usb kabel

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
flitslicht

Re: usb kabel

Bericht door flitslicht » za jan 28 2012 11:24 pm

Skippy schreef:
flitslicht schreef:* Dang*, net een iPad gekocht :oops: Kan ook weer de deur uit :lol:
:) Mooi man, veel plezier er mee!
Dat was een geintje; iSpul komt hier niet snel binnen, zelfs niet als dat betere Google resultaten oplevert (wat me overigens nogal onwaarschijnlijk voorkomt) . Google begin ik ook al een beetje verdacht te vinden, vooral sinds de laatste wijzigingen. Nikon-Club-Nederland wordt ook steeds commerciëler...De spoeling wordt dun... Ergens nog een heide met een hutje waar nooit 'fotografen' komen? :wink:

Steven

Bericht door Steven » zo jan 29 2012 12:02 am

Je zou het discuseren al heel snel missen daar op de heide :mryellow:

flitslicht

Bericht door flitslicht » zo jan 29 2012 12:33 am

Steven schreef:Je zou het discuseren al heel snel missen daar op de heide :mryellow:
Ik vind discussiëren verhelderend, zolang als het ergens over gaat; dan kan je nog eens iets leren. Als het alleen maar iemands doel is zijn merkentrouw te etaleren en die vervolgens kwaad wordt als dat niet direct wordt nagevolgd door zijn opponent is het nogal tenenkrommend.

Steven

Bericht door Steven » zo jan 29 2012 12:53 am

flitslicht schreef:
Steven schreef:Je zou het discuseren al heel snel missen daar op de heide :mryellow:
Ik vind discussiëren verhelderend, zolang als het ergens over gaat; dan kan je nog eens iets leren. Als het alleen maar iemands doel is zijn merkentrouw te etaleren en die vervolgens kwaad wordt als dat niet direct wordt nagevolgd door zijn opponent is het nogal tenenkrommend.
Nou, nou tenenkrommend... En dat omdat je gewoonweg de inhoud van een webpagina niet goed bekijkt, het doel van de reactie niet begrijpt, een kortzichtige blik op het grote plaatje hebt en weergaloos vraag en antwoord weet te verschuiven. Je bent geen domme jongen met behoorlijk wat kennis van zaken maar ook jij hebt de wijsheid niet in pacht. Ik vind je wel een grappig kereltje #ThumbsUp :mryellow:

Met kromme tenen zitten schoenen vast niet lekker. :mrgreen:

flitslicht

Bericht door flitslicht » zo jan 29 2012 1:00 am

Het is een beetje jammer dat je zo denigrerend gaat doen alleen maar omdat ik een ander USB kabeltje gebruik. Verder weet ik echt niet wat ik nog meer moet zeggen...

Steven

Bericht door Steven » zo jan 29 2012 2:10 am

flitslicht schreef:Het is een beetje jammer dat je zo denigrerend gaat doen alleen maar omdat ik een ander USB kabeltje gebruik. Verder weet ik echt niet wat ik nog meer moet zeggen...
Hahaha ohohoh, je moet je reacties nou eens terug lezen... Even kort...

TS vraagt welk soort USB hij nodig heeft.

Steven: Soort kabel (USB Male - USB Mini B) en geeft suggestie voor een merk waar hijzelf goede ervaringen mee heeft.

Flitslicht: geeft ook suggestie voor kabels naar een ander merk en een andere leverancier en vraagt zich af of langer dan 5+5 meter en langer wel mogelijk is.

Steven: Geeft antwoord en geeft aan dat het zelfs tot 20 meter en langer mogelijk is.

Flitslicht: Vraagt om een link naar dergelijke kabel

Steven: komt met uitgebreid antwoord op de vraag met ondersteunende verwijzing naar website's over de versterkte kabels van 20 meter

Flitslicht: Kan de kabels niet vinden en komt met zijn eerste opzetje: Best mogelijk dat het de beste uitvinding is sinds het brood maar voorlopig dan toch maar even naar de action.

