Het Zwart / Wit draadje! [Verzamel]
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Hét Zwart / Wit draadje! [Verzamel]
Héél mooi, Nicole !!!
Zeker! Alhoewel de koe mij wel angst in boezemd..
ja dat kan ik me wel voorstellen! Mij doet het niet zoveel meer, maar dat komt omdat ik er bij opgegroeid ben.Bastiaan schreef:Zeker! Alhoewel de koe mij wel angst in boezemd..

& Bedankt! (ook Marten bedankt!)
@Geert, mooie foto, maar jammer dat er nog rechts een stuk aan het steiger zit... (daar kun jij natuurlijk niets aan doen, maar toch(: )
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Mooie foto's, die van xNicole in de schuur is erg sfeervol en het uitzicht over de plas van Geertt ook mooi dramatisch (die extra steiger stoort me niet, hooguit de witte vlek linksvoor).
Mijn eerste foto met een zojuist binnengekregen micro-nikkor 60mm f/2.8 AF-S.
De Klit waar de bolletjes zo mooi van aan je jas blijven hangen (en die van anderen
)

Mijn eerste foto met een zojuist binnengekregen micro-nikkor 60mm f/2.8 AF-S.
De Klit waar de bolletjes zo mooi van aan je jas blijven hangen (en die van anderen

Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
- weimaraner
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Mooi, dat klitje! Da's een goede start met je nieuwe lens.
Gisteren 05.30 opgestaan om te kijken op we de zonsopgang bij het Paard van Marken op de foto konden zetten. Helaas, de lucht zat bijna potdicht en kleur zat er nagenoeg helemaal niet in. Dus in de nabewerking maar omgezet naar zwart/wit. Foto is genomen met een 10-stops ND filter (B&W ND110) en een ND4 grijsverloopfilter (Cokin).

Gisteren 05.30 opgestaan om te kijken op we de zonsopgang bij het Paard van Marken op de foto konden zetten. Helaas, de lucht zat bijna potdicht en kleur zat er nagenoeg helemaal niet in. Dus in de nabewerking maar omgezet naar zwart/wit. Foto is genomen met een 10-stops ND filter (B&W ND110) en een ND4 grijsverloopfilter (Cokin).

- Sharkey
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Nikkor 105/2.5 AIS
"Eindelijk alleen..."

"Eindelijk alleen..."

Arjan ( avi-foto.nl & Flickr[/size] )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf
Kun je mij vertellen hoe je de foto zo mooi zacht hebt gekregen. Zoals bijvoorbeeld de overgang op het gezicht van donker naar licht is prachtig.xNicole schreef:
Gewoon goed gebruik gemaakt van het licht?
Mooie donkere foto, mooi contrast tussen de glimmende bollen op rechts en de boom/donkere lucht op links.
- Harry W
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Wat mij opvalt is dat de meeste geplaatste foto's mooi groot zijn, waardoor ze ook beter te beoordelen zijn. Het door mij geplaatste fotootje (inmiddels al weer 1 bladzijde terug) van de bassist valt daarbij in het niet. Wellicht is dat ook de reden dat ik weinig tot geen commentaar krijg? Hoe groot kan ik de foto's plaatsen en heeft iemand nog goede adviezen voor mij?
Wat is bijvoorbeeld de beste manier om een kleurenfoto om te zetten naar zwart/wit? Ik ben van plan om de foto van de bassist (Leo Lyons) op Mesh (reclamedoek) te laten afdrukken. Bij het poppodium waar ik regelmatig kom (Hedon, Zwolle) hangen dit soort doeken aan de muur. Prachtig gewoon.
Mvrgr,
Harry
Wat is bijvoorbeeld de beste manier om een kleurenfoto om te zetten naar zwart/wit? Ik ben van plan om de foto van de bassist (Leo Lyons) op Mesh (reclamedoek) te laten afdrukken. Bij het poppodium waar ik regelmatig kom (Hedon, Zwolle) hangen dit soort doeken aan de muur. Prachtig gewoon.
Mvrgr,
Harry
Dag Harry,
Ik heb even gekeken naar je foto en als je het getal 512(dat is de grootte waarin jij de foto hebt geupload veranderd naar 1024 dan komt je foto groter in beeld. Die veranderingen heb ik gedaan in de door jou gebruikte code:
https://lh4.googleusercontent.com/-sheg ... .jpg?gl=NL" onclick="window.open(this.href);return false;
Waar nu 1024 staat stond 512.
Ik hoop dat ik het goed uitleg en anders vullen andere leden wel aan waar nodig, ben zelf aardig nieuw hier..
Je foto wordt dan nu:

Copyright Harry!!!
Mooie plaat met de damp/rook boven zijn hoofd!
Ik heb even gekeken naar je foto en als je het getal 512(dat is de grootte waarin jij de foto hebt geupload veranderd naar 1024 dan komt je foto groter in beeld. Die veranderingen heb ik gedaan in de door jou gebruikte code:
https://lh4.googleusercontent.com/-sheg ... .jpg?gl=NL" onclick="window.open(this.href);return false;
Waar nu 1024 staat stond 512.
Ik hoop dat ik het goed uitleg en anders vullen andere leden wel aan waar nodig, ben zelf aardig nieuw hier..
Je foto wordt dan nu:

Copyright Harry!!!

Mooie plaat met de damp/rook boven zijn hoofd!
Bij die foto heb ik geen flits gebruikt, en ook geen extra belichting, misschien is dat waarom de schaduw zacht is? Ik weet het eigenlijk ook niet, want ik heb er niet specifiek op gelet.Bastiaan schreef:Kun je mij vertellen hoe je de foto zo mooi zacht hebt gekregen. Zoals bijvoorbeeld de overgang op het gezicht van donker naar licht is prachtig.xNicole schreef:
Gewoon goed gebruik gemaakt van het licht?

- Harry W
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Dankjewel Bastiaan!
Mvrgr,
Harry
Mvrgr,
Harry
Graag gedaan Harry & Nicole bedankt! Ik blijf het een prachtfoto vinden.
Als ik hier toch ben kan ik net zo goed ook een foto plaatsen. Eén uit den ouden doosch, analoog, nikon f65. ingescand inclusief vingerafdrukken.

Onderwerp is het Solsche Gat, dit is alles wat er over is gebleven van een klooster. De monniken aldaar hebben er zo'n bende van gemaakt hebben dat het klooster met man en muis in het moeras is verdwenen.
Als ik hier toch ben kan ik net zo goed ook een foto plaatsen. Eén uit den ouden doosch, analoog, nikon f65. ingescand inclusief vingerafdrukken.

Onderwerp is het Solsche Gat, dit is alles wat er over is gebleven van een klooster. De monniken aldaar hebben er zo'n bende van gemaakt hebben dat het klooster met man en muis in het moeras is verdwenen.