Tokina SD 50-135 F2.8 DX AT-X PRO
- jan
- Bestuurslid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Heeft iemand ervaring met dit objectief.
Ik lees goede recensies over dit objectief. Als minpunt wordt aangegeven de trage AF.
Maar ik lees graag de gebruikers ervaring. In mijn geval zou hij dan op een D7000 komen.
Ik lees goede recensies over dit objectief. Als minpunt wordt aangegeven de trage AF.
Maar ik lees graag de gebruikers ervaring. In mijn geval zou hij dan op een D7000 komen.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
-
- Forumlid
Re: Tokina SD 50-135 F2.8 DX AT-X PRO
Ik vind het een geweldig objectief en heb er mijn beste foto"s mee gemaakt. De 70-200 voor DX en gebouwd als een tank. De AF is voor mijn doeleinden voldoende snel: voor het fotograferen van vliegende vogels e.d gebruik ik langer spul.
Sinds kort heb ik een 70-200 VRii (met TC 2.0 iii voor de vogels) en daarom gaat hij in de verkoop. Hoewel ik nog een beetje twijfel, want hij is natuurlijk veel onopvallender en lichter dan de 70-200.
Wat mij betreft een aanrader met een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding.
Sinds kort heb ik een 70-200 VRii (met TC 2.0 iii voor de vogels) en daarom gaat hij in de verkoop. Hoewel ik nog een beetje twijfel, want hij is natuurlijk veel onopvallender en lichter dan de 70-200.
Wat mij betreft een aanrader met een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding.
- jan
- Bestuurslid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Staat nog gewoon op de site van Tokina, is nieuw te koop.annoh schreef:Volgens mij is de Tokina 50-135 uit productie.
Maar goed dat was mijn vraag niet. Ik vroeg om gebruikerservaringen.
Jan
Geen hands-on ervaring, maar ik heb 'm wel bestudeerd omdat ik ook zoiets wilde. Mijn korte conclusie:
Het objectief veel naast de Sigma 50-150 gezet. Die laatste heeft snellere focus, en met de nieuwe versie ook stabilisatie. Het iets grotere bereik kan een klein voordeeltje zijn.
Als snelle focus en stabilisatie je niet boeit heeft de Tokina de voorkeur. Stevig gebouwd, en optisch beter dan de Sigma.
Let op: hier staat niet dat de Sigma optisch slecht is, of dat de Tokina zo'n trage focus heeft dat er eigenlijk een wachtmuziekje ingebouwd zou moeten zijn.
Het objectief veel naast de Sigma 50-150 gezet. Die laatste heeft snellere focus, en met de nieuwe versie ook stabilisatie. Het iets grotere bereik kan een klein voordeeltje zijn.
Als snelle focus en stabilisatie je niet boeit heeft de Tokina de voorkeur. Stevig gebouwd, en optisch beter dan de Sigma.
Let op: hier staat niet dat de Sigma optisch slecht is, of dat de Tokina zo'n trage focus heeft dat er eigenlijk een wachtmuziekje ingebouwd zou moeten zijn.
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Ik heb de tokina 50-135 ook.
Hij bevalt mij erg goed.
Ik vind de trage AF nog wel meevallen.
De sigma 50-150 met stabilisatie is volgens mij nog niet leverbaar.
Hij bevalt mij erg goed.
Ik vind de trage AF nog wel meevallen.
De sigma 50-150 met stabilisatie is volgens mij nog niet leverbaar.
-
- Forumlid
Ik ben zelf in het bezit van dit objectief. Ik ben er zeer tevreden mee, behoudens dat de "range" mij wel eens vreemd over komt op APS-C. Mijn fotografie vraagt niet veel de range van 50mm tot 135mm. Maar als je het nodig hebt krijg je mooie foto's. Scherp en mooie kleurweergave, de bokeh is mooi maar misschien voor sommige wel wat grof afhankelijk van brandpunt en afstand tussen onderwerp en "out of focus" onderwerpen.
Het objectief is gebouwd als een tank. De manual focus versus auto focus werkt perfect. Dit zouden alle objectieven moeten hebben. Geen diafragma ring maar dat maakt niet uit op een D7000. Is gewoon via de front en back dail te regelen. De statiefmount is soms wat irritant maar dat is dan ook mijn enige bezwaar van dit objectief.
Het objectief is gebouwd als een tank. De manual focus versus auto focus werkt perfect. Dit zouden alle objectieven moeten hebben. Geen diafragma ring maar dat maakt niet uit op een D7000. Is gewoon via de front en back dail te regelen. De statiefmount is soms wat irritant maar dat is dan ook mijn enige bezwaar van dit objectief.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Dat is apart. Het is in feite een 70-200 objectief op FX. En daar is niets vreemds aan!Doerak schreef:Ik ben zelf in het bezit van dit objectief. Ik ben er zeer tevreden mee, behoudens dat de "range" mij wel eens vreemd over komt op APS-C
-
- Forumlid
Tja en dat moet maar net je bereik zijn. Dat is wat ik zeg, niet meer en niet minder. Voor de duidelijkheid ik schiet weinig in het bereik 70-200mm (35mm) en daarmee ook dit bereik op APS-C ... Maakt het objectief niet minder mooi!
-
- Forumlid
Ik vind het vreemd dat hier gezegd wordt dat het objectief nog leverbaar is, want ik heb contact gehad met Tokina, ebn kreeg te horen dat het (al geruime tijd) niet meer in de catalogus staat. Had hem namelijk ook willen kopen. Heb van hun de 28-80 2,8, zo zwaar als dieplood en machtig stabiel, is met de F801s eraan uit m'n handen geschoten en werkt nog steeds prima. (heeft alleen een slechte volle opening)
D7000 met MB-D11, 16-85, micro Nikkor 2,8 105, 35-1.8, 70-300, 50-1.8, en Tokina 10-17 en 12-24, benevens 2 SB600
en nog F801s met glaasjes.
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Binnen een paar seconden gevonden op internet (Foka en Foto Booms hebben hem op voorraad ondanks hij niet meer geproduceerd wordt)
http://www.kieskeurig.nl/objectief/toki ... 2/#prijzen
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
-
- Forumlid
bedankt voor je reactie. ( beetje laat, ik had hier niet meer gekeken laatste tijd). De importeur gaf mij aan: niet meer leverbaar, dus ik heb niet verder gekeken, omdat ook de leveranciers waar ik normaal zaken mee doe niet thuis gaven.ArendV schreef:Binnen een paar seconden gevonden op internet (Foka en Foto Booms hebben hem op voorraad ondanks hij niet meer geproduceerd wordt)
Wel jammer, omdat mijn budget nu aan andere zaken is besteed.
Mooi objectief, maar dus niet meer algemeen verkrijgbaar. Ik kijk wel of er nog iets mogelijk is.
D7000 met MB-D11, 16-85, micro Nikkor 2,8 105, 35-1.8, 70-300, 50-1.8, en Tokina 10-17 en 12-24, benevens 2 SB600