Steven: denkt niet dat de action versterkte kabels verkoopt van 20 meter. Flitslicht weet dat best maar het verdraaien is al in volle gang :wink2:

Flitslicht: komt met een behoorlijk pleidooi dat de kabels niet in nederland zijn te vinden dat hij de kabels niet kan vinden op de websites door Steven aangegeven. Op feitelijk onzin gebaseerd pleidooi volgt over wat er wel en niet is te vinden in de shops en stelt: "Dus waar is die directe link naar die kabel"

Steven: Die geeft hem nu nogmaals een link naar de website maar nu een gevraagde directe link naar het product. En geeft nogmaals aan dat er een aantal dealers voor nederland zijn die de kabels kunnen leveren.

*Tussendoor komt Skippy met nog een link naar de Tethertoolskabel

Flitslicht: heeft inmiddels natuurlijk geconstateerd dat hij ongelijk heeft en de kabels gewoon verkrijgbaar zijn en dat hij over de kabels heen had gekeken in de shop waarnaar de URL verwees.

Reageerd echter wel met de opmerking dat hij google verdacht vind, NCN commerciëler word en een hutje op de heide zoekt.

Google omdat hij niets kon vinden ondanks verschillende tips, commerciëler omdat hij zelf met Calumet en allekabels.nl kwam? Of omdat Steven Tethertools als goede optie gaf?

Steven: reageerd op het hutje op de heide met een glimlach en maakt de opmerking dat hij het discuseren zal gaan missen.

Wat moet je dan? Hmmm we gingen van een advies van een normale USB kabel voor Nikon met een boogje naar een versterkte van 20 meter die niet bestond, er toch bleek te zijn maar er dan maar een bij de action ging kopen. Daar loop je vast dus maak je er een commerciëel verwijt van.

Flitslicht: Draaid nog maar eens en nu verwijt hij Steven dat het er hem om gaat zijn merkentrouw te etaleren. :mryellow:

Steven: geeft aan dat Flitslicht ook had kunnen besluiten toe te geven dat de gegeven URL gewoon een juiste was met het product. En noemt hem vervolgens een grappig kereltje.

Flitslicht: stelt dat Steven denegrerend doet omdat hij een ander USB kabeltje gebruikt...

Welnu...

Hoe jij van een geadviseerd type kabel door mij (USB Male - USB Mini-B 5 pin) en een antwoord op jou vraag voor een versterkte 20 meter kabel via commerciëel belang, merkentrouw, tot denegratie omdat jij een ander USB kabeltje hebt komt vind ik werkelijk brilliant te noemen.

Nogmaals je weet een heleboel maar niemand weet alles.

Ik wilde de TS helpen met een type kabel en jou helpen aan een webshop die 20 meter lange versterkte kabels verkoopt. Toevallig is dat Tethertools. Nee het is geen Calumet of ander merk maar het lijkt mij dat dit niet uitmaakt. De opmerking merkentrouw verwijs ik naar het land der fabelen. Als iemand 1 kabeltje heeft en dit als optie geeft om aan te schaffen dan lijkt mij het predikaat 'merkentrouw' wat overdreven.

Dat jij een ander USB kabeltje hebt dat voor jou werkt is goed toch? Je denkt toch niet echt dat dit mij ook enigsinds tegenstaat. Ik zie het maar als een laatste verwijt van jou naar mij omdat je even niets anders meer wist te verzinnen.

Dat ik je een grappig kereltje vind klinkt wellicht denegrerend maar zeker niet zo bedoeld. Ik moet gewoon altijd lachen om de manier waarop je door een draadje heen laveert als je een weg inslaat met een 'dood einde'.

Neem het allemaal niet zo zwaar joh, het leven is veel te kort om je druk te maken over 'onbenullige' zaken. Als je eens wist hoe mijn verleden, heden en toekomst eruit ziet dan zou je meteen snappen dat alles maar relatief is.

