Nog dichterbij?

Discussies over macro/micro objectieven
Plaats reactie
Martijn
Forumlid
Forumlid

Nog dichterbij?

Bericht door Martijn » zo jan 29 2012 5:36 pm

Beste mensen,

Ik heb pas onderstaande foto met mijn lens Soligor 35-70mm F2.5/3.5 gemaakt.
De macrofunctie heb ik hierbij gebruikt, deze loopt tot 1:2,7.

Afbeelding

Nu zou ik graag nog dichterbij willen komen.
Zou dit lukken met tussenringen?
Ik heb onderstaande tussenringen al gevonden.
http://www.fotoshopaalten.nl/nikon-comp ... -p-64.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Weet iemand of ik met tussenringen nog dichterbij zou kunnen komen of hebben ze niet zo veel nut?
Nikon D200 / Nikon D70 / Nikon EM 90 / Nikon SB-600 / Nikon 18-70 / Nikon 70-300 / Soligor 35-70 / Statief camera / Statief flitser

ArendV
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: Nog dichterbij?

Bericht door ArendV » zo jan 29 2012 5:55 pm

Martijn, heb je het draadje wat je hieronder over hetzelfde onderwerp bent gestart goed doorgelezen :?:

Daar staat dat je ringen kunt gebruiken, maar dan moet je wel alles inclusief belichting handmatig doen.
En dat zal zeker meer vergroting geven en ik heb al aangegeven dat exacte vergroting moeilijk te berekenen is. Probeer het eens uit, dit zijn de kosten niet.

Overigens vind ik de kwaliteit van deze Soligor best goed (scherpgesteld op de meeldraden).
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn

Martijn
Forumlid
Forumlid

Re: Nog dichterbij?

Bericht door Martijn » zo jan 29 2012 6:28 pm

Beste ArendV,

Ja ik weet dat draadje hieronder, daar is ook al het een en ander gezegd.
Maar het werd een beetje onoverzichtelijk doordat er veelal over mijn Nikon EM werd gepraat.

Bedankt voor de duidelijke reactie.
Nikon D200 / Nikon D70 / Nikon EM 90 / Nikon SB-600 / Nikon 18-70 / Nikon 70-300 / Soligor 35-70 / Statief camera / Statief flitser

Plaats reactie

Terug naar “Macro/micro objectieven”