Tokina 50-135mm

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
rvdb

Tokina 50-135mm

Bericht door rvdb » do jul 19 2007 5:24 pm

Heb net even snel wat foto's gemaakt met mijn nieuwe aanwinst; de Tokina 50-135mm Hier even wat resultaten. Het gaat om de beeldkwaliteit en niet of de foto's spannend zijn voor de duidelijkheid. Schijnt dat ik af en toe nog wat moet werken dus ik was al aan het spijbelen ;)

De meeste gemaakt in f/2.8 en f/5.6. Achteraf misschien ook f/11 ofzo moeten doen maar hee.. het is beter dan niks.

Foto 1
f/2.8 @50mm - Bewerking: fill-light
Afbeelding
Foto 2
f/5.6 @50mm - Bewerking: fill-light
Afbeelding

Foto 3
f/2.8 @50mm - Bewerking: fill-light
Afbeelding
Foto 4
f/5.6 @50mm - Bewerking: fill-light
Afbeelding

Foto 5 - Bewerking: geen
f/2.8 @110mm
Afbeelding

Foto 6 - Bewerking: geen
f/5.6 @50mm
Afbeelding

Foto 7 - Bewerking: geen
f/2.8 @75mm
Afbeelding
Foto 8 - Bewerking: geen
f/5.6 @75mm
Afbeelding

Foto 10 - Bewerking: fill-light
f/2.8 @50mm
Afbeelding
Foto 11 - Bewerking: fill-light
f/7.1 @50mm
Afbeelding

Foto 12 - Bewerking: geen
f/2.8 @50mm
Afbeelding

Foto 13 - Bewerking: autolevels
f/2.8 @ 135mm
Afbeelding

En meer 135mm shots moeten ook nog komen merk ik net :roll:
Laatst gewijzigd door rvdb op do jul 19 2007 5:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

GdP

Bericht door GdP » do jul 19 2007 5:32 pm

De stand F/2.8 en F/4.0 gewoon vergeten.
Een aantal foto's zijn volgens mij te veel verscherpt in een fotoprogramma. Dat is in foto 1 t/m 4 goed zichtbaar.

Gerrit

rvdb

Bericht door rvdb » do jul 19 2007 5:40 pm

Ik heb niks verscherpt... 1 t/m 4 hebben enkel wat invullicht gekregen om de boompjes wat minder donker te maken. Had ook een witte lucht kunnen kiezen... 5 t/m 8 komen zo rechtstreeks uit de camera. 9 is de foutieve foto zie ik nu. 10 en 11 hebben ook invullicht en 12 is ook onbewerkt.

Heb de startpost aangepast: fotonummers toegevoegd. Foto 9 verwijderd en de bewerkingen bij elke foto gezet. Niet echt spectaculaire bewerkingen dus....

GdP

Bericht door GdP » do jul 19 2007 5:47 pm

Ik zie heel veel witte spikkels op de foto's 1 t/m/ 4. Dat lijkt op te veel verscherpen. Met welk programma heb je de afbeelding verkleind?
Gerrit

GdP

Bericht door GdP » do jul 19 2007 5:51 pm

Ook op de foto's 7 en 8.

De andere foto's zien er veel beter uit!

Gerrit

rvdb

Bericht door rvdb » do jul 19 2007 5:59 pm

Zijn RAW bestanden die door de Apple Aperture RAW convertor zijn gegaan. In Aperture heb ik ze geëxporteerd naar jpg formaat. En ze staan op photobucket. Misschien dat dat er iets mee te maken heeft...

Kun/wil je op foto 1 bijvoorbeeld eens aangeven waar je die witte spikkels ziet?

rvdb

Re: Tokina 50-135mm

Bericht door rvdb » do jul 19 2007 6:25 pm

Toch nog even aan het denken gegaan. De RAW conversie van Aperture heeft een Boost functie. Die kun je ook uitschakelen. Normaal kom ik niet in dat menu. In dit geval schiet het inderdaad nogal door als je de foto's naast elkaar bekijkt. Voor foto 7 en 8 heb ik een vergelijking gemaakt. Ben benieuwd of je hier hetzelfde waarneemt. En of je deze beter vindt.

Versie uit de Startpost

f/2.8 @75mm
Afbeelding

Versie met Boost uitgeschakeld

f/2.8 @75mm
Afbeelding

----------------------

Versie uit de Startpost

f/5.6 @75mm
Afbeelding

Versie met Boost uitgeschakeld

f/5.6 @75mm
Afbeelding

GdP

Bericht door GdP » do jul 19 2007 6:44 pm

Het verschil met de Boost uitgeschakeld is moeilijk te zien, omdat de foto ook lichter is geworden.
Die witte spikkels komen uitsluitend in het groen van de bomen voor.
Gerrit

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”