn.
Zie ook http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 38#p487238" onclick="window.open(this.href);return false;
en de verwijzingen in die reactie naar pagina's van dpreview.com, wat overeenstemt met wat Nikon feitelijk zegt.
Laatst gewijzigd door Léon Obers op do dec 29 2011 6:59 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- jan
- Bestuurslid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Het is juist anders om (volgens zeggen). Met Live View haal je een scherper resultaat als met "normale" fotograferen.Patrick schreef:Ik zou niet weten waarom je met liveview minder scherpe platen zou schieten. Als de focus goed ligt, er genoeg scherptediepte is en de foto niet bewogen is door een bewegende camera of onderwerp dan maakt het geen verschil in welke stand je camera staat...
@Léon. Zie dat we bijna gelijktijdig (jij iets eerder als ik) reageren. Inderdaad het is zoals jij het leest en ik heb bedoeld.

Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
De projectie die het objectief maakt op de sensor blijft hetzelfde. Er kan hooguit een verschil zitten in de plek waarop scherp wordt gesteld, maar de scherpte ann sich blijft hetzelfde.
George
George
Ruim 130 keer bekeken. Geen reactie. What a wonderdfull world, proost.
George
George
- jan
- Bestuurslid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Leg eens uitgeorge013 schreef:Ruim 130 keer bekeken. Geen reactie. What a wonderdfull world, proost.
George

Jan
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Ik zou zeggen; zoek een hobbygeorge013 schreef:Ruim 130 keer bekeken. Geen reactie. What a wonderdfull world, proost.
George
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Groet Giso
Groet Giso
- a vgastel
- Forumlid
Ik denk dat Jan dit een beetje ongelukkig heeft opgeschreven. Ik neem aan dat Nikon bedoelt dat "de AF onder het normale fotograferen" (de fase detectie AF via de spiegel en AF-module in de bodem van de camera), niet zo secuur scherp stelt als LiveView, en daarmee dan niet de scherpte van LiveView gehaald wordt.Léon Obers schreef:Patrick schreef:Ik zou niet weten waarom je met liveview minder scherpe platen zou schieten. Als de focus goed ligt, er genoeg scherptediepte is en de foto niet bewogen is door een bewegende camera of onderwerp dan maakt het geen verschil in welke stand je camera staat...jan schreef:Men gaf ook aan dat de scherpte met LiveView niet gehaald kan worden met het normale fotograferen. Deze zal altijd iets wolliger zijn.
lichaam.
What sets Nikon's Live View apart from others are the two options—Handheld and Tripod Mode—Nikon provides for autofocus operation during Live View. Wat maakt Live View Nikon's onderscheidt van anderen zijn de twee opties-Handheld en Statief Mode-Nikon biedt autofocus bediening tijdens Live View.
Traditional D-SLR phase-detection AF sensors are blocked whenever a camera raises its reflex mirror to expose the imaging sensor, which is what happens in Live View's Handheld Mode. Traditionele D-SLR-fase-detectie AF-sensoren worden geblokkeerd wanneer een camera verhoogt haar reflex spiegel bloot te leggen van de beeldsensor, en dat is wat er gebeurt in Handheld Live View's Mode. Since the imaging sensor constantly streams data for the LCD display during Live View operation, the mirror must be continuously held up while Live View mode is being used. Omdat de beeldsensor continu streams gegevens voor het LCD-scherm tijdens Live View de werking, moet de spiegel continu worden opgehouden, terwijl Live View mode wordt gebruikt. Consequently, there's a brief interruption to the Live View display as the camera drops the mirror, focuses and then quickly flips the mirror back up to shoot a picture, after which Live View resumes. Bijgevolg is er een korte onderbreking om de Live View display als de camera zakt de spiegel, richt zich vervolgens snel en flips de spiegel een back-up om een foto te schieten, waarna View hervat Live. This is fine for relatively static scenes, but the delay in focusing, not to mention the interruption to your view of the scene, can make it difficult to get a good shot if your subject is in motion or requires precise timing. Dit is prima voor relatief statische scènes, maar de vertraging in het richten, niet om de onderbreking te vermelden om de weergave van de scène, kan het moeilijk maken om een goede opname te krijgen als je onderwerp in beweging is of vereist een nauwkeurige timing.
Live View Tripod Mode uses contrast-detect autofocus driven from the imaging sensor. Live View Tripod modus maakt gebruik van contrast-detect autofocus aangedreven door de beeldsensor. Instead of flipping the mirror up, the camera reads data off the CMOS image sensor and evaluates how abruptly light to dark (or dark to light) transitions happen on the image plane, thus allowing focus without interrupting the Live View display. In plaats van flippen de spiegel omhoog, de camera leest de gegevens uit de CMOS-beeldsensor en evalueert hoe abrupt licht naar donker (of donker naar licht) overgangen gebeuren op het beeldvlak, waardoor zich zonder onderbreking van de Live View display.
ga nu maar vast olie bollen eten proost en een goed uit einde
354
Laatst gewijzigd door a vgastel op vr dec 30 2011 9:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
mvgr bert
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
- a vgastel
- Forumlid
zie dit draadje
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 19&t=26622" onclick="window.open(this.href);return false;
De Live view functie maakt gebruik van een andere belichtingssensor dan de foto-functie. Om een continu veranderend beeld op de monitor te projecteren is een meet-systeem nodig dat dit makkelijk kan bijhouden, maar in veel opzichten onnauwkeuriger is dan het meet-systeem voor het maken van foto's. De details zijn technisch vrij ingewikkeld, maar de uitleg die u al had gevonden is een redelijk simpele samenvatting hiervan.
