Heb mijn Nikon D7000, 18-200 VR II lens met extra grip (MD-D11) en Speedlight SB-900 nu al een tijdje. Recent heb ik volgend probleem vastgesteld. Bij het foto's nemen reageert de camera heel traag. Druk af, duurt even en dan hoor je de sluiter heel traag afgaan. Tussen het afdrukken en het effectief afgaan van de sluiter zitten er soms wel bijna een seconde. Eerst dacht ik dat het aan de flits lag, herlaadtijd en zo, maar ook zonder heeft mijn camera dit probleem. Zelfs in CL of CH komt hij max aan 1 foto per seconde.
Weet er iemand of het aan één of andere instelling zou liggen of dat hij onderhoud nodig heeft. Zit momenteel aan een 2800 clicks, dus onderhoud zou mij raar overkomen.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
trage reactie D7000
trage reactie D7000
Nikon D7000,Nikon AF-S NIKKOR 18-200 f1:3.5-5.6 VR II,Nikon AF NIKKOR 35-80 f1:4-5.6D,Nikon AF-S NIKKOR 50mm f1:1.8 G,Nikon AF-S 70-200 f2.8 VR II, MD-D11,Speedlight SB-900 with SD-9 external battery,Remote ML-L3 & MC-DC2,GPS GP-1,Power Connect EP-5B
- ReneG
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: trage reactie D7000
De optie spiegelvoorontspanning staat waarschijnlijk aan, die vertraagt de actie na het opklappen van de sluiter met een seconde. Dit om eventuele beweging die door de sluiter wordt veroorzaakt te neutraliseren. Ik weet uit mijn hoofd niet precies waar die zit, zie handleiding voor details (onder die naam zul je het wel vinden).
Spul waarmee je foto's maakt...
Hallo Tienenaar,
Kijk of de keuzeknop ontspanstand op Q staat. Dit moet S [enkel beeld} zijn.
Groeten, Rudi
Kijk of de keuzeknop ontspanstand op Q staat. Dit moet S [enkel beeld} zijn.
Groeten, Rudi
ReneG,
Thanks!
Dat was het probeem. Wauw, wat een snelle oplossing voor een stom probleem. Ben blij dat ik dit forum gevonden heb. Alvast bedankt en wie weet kan ik ooit wel iemand helpen.
Thanks!
Dat was het probeem. Wauw, wat een snelle oplossing voor een stom probleem. Ben blij dat ik dit forum gevonden heb. Alvast bedankt en wie weet kan ik ooit wel iemand helpen.
Nikon D7000,Nikon AF-S NIKKOR 18-200 f1:3.5-5.6 VR II,Nikon AF NIKKOR 35-80 f1:4-5.6D,Nikon AF-S NIKKOR 50mm f1:1.8 G,Nikon AF-S 70-200 f2.8 VR II, MD-D11,Speedlight SB-900 with SD-9 external battery,Remote ML-L3 & MC-DC2,GPS GP-1,Power Connect EP-5B
- jan
- Bestuurslid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Het zou inderdaad de Spiegelvoorontspanning kunnen zijn. Kijk even op blz. 219 van de handleiding of direkt in het menu "persoonlijke instellingen" onder "d11".
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)