D7000 autofocus getest

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: D7000 autofocus getest

Bericht door Cees » wo dec 28 2011 5:08 pm

Nu lees ik al enige tijd lang niet alles meer. Het valt me echter wel op dat de D7000 voor de nodige beroering zorgt.
Zou het geen idee zijn om een D7000-(mid)dag te organiseren ergens in het midden van het land en alle gebruikers
eens de kans te geven hun toestel echt te leren kennen? Dit in navolging van de door Kroontje georganiseerde D90-middag.
Ik ben geen gebruiker en zal het ook niet organiseren, maar er is vast wel iemand die dat op zich wil nemen.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

MattvanIJpen

Bericht door MattvanIJpen » wo dec 28 2011 5:14 pm

chip54 schreef:Nu lees ik al enige tijd lang niet alles meer. Het valt me echter wel op dat de D7000 voor de nodige beroering zorgt.
Zou het geen idee zijn om een D7000-(mid)dag te organiseren ergens in het midden van het land en alle gebruikers
eens de kans te geven hun toestel echt te leren kennen? Dit in navolging van de door Kroontje georganiseerde D90-middag.
Ik ben geen gebruiker en zal het ook niet organiseren, maar er is vast wel iemand die dat op zich wil nemen.
Als dit georganiseerd kan worden ben ik heel graag van de partij!!

Matthijsfcu

Bericht door Matthijsfcu » do dec 29 2011 2:49 pm

Ik ook!

ErikH

Bericht door ErikH » za dec 31 2011 12:54 pm

MattvanIJpen schreef:I

Ik hoop hierdoor wat meer duidelijkheid te krijgen en zal jullie mijn ervaringen niet onthouden! :)
Ben benieuwd wat hier uitkomt!

mvg,
Erik

Giso
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Giso » za dec 31 2011 4:31 pm

Ik was laatst even een rondje met de hondeen aan het lopen, en ik dacht voor de grap cameraatje mee. Je weet tenslotte nooit.
Ik heb de camera toen op AF-C enkelpunts gezet. Ik wilde voor mijzelf kijken hoe groot een focuspunt nu eigenlijk is.
Ik heb op verschillende brandpuntafstanden een vliegende meeuw proberen te volgen. Hierbij kun je voor jezelf een goede indicatie krijgen van de werking van de AF
Je kunt kijken hoe de AF bv reageert op de grote van je onderwerp en hoesnel de focus naar oneindig gaat als je er even naast zit met je focuspunt.
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Groet Giso

Frans Heinsbroek
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Frans Heinsbroek » za dec 31 2011 10:54 pm

Giso schreef:Ik was laatst even een rondje met de hondeen aan het lopen, en ik dacht voor de grap cameraatje mee. Je weet tenslotte nooit.
Ik heb de camera toen op AF-C enkelpunts gezet. Ik wilde voor mijzelf kijken hoe groot een focuspunt nu eigenlijk is.
Ik heb op verschillende brandpuntafstanden een vliegende meeuw proberen te volgen. Hierbij kun je voor jezelf een goede indicatie krijgen van de werking van de AF
Je kunt kijken hoe de AF bv reageert op de grote van je onderwerp en hoesnel de focus naar oneindig gaat als je er even naast zit met je focuspunt.
en de conclusie daarvan is ????

Franklin
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door Franklin » zo jan 01 2012 12:13 pm

Ik heb ook wel interesse voor een D7000 bijeenkomst. Blijf dit draadje even volgen.
D850; D500; MB-D18; MB-D17; AF-S 14-24/2.8, AF-S 24-70/2.8; AF-S 70-200/2.8; AF-S 200-500/5.6E ED VR; AF-S 105/2.8 Micro; AF-D 50/1.8: AF-D 85/1.8; PC Nikkor 35/2.8; TC-14E III; SB-900; Nikon 1: 1J4; 10-30/3.5-5.6; FT-1

rjasp
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door rjasp » zo jan 01 2012 12:26 pm

Ik zou ook zo een D7000 bijeenkomst graag zien gebeuren en mee willen maken.

Rob
Enthousiaste hobby fotograaf met een Z7 en assorti glas.

