Advies/mening

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
mslider

Advies/mening

Bericht door mslider » do jan 05 2012 11:01 pm

Hallo allemaal,

Ik ben helemaal nieuw op fotogebied. Ik zal dan ook heel graag willen weten wat jullie van een van mijn foto's vinden.
Ik vind hem persoonlijk wel mooi maar zoals ik al zij heb ik er nog niet veel verstand van en is de foto misschien wel helemaal mislukt.

Ik hoor graag van jullie

Alvast bedankt

gr MarkAfbeelding

m-m
Forumlid
Forumlid

Re: Advies/mening

Bericht door m-m » do jan 05 2012 11:09 pm

hoi mark

zo te zien is het het hollands diep aan de kant van numansdorp??

nu ben ik nog niet zo ver om er goed over te oordelen maar ik zie wel wat puntjes.

de horizon is niet recht
en ik zie wat bewegingsonscherpte.

maar het is wel een foto die me aantrekt

grtz
misja
Klik geval met verschillende vergrootglazen,
op een stokje,
met een lampje om bij te lichten

...........

Niels Hintzen
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Niels Hintzen » do jan 05 2012 11:30 pm

Hallo Mark,

Dan is deze foto een heel mooi begin!
Nog wat tips. Probeer de horizon uit het midden te plaatsen, dat geeft meestal een interessanter beeld. Ook zou je nog eens terug kunnen gaan en de brug iets meer in je foto verwerken, die staat er nu maar beperkt op terwijl het juist een aandachtstrekker kan zijn die je mee de foto in trekt.

Verder is het lastig om zowel het water als de lucht + zon goed belicht te krijgen. Nu zie ik dat het rondom de zon overbelicht is, en het water iets onderbelicht. Handig hierbij zou een graduated neutral density filter (van b.v. Cokin) kunnen gebruiken waarbij je de grijze kant aan de bovenkant en transparante kant aan de onderkant houdt. Je krijgt dan hopelijk een wat betere belichting bij het water en de rondom de zon.

Als laatste, mocht je regelmatig naar deze stek toekomen, is het een idee om je camera op een statief te schroeven. Draai je diafragma aardig dicht (F11-F14), lage iso en eventueel een neutral density filter ervoor om een nog langere sluitertijd te krijgen en je zult zien dat het water heel 'zacht' wordt. Dit geeft meestal wel een rustgevend gevoel aan je foto.
Oh, en let op met die elektriciteitsmast + kabels, gewoon even weg poetsen zou ik zeggen ;-)

Succes!

Niels

Oldtimer

Bericht door Oldtimer » vr jan 06 2012 2:41 pm

Ik vind de wolkenpartij mooi maar de rechterzijde van de foto is minder interessant en die kan wat minder. Zoals Niels reeds schreef kunnen andere zaken ook iets beter. Verder toch een knappe foto.

mslider

Bericht door mslider » zo jan 08 2012 6:02 pm

Heel erg bedankt voor jullie reactie.
Ik ga alle tips weer meenemen.

Bedankt

D.A. Versluis
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door D.A. Versluis » za jan 28 2012 5:50 pm

Ik vind de fotos vooral als je het pas doet een heel mooi begin
Verder csta ik ook achter het advies van de filters Hiervoor kan je bvb ook een Fader nemen Grijsfilter instelbaar
Het effect hier van kun je toevallig zien bij mijn fotos pas geplaats met als titel lange sluitertijden gr Da versluis

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”