Wellicht dat ik geen kereltje had moeten zeggen en dat neem ik dan terug. Kortom ik ben echt niet kwaad en ik vind jou een grappige kerel :wink2:

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » zo jan 29 2012 3:33 am

Steven schreef: Neem het allemaal niet zo zwaar joh, het leven is veel te kort om je druk te maken over 'onbenullige' zaken.
Als ik je antwoord lees hierboven met die lap tekst, lijkt mij juist een aardig voorbeeld van iemand die zich druk zit te maken over 'onbenullige' zaken. :o :shock: :D :wink2:
Vriendelijke groet, Léon Obers

Steven

Bericht door Steven » zo jan 29 2012 3:49 am

Léon Obers schreef:
Steven schreef: Neem het allemaal niet zo zwaar joh, het leven is veel te kort om je druk te maken over 'onbenullige' zaken.
Als ik je antwoord lees hierboven met die lap tekst, lijkt mij juist een aardig voorbeeld van iemand die zich druk zit te maken over 'onbenullige' zaken. :o :shock: :D :wink2:
Nou je zou het bijna denken :wink2:

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » zo jan 29 2012 9:15 am

Steven schreef:... Even kort...
:roll:

André
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door André » zo jan 29 2012 9:38 am

Heren, dames, vrienden, zullen we het gezellig houden en ontopic blijven, anders gaat de moderator-mode op "aan" en treffen we maatregelen, b.v. Flitslicht een maand lang verplicht op een apple Imac laten werken :o :( :roll: :D
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » zo jan 29 2012 10:19 am

André schreef:Heren, dames, vrienden, zullen we het gezellig houden en ontopic blijven, anders gaat de moderator-mode op "aan" en treffen we maatregelen, b.v. Flitslicht een maand lang verplicht op een apple Imac laten werken :o :( :roll: :D
Is dat dan inclusief bezorging? :o

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » zo jan 29 2012 11:26 am

André schreef:Heren, dames, vrienden, zullen we het gezellig houden en ontopic blijven, anders gaat de moderator-mode op "aan" en treffen we maatregelen, b.v. Flitslicht een maand lang verplicht op een apple Imac laten werken :o :( :roll: :D
Dat vind ik dan wel weer een tendentieus antwoord, voor een moderator.
Overigens de enige persoon in de draad die een simpel antwoord geeft op de vraag naar een rechtstreeks in Nederland verkrijgbare productlink van het bewuste "TetherPro USB" kabeltje van 20 meter, is Skippy: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 19#p501919" onclick="window.open(this.href);return false; en niet Steven, alle tumult eromheen ten spijt.
Vriendelijke groet, Léon Obers

flitslicht

Bericht door flitslicht » zo jan 29 2012 11:35 am

Stuur maar op, heb nog een W7 installatie liggen uit een familie pakket :lol:
Léon Obers schreef: Overigens de enige persoon in de draad die een simpel antwoord geeft op de vraag naar een rechtstreeks in Nederland verkrijgbare productlink van het bewuste "TetherPro USB" kabeltje van 20 meter, is Skippy: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 19#p501919" onclick="window.open(this.href);return false; en niet Steven, alle tumult eromheen ten spijt.
Precies.

Naast alle commotie is het in mijn ogen het verstandigste om niet met één kabel te werken, omdat er uiteindelijk altijd iemand achter de kabel blijft haken en of de laptop of de camera een ruk krijgt met alle gevolgen van dien. Het repareren van de USB poort van de camera kost honderden Euro's, een laptop die naar de grond gaat is total loss. Je kan dus beter een klein USB-mini kabeltje aan de camera knopen en die in een plug van een gewone verlengkabel steken. Blijft er iemand achter de kabel haken dan schiet de plug los en is er niets aan de hand.

flitslicht

Bericht door flitslicht » zo jan 29 2012 11:41 am

Ik heb overigens Steven maar even uit gezet in mijn profiel, want ik vind dit niet leuk meer.

Steven

Bericht door Steven » zo jan 29 2012 12:05 pm

flitslicht schreef:Ik heb overigens Steven maar even uit gezet in mijn profiel, want ik vind dit niet leuk meer.
Neeeeeeeee, ik heb er zo'n spijt van om voor de zoveelste keer de vinger op je zere plekje gelegt te hebben :cry:

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”