D7000 slecht product? Graag reactie D7000 bezitters

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Jan Kemper

Re: D7000 slecht product? Graag reactie D7000 bezitters

Bericht door Jan Kemper » di jan 03 2012 7:36 pm

Oke dan heren,

Na heel veel lezen over "onze" camera ook mijn foto geupload.
Heb de instructies gevolgd van een andere topic http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 19&t=37012

Vind hem niet verkeerd maar zie wel dat links en rechts "this text should be perfectly in focus" verschillend zijn (denk ik) Maar niet onaardig, wat vinden jullie?

Afbeelding

Dank voor jullie tijd!

gr Jan

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door ReneG » di jan 03 2012 7:44 pm

Jan Kemper schreef:Oke dan heren,

Na heel veel lezen over "onze" camera ook mijn foto geupload.
Heb de instructies gevolgd van een andere topic http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 19&t=37012

Vind hem niet verkeerd maar zie wel dat links en rechts "this text should be perfectly in focus" verschillend zijn (denk ik) Maar niet onaardig, wat vinden jullie?

Afbeelding

Dank voor jullie tijd!

gr Jan
Ik vermoed dat het verschil wel eens door je opstelling kan komen. Ik heb op het eerste gezicht de indruk dat je camera een beetje scheef staat en dat het papier ook wat scheef ligt. Verder twijfel ik ook nog een beetje of de hoek wel 45 graden was (het lijkt iets minder te zijn). Het moet wel allemaal loodrecht op elkaar staan en de hoek moet 45 graden zijn voor een accurate test.
Spul waarmee je foto's maakt...

Jan Kemper

Bericht door Jan Kemper » di jan 03 2012 7:55 pm

Oke het is geen duur statief maar ik heb hem met een gradendriehoek neer gezet. (recht en 45 graden denk ik)
En de foto heb ik gemaakt met het raster aan in de camera en de horizontale lijn precies op de tekst!
Misschien dat ik alles nog eens met een waterpas erbij neer moet zetten.. Heb nu exact alle drie de poten opgemeten en een driehoek gebruikt.

greetz Jan

Paulus van Aken
Forumlid
Forumlid

Bericht door Paulus van Aken » di jan 03 2012 11:09 pm

Jou camera/ lens combinatie heeft in ieder geval GEEN front /back focus probleem.
Zoals de meeste , hoewel hier in het forum vaak anders wordt beweerd..
D7000 met MB-D11, 16-85, micro Nikkor 2,8 105, 35-1.8, 70-300, 50-1.8, en Tokina 10-17 en 12-24, benevens 2 SB600
en nog F801s met glaasjes.

mqaa
Clublid
Clublid

Bericht door mqaa » wo jan 04 2012 8:45 am

Paulus van Aken schreef:Jou camera/ lens combinatie heeft in ieder geval GEEN front /back focus probleem.
Dus snel weg gooien die test kaarten en lekker foto's gaan maken!

Marc
Marc
:: Nikon Z6III :: Ricoh GR IIIx ::

Chicco

Bericht door Chicco » wo jan 04 2012 11:43 am

Paulus van Aken schreef:Jou camera/ lens combinatie heeft in ieder geval GEEN front /back focus probleem.
Jij bent toch echt wel ongelooflijk hé meneer....denk je nu echt dat mensen die WEL problemen hebben met front en backfocus en andere zaken dit hier neerschrijven voor de fun??? Man man toch

gegroet

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » wo jan 04 2012 2:17 pm

Man man toch, kijk naar het resultaat van die testkaart die hiervoor gefotografeerd is. Die geeft geen aanleiding te veronderstellen dat er bij dat voorbeeld front- of backfocus is. Zoals Marc al aangeeft, lekker foto's gaan maken!
Vriendelijke groet, Léon Obers

Jan Kemper

Bericht door Jan Kemper » wo jan 04 2012 7:10 pm

Dank jullie heren,

Ik ga lekker foto`s schieten.....

greetz Jan

Paulus van Aken
Forumlid
Forumlid

Bericht door Paulus van Aken » wo jan 04 2012 10:41 pm

Chicco schreef:
Jij bent toch echt wel ongelooflijk hé meneer....denk je nu echt dat mensen die WEL problemen hebben met front en backfocus en andere zaken dit hier neerschrijven voor de fun??? Man man toch

gegroet
Jij bent hier nu al een hele tijd de mensen de pis louw aan het maken met je vervelende commentaren. Ga een s een keer wat belangrijkers doen. Je verveelt. De meeste gebruikers hebben geen probleem, en jij al helemaal niet, want je hebt geeneens een D7000. Houd je alsjeblieft buiten deze discussie, want je bent niet bevoegd.
D7000 met MB-D11, 16-85, micro Nikkor 2,8 105, 35-1.8, 70-300, 50-1.8, en Tokina 10-17 en 12-24, benevens 2 SB600
en nog F801s met glaasjes.

Chicco

Bericht door Chicco » wo jan 04 2012 11:18 pm

Ik heb er wel één gehad meneer....en één met spijtig genoeg problemen....en ik geef geen vervelende comentaren...ik vind het alleen niet eerlijk van u dat u steeds moet vermelden op dit forum dat de zogenoemde problemen "denkbeeldig of altijd aan de gebruiker liggen"...wat helemaal niet het geval is.

