Gevallen D70

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Rogier

Bericht door Rogier » wo jul 18 2007 10:57 am

Roberto schreef:Ik ben het met Luc eens, want miss paparazzi is toch aangereden, dus ongeluk, dus claimen... tenzij ze haar naam op dat moment alle "eer" aandeed natuurlijk! :mrgreen:
Ik had het ook niet over de claim van paparazzi, deze lijkt me volkomen terecht. Maar laten we er over ophouden, of een nieuw topic openen.

paparazzi

Bericht door paparazzi » wo jul 18 2007 11:06 am

Rogier schreef:
paparazzi schreef:Toen mijn D70s vorig jaar viel (omdat ik werd aangereden tijdens 'n weekendje Italie) heb ik de reparatiekosten door mijn reisverzekering laten betalen. Wellicht kan de eigenaar van die camera hem ook declareren bij zijn reisverzekering?
Zodat de rest vrolijk weer meer premie mag betalen? Ik snap niet dat er altijd zo makkelijk gedaan wordt over verzekeringsfraude, uiteindelijk draaien we daar met zijn allen voor op.
En wat is er fraude aan 't opgeven van 'n schade bij de verzekering die je speciaal voor dat doel hebt afgesloten?

Je wil zeggen dat we allemaal vrolijk verzekeringen moeten afsluiten, maar als we een diefstal/schade hebben deze vooral niet moeten opgeven omdat de premie omhoog gaat? :roll:

En als de reisverzekering niet volstaat (bij 'n doorlopende reisverzekering heb je meer mogelijkheden) dan heeft ie misschien wel 'n buitenhuisverzekering die hij kan claimen. Zelf vergeet ik ook wel 'ns dingen op te geven die tijdens de vakantie gebeuren (verloren zonnebril bijv.) omdat dat gewoon niet zoveel kost, maar eigenlijk heb je er gewoon recht op en je betaalt je blauw aan premie.
Laatst gewijzigd door paparazzi op wo jul 18 2007 11:09 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Roberto

Bericht door Roberto » wo jul 18 2007 11:08 am

sorry, ik was te voorbarig en had niet goed gelezen! dat heb je al je met meerdere tegelijk bezig bent, hahahaha... toch had ik het gelijk hersteld! jullie zijn wel snel met quotes, pfff....

paparazzi

Bericht door paparazzi » wo jul 18 2007 11:13 am

Roberto schreef:Ik ben het met Luc eens, want miss paparazzi is toch aangereden, dus ongeluk, dus claimen... tenzij ze haar naam op dat moment alle "eer" aandeed natuurlijk! :mrgreen:
De camera hing op dat moment in rust om mijn nek terwijl ik op de stoep liep, dus ik was mijn handen in onschuld. :D
Gelukkig zagen 2 engelsen het gebeuren en dankzij hun getuigenis heb ik er nog 'n aangename schadevergoeding uit gesleept.

fbleeker

Bericht door fbleeker » wo jul 18 2007 11:15 am

Ik kan de camera voor weinig kopen en heb hem dus nog niet, ik vraag me alleen af of de reparatie rendabel is.

De eerst ring van de vatting is zodanig beschadigd dat er geen lens meer op kan. Als nou bijvoorbeeld de hele voorkant van de behuizing redelijk simpel vervangen kan worden, dan kan ik er over denken hem te kopen.

Anders koop ik ergens wel een andere d70.

Het heeft dus niets met vakanties of verzekeringen te maken. :)

paparazzi

Bericht door paparazzi » wo jul 18 2007 11:17 am

De kosten van de reparatie van mijn camera kwamen op ca. 250 euro, dus als ik jou was zou ik gewoon voor 'n nieuwe gaan. En dan gelijk voor de D70s ipv de D70. Die kosten tegenwoordig ook niet veel meer.

Roberto

Bericht door Roberto » wo jul 18 2007 11:22 am

toe maar! De camera heeft dus een flinke smak gemaakt! lijkt mij dat er meer zaken "stuk" zullen zijn (intern, zaken die niet aan het blote oog zichtbaar zijn?!). ik zou er een foto van (laten) maken en die eerst eens voorleggen aan een reparateur! Gek dat de huidige eigenaar geen indicatie heeft opgevraagd van reparatie... Hier zit een luchtje aan, mijns inziens! suc6 verder...

Roberto

Bericht door Roberto » wo jul 18 2007 11:24 am

ben het eens met miss paparazzi: koop een nieuwe en heb je ook gelijk een beter apparaat! mss dat rogier hem wel wilt hebben?!

Robin

Bericht door Robin » wo jul 18 2007 11:31 am

--- removed, because I'm unable to delete my account ---
Laatst gewijzigd door Robin op di dec 08 2009 10:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Rogier

Bericht door Rogier » wo jul 18 2007 11:42 am

Ik heb even een nieuw topic aangemaakt voor de discussie over de reisverzekering:

http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 9940#49940

Rogier

Bericht door Rogier » wo jul 18 2007 11:46 am

fbleeker schreef:Ik kan de camera voor weinig kopen en heb hem dus nog niet, ik vraag me alleen af of de reparatie rendabel is.

De eerst ring van de vatting is zodanig beschadigd dat er geen lens meer op kan. Als nou bijvoorbeeld de hele voorkant van de behuizing redelijk simpel vervangen kan worden, dan kan ik er over denken hem te kopen.

Anders koop ik ergens wel een andere d70.

Het heeft dus niets met vakanties of verzekeringen te maken. :)
Ik ben het met Paparazzi eens dat het waarschijnlijk niet de moeite is om deze te laten repareren. Alleen als je het zelf kunt doen en aan onderdelen kunt komen is het interessant. Anders zou ik lekker een nieuwe D70s of goede tweedehands kopen.

Ik ben eventueel wel geïnteresseerd in de beschadigde camera als donor. Maar dan moet ie wel heel zacht geprijsd zijn. Misschien dat er nog anderen zijn met een beschadiging aan hun D70? Dan kunnen we de camera samen kopen om te strippen voor onderdelen.

fbleeker

Bericht door fbleeker » wo jul 18 2007 2:40 pm

ik heb besloten de beschadigde body niet over te nemen. Dit vooral vanwege het risico dat er meer aan de hand is dan het oog ziet.

Ik heb ook een hele goede aanbieding gekregen voor een gloednieuwe d70s...... Als dit iets wordt krijgen jullie het wel te horen!

GdP

Bericht door GdP » wo jul 18 2007 2:41 pm

fbleeker schreef:ik heb besloten de beschadigde body niet over te nemen. Dit vooral vanwege het risico dat er meer aan de hand is dan het oog ziet.

Ik heb ook een hele goede aanbieding gekregen voor een gloednieuwe d70s...... Als dit iets wordt krijgen jullie het wel te horen!

Een verstandige beslissing!

Met vr. gr.,

Gerrit

fbleeker

Bericht door fbleeker » do jul 19 2007 12:51 am

De D70S is gekocht!! 399 euro, gloednieuw!
Het was de laatste die ze hier bij de media mrkt hadden.

Roberto

Bericht door Roberto » do jul 19 2007 1:12 am

Geen geld voor een d70s... ben ik niet gewend van de MM! Ze zijn dus bb wel gek in jouw geval, hahahaha...

Bon, dan kan hier ook een slot op! suc6 met de nieuwe aanwinst!

mzzl, Robbert

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”