D7000 autofocus getest

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
ErikH

Re: D7000 autofocus getest

Bericht door ErikH » zo jan 01 2012 7:42 pm

MattvanIJpen schreef:Mijn vraag aan jullie is of jullie mij aanraden terug te gaan naar de winkel en hem door de winkel op te laten sturen, of zelf contact opnemen met NSP?
Wat zal qua tijd en geld de beste oplossing hiervoor zijn?
Ik heb de mijne via de winkelier op laten sturen naar NSP. Maar moet hier wel bij zeggen dat deze winkelier een fotozaak is waar ik al jaren kom en niet zo'n megasuperstore of internetwinkel. Dit zal nogal schelen qua tijd en service denk ik, qua geld zou het niet uit moeten maken in de garantie periode.
Verder is in mijn ogen diegene waarvan je het produckt gekocht heb in eerste instantie het aanspreekpunt bij problemen. Het lijkt me dus zinvol, mocht je eerst naar NSP gaan, om hiervan wel de winkelier op de hoogte te brengen. Succes.

Groeten,
Erik

Giso
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Giso » zo jan 01 2012 9:13 pm

Frans Heinsbroek schreef:
Giso schreef:Ik was laatst even een rondje met de hondeen aan het lopen, en ik dacht voor de grap cameraatje mee. Je weet tenslotte nooit.
Ik heb de camera toen op AF-C enkelpunts gezet. Ik wilde voor mijzelf kijken hoe groot een focuspunt nu eigenlijk is.
Ik heb op verschillende brandpuntafstanden een vliegende meeuw proberen te volgen. Hierbij kun je voor jezelf een goede indicatie krijgen van de werking van de AF
Je kunt kijken hoe de AF bv reageert op de grote van je onderwerp en hoesnel de focus naar oneindig gaat als je er even naast zit met je focuspunt.
en de conclusie daarvan is ????
Ik verbind er geen conclusie aan die ik ga delen op dit forum, dit moet ieder maar voor zich doen. Het was alleen een tip voor anderen om dit met een vergelijkbare situatie voor zichzelf te doen. Op deze manier krijg je voor jezelf een idee hoe groot de grens is tussen het AF punt en het kader daarvan in de zoeker, en wat de invloed is van de brandpuntafstand aangezien het onderwerp bij een langere brandpuntafstand groter wordt weergegeven in de zoeker en dus ook een grotere kans heeft om door de AF opgepakt te worden dan een vogel aan de horizon met 18mm. Een vogel is een goed onderwerp voor deze test omdat de AF direct naar oneindig gaat als de vogel uit het AF punt verdwijnt, vandaar ook de AF-C. Hiervoor heb je natuurlijk een vogel nodig die redelijk dichtbij vliegt en een vrij uitzicht daarachter.
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Groet Giso

Peter
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Peter » zo jan 01 2012 9:26 pm

MattvanIJpen schreef:Ik wil jullie heel graag wat voorbeelden geven van de test, echter heb ik toestemming nodig van een beheerder om hier afbeeldingen te kunnen plaatsen....
Ga je gang hoor, ben dan wel niet de beheerder maar durf het wel aan. :wink:

uitleg o.a. hier
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... =34&t=6964" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”