Dat was een foto van een zwarte stoel voor het raam. Dus een tegenlichtsituatie.

Ik dus ook maar paar x in verhouding met aantal foto's, maar heb geen getallen voor jeTuihanti schreef:Ik heb zelf een 50,, f1,8D, en een AFs 50mm f1,8 g.
Nooit een hotspot waargenomen. :mrgreen:
De AF van de nieuwe f1.4 objectieven is vrij traag maar wel heel accuraat. Ik heb in de praktijk zelden focus missers met de f1.4.kkika82 schreef:heeft de 50mm 1.4g echt een veel langzamere af??
Ik twijfel zelf nog tussen de 1.4 of 1.8g ... ik wil er kinderen mee fotograferen.. dus de snelheid is voor mij wel van belang...
Het lijkt mij wel maar omdat het een vrij duur objectief zou ik even testen in de winkel of de autofocus snelheid voor jou voldoet. Met de accuratesse van de autofocus zit het wel goed in ieder geval. Succes alvast.kkika82 schreef:dank voor de antwoorden..
hmmm dus eigenlijk is de 1.4 ook best een aanrader voor mij .. ik had em eigenlijk al afgeschrevenMaar als ik jou zo hoor skippy, is dat objectief dus best aan te raden voor wat ik graag wil.
OT: Geldt dat ook voor de 85 en de 35? (voor de 24 mm kan het niet zo'n punt zijn). Overigens is AFS niet identiek aan AF-Slow zoals ik bij een aantal andere merk zoals de 80-200.Skippy schreef: De AF van de nieuwe f1.4 objectieven is vrij traag maar wel heel accuraat. Ik heb in de praktijk zelden focus missers met de f1.4.
Ik heb alleen ervaring met de 85, daar geldt hetzelfde voor. Die is ook akelig accuraat met focus. Wat ik lees ook voor de 35. Zou een bewuste keuze zijn van Nikon, prioriteit op accuratesse over snelheid bij de nieuwe f1.4 objectieven. Ik vind het een juiste keuze.henkk schreef:OT: Geldt dat ook voor de 85 en de 35? (voor de 24 mm kan het niet zo'n punt zijn). Overigens is AFS niet identiek aan AF-Slow zoals ik bij een aantal andere merk zoals de 80-200.Skippy schreef: De AF van de nieuwe f1.4 objectieven is vrij traag maar wel heel accuraat. Ik heb in de praktijk zelden focus missers met de f1.4.