Om het kort samen te vatten, de spiegel klapt neer om de camera de kans te geven om de belichting en scherpstelling opnieuw met de meer geavanceerde sensor vast te stellen. Daarna klapt de spiegel op en naar beneden zoals gebruikelijk is als u foto's maakt. Daarna klapt de spiegel weer op om u in staat te stellen om de Live View functie weer te gebruiken met de Live View meetsensor. Voor gedetailleerde informatie over gebruik van de Live View functie verwijs ik u graag naar bladzijdes 43-47 en 50-51 van de gebruikshandleiding van de D90.
De Live View Functie biedt drie verschillende autofocusstanden die in het Persoonlijke instellingen-menu onder optie a7 gewijzigd kunnen worden; Gezichtsprioriteit, Breedveld en Normaal. Deze standen en hun effect staan beschreven op bladzijde 176 van de handleiding.
Een goed uit einde en een goed begin 2012
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 19&t=26622" onclick="window.open(this.href);return false;
De Live view functie maakt gebruik van een andere belichtingssensor dan de foto-functie. Om een continu veranderend beeld op de monitor te projecteren is een meet-systeem nodig dat dit makkelijk kan bijhouden, maar in veel opzichten onnauwkeuriger is dan het meet-systeem voor het maken van foto's. De details zijn technisch vrij ingewikkeld, maar de uitleg die u al had gevonden is een redelijk simpele samenvatting hiervan.
Om het kort samen te vatten, de spiegel klapt neer om de camera de kans te geven om de belichting en scherpstelling opnieuw met de meer geavanceerde sensor vast te stellen. Daarna klapt de spiegel op en naar beneden zoals gebruikelijk is als u foto's maakt. Daarna klapt de spiegel weer op om u in staat te stellen om de Live View functie weer te gebruiken met de Live View meetsensor. Voor gedetailleerde informatie over gebruik van de Live View functie verwijs ik u graag naar bladzijdes 43-47 en 50-51 van de gebruikshandleiding van de D90.
De Live View Functie biedt drie verschillende autofocusstanden die in het Persoonlijke instellingen-menu onder optie a7 gewijzigd kunnen worden; Gezichtsprioriteit, Breedveld en Normaal. Deze standen en hun effect staan beschreven op bladzijde 176 van de handleiding.
Een goed uit einde en een goed begin 2012
mvgr bert
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Bert,
Na bijna 350 hits een reactie, behalve van Jan en onze hobbyist Gisso. Is mijn hobby ook.
Er staan een aantal dingen in die ik zeker zal uitzoeken, komende dagen.
George
Na bijna 350 hits een reactie, behalve van Jan en onze hobbyist Gisso. Is mijn hobby ook.
Er staan een aantal dingen in die ik zeker zal uitzoeken, komende dagen.
George
- a vgastel
- Forumlid
ja,
Heb even gewacht er zal nog wel meer zijn .
Ook over picasa vind je nog meer waarom het fout gaat,l
george ,bij deze fijn uit einde en een goed begin 2012.
ps inderdaad bron vermelding kwam niet mee heb dit twee keer geprobeert zoals je ziet engels en vertaling door elkaar .
Heb even gewacht er zal nog wel meer zijn .
Ook over picasa vind je nog meer waarom het fout gaat,l
george ,bij deze fijn uit einde en een goed begin 2012.
ps inderdaad bron vermelding kwam niet mee heb dit twee keer geprobeert zoals je ziet engels en vertaling door elkaar .
Laatst gewijzigd door a vgastel op za dec 31 2011 1:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
mvgr bert
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Bert
Kort samengevat. Scherpstellen met liveview in de handheld-stand maakt toch gebruik van de standard AF, liveview in tripod-stand houdt het beeld met de gekozen scherpstelling vast.
Je vergeet de bron erbij te vermelden of deze is weggevallen.
http://www.nikonusa.com/Learn-And-Explo ... -Mode.html
George
Kort samengevat. Scherpstellen met liveview in de handheld-stand maakt toch gebruik van de standard AF, liveview in tripod-stand houdt het beeld met de gekozen scherpstelling vast.
Je vergeet de bron erbij te vermelden of deze is weggevallen.
http://www.nikonusa.com/Learn-And-Explo ... -Mode.html
George
Na veel fotograferen, lezen van handleidingen en fora, testen etc ook mijn D7000 en mijn twee Nikon objectieven ingeleverd bij m'n Nikon dealer om op transport te zetten naar NSP. Twee klachten: - zwaar vermoeden dat scherpstelpunten in de zoeker niet (precies) overeenkomen met de werkelijke scherpstelpunten. Flinke backfocus die niet constant lijkt, ook niet via testen met focuscharts...
En nu afwachten
En nu afwachten
Ben benieuwd!jan schreef:. Ga aanstaand weekend maar eens aan de gang.
Mvg,
Erik