Gevallen D70

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
fbleeker

Gevallen D70

Bericht door fbleeker » di jul 17 2007 11:49 pm

Hallo iedereen,

Ik kan een D70 krijgen die gevallen is.
De Vatting is daardoor beschadigd.

Kan deze vervangen worden en zo ja wat gaat dat allemaal kosten??

Gr.
Folkert

Roberto

Bericht door Roberto » di jul 17 2007 11:56 pm

krijgen is nooit weg! Stuur een pb-tje naar hans want die heeft wel de juiste contacten volgens mij...

fbleeker

Bericht door fbleeker » wo jul 18 2007 12:08 am

hans1956??

GdP

Re: Gevallen D70

Bericht door GdP » wo jul 18 2007 12:12 am

fbleeker schreef:Hallo iedereen,

Ik kan een D70 krijgen die gevallen is.
De Vatting is daardoor beschadigd.

Kan deze vervangen worden en zo ja wat gaat dat allemaal kosten??

Gr.
Folkert
Ik denk te veel, anders krijg je hem niet. Maar ik zou hem zeker aanpakken.

Gerrit

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » wo jul 18 2007 12:19 am

Het lijkt me dat je dit beter in Beverwijk kunt vragen.
Op afstand is die schade toch nauwelijks te beoordelen?
Het lijkt mij, dat als de camera een dermate grote klap heeft gekregen dat de vatting beschadigd is, er heus wel meer stuk of ontregeld zal zijn.

Succes ermee, groet, E.M. de Klerk

fbleeker

Bericht door fbleeker » wo jul 18 2007 12:21 am

Oke, even voor de goede orde. Ik kan hem 'krijgen' voor weinig. Erg weinig.
Maar ik vraag me gewoon af of ik er iets aan heb.

Is een vatting uberhaupt te vervangen??

GdP

Bericht door GdP » wo jul 18 2007 12:22 am

Je moet dan wel onderzoekskosten betalen!

Is de camera dat nog wel waard?

Gerrit

GdP

Bericht door GdP » wo jul 18 2007 12:24 am

fbleeker schreef:Oke, even voor de goede orde. Ik kan hem 'krijgen' voor weinig. Erg weinig.
Maar ik vraag me gewoon af of ik er iets aan heb.

Is een vatting uberhaupt te vervangen??
Ik zou er in ieder geval geen cent euro voor geven.

Gerrit

Roberto

Bericht door Roberto » wo jul 18 2007 1:24 am

krijgen is niet kopen! ik vind het ook nogal een gok en de onderzoekskosten zijn niet mals in verhouding met de camera in kwestie!

dus voor "nop" inladen en waag een gokje... suc-6

John Sentani

Bericht door John Sentani » wo jul 18 2007 7:45 am

You Lucky B.
Wat voor mooier excuus wil je hebben om een nieuwe camera te kopen.... :-)

paparazzi

Bericht door paparazzi » wo jul 18 2007 8:25 am

Toen mijn D70s vorig jaar viel (omdat ik werd aangereden tijdens 'n weekendje Italie) heb ik de reparatiekosten door mijn reisverzekering laten betalen. Wellicht kan de eigenaar van die camera hem ook declareren bij zijn reisverzekering?

Rogier

Bericht door Rogier » wo jul 18 2007 9:50 am

paparazzi schreef:Toen mijn D70s vorig jaar viel (omdat ik werd aangereden tijdens 'n weekendje Italie) heb ik de reparatiekosten door mijn reisverzekering laten betalen. Wellicht kan de eigenaar van die camera hem ook declareren bij zijn reisverzekering?
Zodat de rest vrolijk weer meer premie mag betalen? Ik snap niet dat er altijd zo makkelijk gedaan wordt over verzekeringsfraude, uiteindelijk draaien we daar met zijn allen voor op.

@TS: wat bedoel je precies met "vatting"? Welk deel van de body is precies kapot? De meeste onderdelen van een D70 body zijn vrij goed zelf te vervangen, als je aan de onderdelen kunt komen. Mocht je een adresje vinden of weten voor onderdelen ben ik ook wel geïnteresseerd.

Mocht je de camera niet kunnen repareren, heb je er dan eventueel interesse in om 'm in onderdelen te verkopen? Ik heb nog een D70 liggen met een scheur in de bovenkant, dus als ik zo'n bovenkant ergens vandaan zou kunnen halen zou ik erg blij zijn.

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » wo jul 18 2007 10:49 am

Als hij gewoon verzekerd is hoeft het toch nog geen fraude te zijn.

Ik vind dit ook weer een beetje een overhaaste conclusie.

Ik betaal inderdaad een klein kapitaal aan verzekerings premies per jaar als er dan eens iets is wil ik dat het vergoed wordt ook.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

Roberto

Bericht door Roberto » wo jul 18 2007 10:55 am

Ik ben het met Luc eens, want er wordt genoeg aan je verdiend... ik vraag me af of ze er wel intrappen! tenzij hij echt op vakantie is geweest! ik heb ook al eens gedonderd gehad met mijn dvr-filmcamera en toen ik dus de tape liet zien met de film, toen bood men excuses aan kon de camera worden gerepareerd om hun kosten.
Laatst gewijzigd door Roberto op wo jul 18 2007 10:58 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Rogier

Bericht door Rogier » wo jul 18 2007 10:56 am

Ik lees nergens dag de camera op vakantie is gevallen. Daarnaast claimen de meeste mensen die hun camera op vakantie laten vallen deze wel meteen bij de reisverzekering. Maar goed, misschien was mijn conclusie inderdaad wat voorbarig. Laten we dit topic er maar niet verder mee vervuilen.

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”