Hello Daniël, fijn dat je dat even geprobeerd heb. Maar CS5 heeft daarvoor ook een eigen plaats. Ik heb nu momenteel mijn PSE8 voor de hand en een engelstalige maar je zoekt enchanche + convert black en White. Daar kun je lekker met de schuifjes spelen totdat je de juiste combinatie vindt.
Nu om je aanvraag te kunnen inwilligen moet ik zelf wat uitproberen en controleren zie je. Dus heb ik foto per foto even doorgenomen. Wat ik doe is doorgaans geen algemene regel, daar wil ik je wel op drukken. Je zult zelf even je weg in CS5 moeten zoeken en geloof me die vind je wel.
Zal even gewoonweg mijn bevindingen geven en zeggen wat ik gedaan heb. Misschien kun je het zelf even uitproberen en zien of het inderdaad naar je smaak is of niet.
foto 1 : daar miste ik wat scherpte en contrast. Die heb ik aangepast. Ik eindig altijd al mijn werk met de hooglichten, soms gebruik ik overlay of hou ik me aan kleurdoordrukken + aanpassing helderheid.
Je zult soms ruis ondervinden, maar die kun je met ruisonderdrukken wegwerken. Ik persoonlijk vind dat het een charme geeft aan een foto. Natuurlijk mag het niet te erg zijn. soms voeg ik zelfs ruis eraan toe. Kwestie van smaak.
Hier heb ik gewoonweg de ruis gelaten zoals ie was.
Foto 2 : de bomen daar zou ik niets aan veranderen
Foto 3 : stekelig bloem: Miste wat scherpte, heb tevens highlichten aangepast, Ruis onderdrukt en het wit gedeelte rechts weggecropt.
foto 4 : sleutel : stukjes weggecropt boven en links. Hooglichten aangepast + ruis onderdrukt.
Foto 5 : zwaan : croppen onderaan en links (minder zwaar maken), scherper maken (kan), hier denk ik geen hooglichten gebruikt te hebben maar wel ruis onderdrukt.
foto 6 : mag iets scherper, hooglichten gebruikt met doordrukken en helder maken.
foto 7 : het scherper maken hoeft niet maar ik heb het wel gedaan, amper hoor, de hooglichten gebruikt en tevens het doordrukken met helder maken
foto 8 : scherper, hooglichten + helder maken,
Maar zoals ik reeds vermeld heb het is geen must, eerder een voorstel. Jij moet uitmaken of je het inderdaad beter vind of niet. Ik heb mijn huiswerk af nu ligt de bal in jou kamp
Dus geef je huiswerk.