emdeklerk schreef:Zo te lezen staan de begrippen volkleinbeeld/FX en DX nog steeds garant voor een wereld van onbegip...

emdeklerk schreef:Zo te lezen staan de begrippen volkleinbeeld/FX en DX nog steeds garant voor een wereld van onbegip...
Mzpeter schreef:En dit is nu wat mij in verwarring brengt namelijk zie bericht hieronder geplukt van Cameranu.nl. Dit is een willekeurige lens puur als voorbeeld om het te verduidelijken wat ik eigenlijk bedoelde:Giso schreef:Als we nu eerst eens stellen dat er niet zoiets als een D mount bestaat, maar alleen een F mount (bij nikon althans).
Alle objectieven van Nikon vanaf 1959 hebben dus een F mount.
AFS objectieven zijn van de nieuwste generatie en hebben een AF motor ingebouwd. Tevens is bij deze serie de diafragma ring verwijderd, aangezien de aansturing door de camera geschied.
AF-D objectieven hebben geen AF motor ingebouwd. Er staat echter een D in de aanduiding omdat deze objectieven een diafragmaring hebben. Dit heeft dus geen f**k te maken met FX of DX. Als het een specifiek DX objectief betreft wordt dit als zodanig als aanvulling aan de typeaanduiding toegevoegt als, jevoelt hem al aankomen !.. DX.
Algemene info
Merk Nikon
Lensmount Nikon F/DX
Stof- en spatwaterdicht
Doorsnede 8.3 cm
Lengte 8.7 cm
Gewicht 460 gram
Eigenschappen
Type Groothoek-zoom
Brandpuntsafstand 10 - 24 mm
Lensconstructie 9 groep(en) / 14 element(en)
Misschien niet de beste copy & paste methode maar kijk maar eens op cameranu.nl bij de info van een lens . Dat is wat ik wilde weten ....die lensmount NIKON F/DX !!!!!
Maar zoals eerder al een paar keer aangegeven is het mij nu wel duidelijk dus heren ....nu maar aan de borrel dan??
Ha ha..zou je wel willen he..hij is slecht leverbaar dus wordt ik gedwongen om naar iets passenders te zoeken. Eeuwige roem, is wat ik je kan bieden.Ik kom wel eens in A'doorn dus voor koffie ben ik wel te porren en als hoofdprijs neem ik de taart wel mee. :mrgreen:strangeartefact schreef:@ Mzpeter...
Ik zal mijn adres even PB-en. De Nikkor 105mm f/2.8G ED IF AF-S VR(hoofdprijs toch?) mag daar afgeleverd worden, bij langsbrengen is er koffie, eventueel naar tijdstip een biertje!
![]()
Grtn
Mzpeter schreef:Ha ha..zou je wel willen he..hij is slecht leverbaar dus wordt ik gedwongen om naar iets passenders te zoeken. Eeuwige roem, is wat ik je kan bieden.Ik kom wel eens in A'doorn dus voor koffie ben ik wel te porren en als hoofdprijs neem ik de taart wel mee. :mrgreen:strangeartefact schreef:@ Mzpeter...
Ik zal mijn adres even PB-en. De Nikkor 105mm f/2.8G ED IF AF-S VR(hoofdprijs toch?) mag daar afgeleverd worden, bij langsbrengen is er koffie, eventueel naar tijdstip een biertje!
![]()
Grtn
Helaas je zit er ten dele naast. Het klopt dat ik een lens wil kopen. Het klopt dat hij geschikt moet zijn voor een full frame die ik wellicht, met de nadruk op wellicht, eens aan zal schaffen.Ik ging of ga voor een nikor 105 macro. (de rest van de code die daarbij hoort laat ik hier wel even achterwege) dus helaas voor jou die nikor 35 mm 1.8G heb ik al.ROLANDPHOTO schreef:Ik vul even aan,kan ik kijken of ik het goed heb.
Wat peter wil,een lens kopen die ook geschikt is voor fullframe,dan moet het toch een g lens zijn?
Iets wat wel te koop is en geschikt is voor fullframen en nog betaalbaar ook is de NIKKOR 50mm f/1.8G.
Evenals de NIKKOR 35mm f/1.8G.
Of zit ik ernaast.