MattvanIJpen

Bericht door MattvanIJpen » zo jan 01 2012 3:04 pm

ErikH schreef:
MattvanIJpen schreef:I

Ik hoop hierdoor wat meer duidelijkheid te krijgen en zal jullie mijn ervaringen niet onthouden! :)
Ben benieuwd wat hier uitkomt!

mvg,
Erik
Hallo allemaal,

Zoals beloofd zou ik jullie de uitkomst van de D90/D7000 'test' laten weten.
Vandaag samen met mijn broer op pad geweest welke al 2 jaar probleemloos fotografeerd met de D90.
Vooraf hebben we alle instellingen gelijk gezet. AF op de S stand met 1 punt, ISO op 400, witbalans op bewolkt en picture control op standaard met verscherping uit.
16-85mm VR lens op de body's en al lopend verschillende objecten (natuur, gebouwen, auto's, verkeersborden ) op verschillende afstanden gefotografeerd met precies dezelfde diafragma en sluitertijd keuze. (Uiteraard ook scherpgesteld op dezelfde punten). Ook af en toe gewisseld van body's en lenzen.
Bij thuiskomst alle foto's met elkaar vergeleken en werd het al snel duidelijk... Vrijwel alle D90 foto's waren haarscherp in vergelijking tot mijn D7000 foto's.
Aan de ene kant voor mij een opluchting aangezien nu duidelijk werd dat het niet aan mij heeft gelegen, aan de andere kant een teleurstelling gezien ik klaarblijkelijk dus ook een bezitter ben van een niet goed werkende D7000 en hem dus voor een periode zal moeten gaan missen.

Mijn vraag aan jullie is of jullie mij aanraden terug te gaan naar de winkel en hem door de winkel op te laten sturen, of zelf contact opnemen met NSP?
Wat zal qua tijd en geld de beste oplossing hiervoor zijn?

Alvast bedankt voor jullie reactie,

Groet, Matthieu

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » zo jan 01 2012 3:28 pm

Leuke test Matthieu, kun je we eens wat plaatsen, bij voorkeur met EXIF ? ik ben wel benieuwd of we daar wat uit op kunnen maken.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Ener
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ener » zo jan 01 2012 3:38 pm

Je bent niet tevreden met je camera. Dan is het beste om terug te gaan naar de winkel voor een oplossing.

Mocht je dat niet willen/kunnen dan is direct NSP de enige weg. Voordeel is dat jouw klachen direct bij NSP bekend zijn en dat je ze kunt toelichten. Via je winkel heb je kans op ruis. Maar goed als na NSP je nog steed niet tevreden bent zul je toch naar de winkel terug moeten

Op de website van NSP staat hoe te handelen in geval van garantie of geen garantie

Ben wel benieuwd naar de afloop.

Suc6

Zwarte
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Zwarte » zo jan 01 2012 4:25 pm

Ik dacht er goed aan te doen om mijn camera via de winkel te laten opsturen naar NPS. Ben echter van een koude kermis thuis gekomen. En als je dan onenigheid hebt met de winkelier over kosten en een niet aanwezige factuur helpt NPS je verder ook niet meer omdat het via de winkelier is opgestuurd. Zelf contact opnemen en zo nodig ook zelf opsturen is het zekerst. Bij reclamaties heb je dan direct met NPS te doen.

Giso
Forumlid
Forumlid

Bericht door Giso » zo jan 01 2012 4:36 pm

Aangezien NSP de officiele dealer is van de camera hou je evengoed recht op alle garanties, ook van de winkelier.
Je zou direct naar NSP kunnen gaan en de winkelier hiervan op de hoogte stellen. Ik heb dit destijds ook gedaan, en heb ondervonden dat de winkelier
hier geen problemen mee had. Sterker nog, ze hebben mij nog geholpen om bij NSP info in te winnen over de status van de reparatie.
De winkeliers hebben wat dat betreft weer meer mogelijkheden.
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Groet Giso

MattvanIJpen

Bericht door MattvanIJpen » zo jan 01 2012 5:34 pm

Ik wil jullie heel graag wat voorbeelden geven van de test, echter heb ik toestemming nodig van een beheerder om hier afbeeldingen te kunnen plaatsen....

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » zo jan 01 2012 6:47 pm

Neen :mryellow:
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Plaats reactie