foto's zwarte kraai

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Frans Heinsbroek
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

foto's zwarte kraai

Bericht door Frans Heinsbroek » ma jan 02 2012 10:56 pm

Tijdens mijn trip in Amerika zag ik in de diverse national parc in Amerika zwarte kraaien ? Ik heb een aantal keer geprobeerd deze te fotograferen maar dat bleek toch wel heel lastig te zijn.
Dit was de beste van 4 pogingen:

Afbeelding

Hoe kan het beter ?
Moet wel zeggen dat ik dit op mijn laptop bekijk met een helaas heel erg veel reflecterend/spiegelend scherm.

Camera D5100, lens Sigma 17-70, 62mm f4, 1/160e

Goodje

Re: foto's zwarte kraai

Bericht door Goodje » di jan 03 2012 8:29 am

Je zou kunnen beginnen om je foto's op formaat 1024X??? te posten is het ook beter te zien vaak als je het op de site waar ze staan ook op dat formaat neer zet zie je de exif info wel!
Ik zou hem minder centraal neer zetten en hem meer naar rechts dan kijk het rustiger voor de rest niks mis mee :wink2:

Frans Heinsbroek
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Frans Heinsbroek » di jan 03 2012 5:09 pm

Ik heb het origineel een stukje geknipt omdat de vogel anders veel te klein zou zijn. Het is niet hoe ik de foto normaal zou knippen maar nu even snel voor op het forum.

Ik had iedere keer problemen omdat op een zwart vlak focussen niet echt werkt ( bij mij althans niet ) en de overige waren daarom allemaal niet scherp.

Overigens zijn die beesten echt 2x zo groot als hier in NL en hondsbrutaal.

hoorn666
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door hoorn666 » di jan 03 2012 6:50 pm

Frans Heinsbroek schreef:Ik heb het origineel een stukje geknipt omdat de vogel anders veel te klein zou zijn. Het is niet hoe ik de foto normaal zou knippen maar nu even snel voor op het forum.

Ik had iedere keer problemen omdat op een zwart vlak focussen niet echt werkt ( bij mij althans niet ) en de overige waren daarom allemaal niet scherp.

Overigens zijn die beesten echt 2x zo groot als hier in NL en hondsbrutaal.
Ik zie volgens mij wel plekken met contrast die in hetzelfde focus-vlak liggen. Ik zou daar op scherpstellen, knop half ingedrukt houden en opnieuw kaderen.
Dit is althans zoals ik het doe, je kunt ook je focuspunt verleggen.
D750, J5, D850
Best wat licht en o.a. "Golden Trio", Nikkor 80-400, Tamron 150-600, Nikkor Micro 105 en nog wat grut

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”