Probleem 70-200 2.8

Discussies over telezoom objectieven zoals 55-200 mm, 80-200 mm, 70-300 mm of 200-400 mm
Plaats reactie
Werner
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Probleem 70-200 2.8

Bericht door Werner » vr jan 20 2012 5:41 pm

Maat van me (Erwin van Halteren), die hier ook lid is zit in verwegistan met een wellicht kapotte 70-200 2.8
Hij kan zelf niet reageren vanwege geen/slecht internet in Birma. Vandaar de vraag via mij.

Zijn bericht:
70-200 kapot. Waarschijnlijk iets intern afgebroken, mijn diafragma wordt niet meer aangestuurd. Volgens mij is er echt iets mis in het objectief, het rammelt ook binnen
en je hoort een motortje draaien om het diafragma in te stellen wat ie niet kan. Vraag eens op het forum of iemand ooit dat probleem gehad heeft. De 14-24 en 24-70 werken prima op de body.
Ben nog een weekje in Burma dus als ik het zelf kan verhelpen zou mooi zijn, internet is heeeeeeeel langzaam hiero, mail ophalen duurt minuten voor er iets binnen is en dan is het alleen nog maar text.
Einde bericht.

Dus bij deze.....
http://www.urban-avp.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

flitslicht

Re: Probleem 70-200 2.8

Bericht door flitslicht » vr jan 20 2012 5:46 pm

Er zit geen motortje in de lens om het diafragma in te stellen, dat gebeurt mechanisch via het palletje op de mount. Als hij een motortje in de lens hoort is dat of de AF of de VR. Zelf zaken verhelpen als je iets in de lens hoort rammelen is uitgesloten; gewoon in de tas doen en bij terugkomst op Schiphol via Beverwijk rijden.

Oplossing: op f/2.8 fotograferen.

Jaap_van_Ekris

Re: Probleem 70-200 2.8

Bericht door Jaap_van_Ekris » vr jan 20 2012 8:15 pm

Het diafragma wordt aangestuurd door een uitstekend pinnetje. Als je de binnenkant van de banjonet bekijkt kun je hem zien zitten. Als die verbogen is, dan heb je dit soort problemen.

Jaap

Plaats reactie

Terug naar “Telezoom”