fotosessie :-)

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
jeroeninamsterdam

fotosessie :-)

Bericht door jeroeninamsterdam » zo jan 29 2012 11:02 pm

Ha,

Vandaag even naar buiten, want gratis filter :-)
Ik weet niet of het hier de bedoeling is om ook wat bewerkte foto's te laten zien maar doe het toch :-)
Een vriendin van me bereid gevonden om model te staan... eerst buiten en daarna aan de warme chocolademelk :-)

1
Afbeelding
2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding
Laatst gewijzigd door jeroeninamsterdam op zo jan 29 2012 11:44 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Re: fotosessie :-)

Bericht door Léon Obers » zo jan 29 2012 11:12 pm

En nu nog de juiste links in je bericht op de juiste wijze inkapselen dat we foto's ook kunnen zien.
Vriendelijke groet, Léon Obers

jeroeninamsterdam

Bericht door jeroeninamsterdam » zo jan 29 2012 11:32 pm

vreemd... had het gecontroleerd...
opnieuw de linkjes erbij gezet...

OAK
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door OAK » ma jan 30 2012 8:25 am

wat is de naam van het filter wat je voor de kleurenfoto's hebt gebruikt? (link?)
Learn the rules like a pro, so you can break them like an artist.
(Pablo Picasso)

Germay
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Germay » ma jan 30 2012 3:37 pm

Ondanks dat de foto's in presentatie staan ben ik zo vrij om je er op te wijzen dat alle opnamen sterk overbelicht zijn en niet scherp,de zw-w foto is het ergste.jammer van je leuke vriendin,probeer minder te overbelichten dan komt het wel goed.En probeer altijd op de ogen scherp te stellen.
Waarom zo'n groot diafragma?Is met de 50mm lens helemaal niet nodig,een F/8 of F/7.1 is voor dit lensje de beste instelling om scherpe platen te maken.Succ6 met het fotograferen.
Wat ik eerst NIKON probeer ik nu te verbeteren.
Met een vriendelijke groet,
Gert.
Camera D7000,en tig lichtsterk glaswerk hangend aan de Black-Rapid.

jeroeninamsterdam

Bericht door jeroeninamsterdam » ma jan 30 2012 7:44 pm

HaI germay,

Niet scherp.. yep... ben daar enorm mee aan het stoeien...
Maar overbelicht kan wellicht (haha) ook met de nabewerking te maken hebben...heb toch spotmeting toegepast op gezicht... maar niet de rust gehad (wilde haar op haar gemak laten zijn en dus lkeverde ik tijd in... tsja alle begin is moeilijk :-)

heb ze de zw/w nog wat aangepast...

@OAK: filter was voor kleur: PH surreal moment (van presetsheaven.com) mar nog wl wat aan geschoven...
voor zw/w ph bw&w beach

grtz!

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » di jan 31 2012 7:51 pm

Germay schreef: Waarom zo'n groot diafragma?Is met de 50mm lens helemaal niet nodig,een F/8 of F/7.1 is voor dit lensje de beste instelling om scherpe platen te maken.
Die grote diafragma-openingen vind ik juist prima om in te zetten. Het onderwerp komt daarmee lekker los van de achtergrond.
Waarom de dame in kwestie dan toch niet helemaal scherp in het beeld zit ligt denk ik vooral in een stuk bewerking van de foto's. Het lijken wel gescande foto's van een overjarig filmpje uit een oude analoge camera.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”