D7000 newbie vraagje

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Plaats reactie
Paul_D7000
Forumlid
Forumlid

D7000 newbie vraagje

Bericht door Paul_D7000 » vr jan 06 2012 2:13 pm

Ik heb m'n d7000 nu 2 weken in bezit en tot nog toe tevreden ermee. Ik moet hem nog goed leren kennen dus m'n volgende 'probleempje' zal wel aan mij liggen :mryellow:

Als ik de onstpan knop half indruk om te focussen doet de camera heel af en toe niks? Heeft dit met een instelling te maken? Het gebeurt voornamelijk als ik iets van vrij dichtbij wil fotograferen. En zo nu en dan focus ik op iets en als ik dan doordruk om de foto te maken doet ie niks? Dit is waarschijnlijk allemaal mijn schuld, maar wil toch graag weten waarom??

Alvast bedankt!

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: D7000 newbie vraagje

Bericht door gijs sandberg » vr jan 06 2012 2:22 pm

Beste Paul,,

Sorry voor de flauwe grap: dat is geen nieuwe vraag... :(

Sinds de invoering van Autofocus Nikon is de standaard instelling Single focus release (sorry voor het engels)
en bij deze instelling koos iemand bij Nikon (1 van de weinigen bij nikon die ik ooit verwenste...)
dat de kamera pas af mag gaan als de AF klaar is.
Dat betekent: geen AF: geen foto.
Op veel kamera's kan je de instelling aanpassen zodat ontspannen prioriteit heeft boven scherpstellen.

Tip: haal op de site van nikon.nl het PDF handboek op, dat vermeldt op pg 208 en verder de relevante instellingen.

Groeten, Gijs
Laatst gewijzigd door gijs sandberg op vr jan 06 2012 2:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”