hallo allemaal,
Ik heb een vraag:
Ik wil voor mijn D90 extra geheugen erbij kopen zit aan een 32Gig te denken, nu zie ik ook dat je weer snellere kaarten heb die bv tot 45 MB/s gaan maar ik vraag mij af heeft de camera dat nodig? maakt hij gebruik van die snelheid? en tot welke snelheid gaat de de D90 maximaal eigenlijk daar ben ik nog niet achter.
heeft iemand daar ervaring mee of weet iemand daar meer van ikzelf gebruik nu de 30 MB/s.
alvast bedankt voor de info en moeite!
sneller SDHC geheugen
- pegasos4all
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
sneller SDHC geheugen
Ricoh XRX, Panasonic DMC LZ6, Nikon D90 + 18-105 4.5-5.6 G IF-ED VR + SB900
Re: sneller SDHC geheugen
Wat er er van begrepen heb is dat mijn D3100 alles kan inclusief filmen op HD op een class 6 kaartje en dat geld dan zeker voor de D90 alleen zit er per merk nog eens verschil in snelheid

Hier staan de door Nikon goed gekeurde kaartje voor jou type,
https://nikoneurope-nl.custhelp.com/app ... /27268#D90" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier staan de door Nikon goed gekeurde kaartje voor jou type,
https://nikoneurope-nl.custhelp.com/app ... /27268#D90" onclick="window.open(this.href);return false;
- JBD
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Mijn vriendin heeft een D300 en had een 32gig geheugenkaart. De camera werd zo traag als een slak. Ik begreep er helemaal niets van. Toen we bij Cameratools waren om iets te kopen, zei ik dit tegen Robin. Die haalde de geheugenkaart er uit en verving deze door een 8 gig kaart. Het ding werd ineens het racemonster dat het geacht wordt te zijn. Ik zal maar niet zeggen wat ze met de 32gig gedaan heeft. Ze heeft wel 2 geheugenkaartjes van elk 8 gb gekocht. Ik werk zelf met de D300S. Als ik meer geheugen nodig heb vanwege het filmen (wat ik niet doe) dan koop ik extra geheugenkaartjes van 8 gb bij.pegasos4all schreef:hallo allemaal,
Ik heb een vraag:
Ik wil voor mijn D90 extra geheugen erbij kopen zit aan een 32Gig te denken, nu zie ik ook dat je weer snellere kaarten heb die bv tot 45 MB/s gaan maar ik vraag mij af heeft de camera dat nodig? maakt hij gebruik van die snelheid? en tot welke snelheid gaat de de D90 maximaal eigenlijk daar ben ik nog niet achter.
heeft iemand daar ervaring mee of weet iemand daar meer van ikzelf gebruik nu de 30 MB/s.
alvast bedankt voor de info en moeite!

Bron: Nikon NL
Beter 4 x 8GB dan 1 x 32. De kaart zal maar eens kapot gaan.....
Groet,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
Goodje schreef:Wat er er van begrepen heb is dat mijn D3100 alles kan inclusief filmen op HD op een class 6 kaartje
Een class 10 van een merk als Duracell oid kan minder snel presteren dan een class 6 van Sandisk oid.
Ik vind die class aanduiding alleen maar misleiding van de consument.
De betere merken zetten er gelukkig ook een maximale transfer rate bij, daar heb je wel wat aan.
Daarnaast kun je met de D90 in RAW 560 foto's schieten op 8GB daar heb ik altijd ruim voldoende aan. Heb altijd 3 8GB kaartjes in mijn tas. De gebruikte kaartjes worden direct na thuiskomst op 2 verschillende HDD's gekopieerd en weer geformateerd.