Bak"]
maaike schreef:Ik vroeg me alleen af maakt het uit welke batterytype ik aanklik in het menu van de camera?
Hij staat automatisch bij mij op AA alkaline (LR6), maar ik heb een originele battery er nu in zitten en heb een neppert als deze leeg is, beide li-ion.
In een introductie filmpje op youtube lijk ik te begrijpen dat dat niet uitmaakt, verder kan ik er nergens wat over vinden.
Weten jullie of het klopt dat het niets uitmaakt?
Bestaat je batterij-indicator uit 2 grote blokken of uit 5 kleintjes? Ik vermoed het eerste en in dat geval herkent je camera je grip niet goed. Hij hoort namelijk 5 kleine blokjes te tonen en bij batterij-informatie in het menu hoort hij een linker- en (of) een rechteraccu te tonen. Daar staat nu dat stuk over AA alkaline?
Ik had dit ook en een zoektochtje op internet leerde dat een van de contactpunten in de camera waar je grip aansluit niet goed pakt. Zie ook deze discussie
http://www.flickr.com/groups/nikondigit ... 774436325/. Hoef je niet helemaal te lezen, redelijk in het begin staat dit probleem al besproken. Ik heb hem met een vingernagel een heel klein beetje aan verbogen (echt een heel klein beetje, nog geen millimeter) en toen was het probleem weg.
Na deze kleine aanpassing ben ik erg tevreden eb blij dat ik hem heb, maar een beetje knullig dat dit vaker voorkomt vind ik het wel.
ps. ik gebruik een originele Nikon-accu samen met een imitatie en merk geen verschil
IN DE LINK STAAT HET VOLGENDE DIT IS OOK IN DE HANDLEIDING TERUG TE VINDEN
neomax38 says:
I have a mb-d80 on my D80 and use EN-EL3 batteries.
Im not sure of the menu items of the D90 , but as far as recognising AA batteries on the D80, the menu asks which batteries to use to give optimum capacity. Using the EN-EL3 over-rides these settings so it doesnt matter which one is selected in the menu.
I have never had a problem with attachment issues of the MB-D80 unit, even if it is screwed tight or loose. It may be a issue with the D90 and its contacts, but I would assume if the AA battery case with batteries enclosed works then there isnt a contact issue, it could be a firmware issue. But saying that, it looks like a bit of fiddling with the unit gets results.....
Just thought I'd add my two bits worth...
Max, England
Denk dat hier verwarring is ze gebruikt twee el-3e in de grip en geen aa batterij .
zie blz 24 -blz 34- 184 en 208
kijk eens in de handleiding d90