En ik doe helemaal niet pissig of de mensen op een verkeerd been zetten,want als je steeds goed mijn comentaren las zou je zien dat ik de D7000 helemaal niet afbreek...ben alleen telleurgesteld in het feit dat ik een minder goed exemplaar had van 1000 euro...dus mag het even.

Sorry dat het verkeerd overkomt. Maar ik ben blijk baar niet de enige hier die zijn D7000 meerdere malen heeft moeten opsturen naar NSP.

gegroet

Chicco

hoorn666
Forumlid
Forumlid

Bericht door hoorn666 » wo jan 04 2012 11:19 pm

Paul, bedankt voor deze prima opmerking.
Ik vind het langzamerhand meer een D7000 afzeik forum worden.
Gelukkig heb ik buiten dit forum om ook nog een normaal contact kunnen hebben met een teleurgestelde D7000 gebruiker die wel normaal voor rede vatbaar was.

Weet iemand hoe ik mijn account kan sluiten?
D750, J5, D850
Best wat licht en o.a. "Golden Trio", Nikkor 80-400, Tamron 150-600, Nikkor Micro 105 en nog wat grut

jan
Bestuurslid
Bestuurslid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door jan » wo jan 04 2012 11:30 pm

[quote="Paulus van Aken"] Jij bent hier nu al een hele tijd de mensen de pis louw aan het maken met je vervelende commentaren. Ga een s een keer wat belangrijkers doen. Je verveelt. /quote]

Sorry Paulus, de pot verwijt de ketel. Kan mij van jouw ook minder lovende commentaren herinneren inzake de D7000 die door de forumbeheerder/moderator zijn verwijderd.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)

MauritsD
Clublid
Clublid

Bericht door MauritsD » wo jan 04 2012 11:44 pm

Zullen we stoppen met op de man te spelen... en daar ook niet meer op te reageren? Dank u allen :)

Even een heel ander en wellicht totaal nieuw gezichtspunt: .....
Willen de D7000 bezitters met vermeende back/front-focus problemen eens mee nadenken of dit al vanaf het begin was of dat het langzaam ontstaan/verergert is?

Als ik door mijn fotos heen loop van het afgelopen jaar, bekruipt mij een beetje het gevoel dat het probleem aan het begin nog niet aanwezig was, daarna langzaam opkwam. Mijn finetuning was aan het begin helemaal niet extreem (tussen +5 en -5) terwijl de camera nu naar NSP is gegaan met -10 tot -20 bij veel van m'n lenzen ...

Zo maar een vaag vermoeden .... iemand ...?
"Er zij licht; en er was licht." (Genesis 1:3)
Nikon heeft daar mooi op ingespeeld !

JanR
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door JanR » do jan 05 2012 10:34 am

Amateurt nee dat constateer ik niet.
Wel heb ik in het afgelopen jaar mijn lenzen vervangen door de Nikkors uit de pro serie.
Die hebben ook allemaal een correctie, maar de missers zijn een stuk minder, bij sportfotografie dan.
Bij normale fotografie heb ik er nauwelijks last van.
En toch gaat het wel eens mis, in 95% van de gevallen kan ik de fout achterhalen, die ligt dan bij mijzelf.
In de andere gevallen zijn ze onverklaarbaar, maar met 5% kan ik leven. En ook electronica die optiek aanstuurt faalt wel eens.

Maar sinds mijn overstap vanaf de D90, 5 november 2010, ben ik een heel tevreden gebruiker van de D7000.
En heb ik af en toe best wauw momenten over de bereikte resultaten. Er zit wat mij betreft meer dynamiek en kleurechtheid in de platen.

jettiny
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door jettiny » do jan 05 2012 7:14 pm

amateurt schreef:Zullen we stoppen met op de man te spelen... en daar ook niet meer op te reageren? Dank u allen :)

Even een heel ander en wellicht totaal nieuw gezichtspunt: .....
Willen de D7000 bezitters met vermeende back/front-focus problemen eens mee nadenken of dit al vanaf het begin was of dat het langzaam ontstaan/verergert is?

Als ik door mijn fotos heen loop van het afgelopen jaar, bekruipt mij een beetje het gevoel dat het probleem aan het begin nog niet aanwezig was, daarna langzaam opkwam. Mijn finetuning was aan het begin helemaal niet extreem (tussen +5 en -5) terwijl de camera nu naar NSP is gegaan met -10 tot -20 bij veel van m'n lenzen ...

Zo maar een vaag vermoeden .... iemand ...?
In het begin had ik helemaal geen fine-tuning toegepast, durfde ik niet vanwege de waarschuwing in de handleiding.
Ik dacht laat ik maar niet gaan klooien.
En ook ik heb de eerste foto's nagekeken, dat ik allemaal lekkere scherpe foto's had kan ik niet zeggen, maar je zoekt toch de schuld bij jezelf in eerste instantie.
Op een later tijdstip toen hier op het forum veelvuldig de fine-tuning ter sprake kwam, ben ik er eens grondig mee aan de slag gegaan.
In de tussenliggende tijd had ik nog even een SD-kaart probleem weg te werken.
Nu ben ik met de fine-tuning uitgekomen op -20 voor mijn Tamron 17-50 mm, en voor de Nikkor 18-200 mm op -7.
Het 90 mm macroobjectief van Tamron mooi op 0, echter die stelt weer niet scherp met live-view ben ik gisteren achter gekomen.

Vrgr
Tiny

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”