13 gewonden by protest,Israel.met uitleg voor Leon/george

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
C-A

13 gewonden by protest,Israel.met uitleg voor Leon/george

Bericht door C-A » za feb 04 2012 12:20 am

een foto serie van een vrijdags protest in de westbank. waar 13 gewonden vielen bij leger en protesters ,, met update voor de mensen die geen nieuws lezen.

1.palestijnse en vredes activisten Protesters maken zich op voor een protest mars
Afbeelding
2.Protesters gooien stenen naar de IDFen gebruiken daar voor sling shots
Afbeelding
3.eenPalestijnse protester staat op voorgrond .van een watercanon
Afbeelding
4.een gewonden palestijnse word afgevoerd.door halvemaan geneeskundigen
Afbeelding
5.een medewerker van de halvemaan is bewusteloos door een traangas canister , dat zijn borstkas raakten
Afbeelding
6.protesters staan voor een watercanon , het water bestaat uit een mix van water en een ergen doordringende lucht die niet meer van je kleren gaat.vergelijk het met een lijke lucht.
Afbeelding
7.een palestijnse protester met steen in zijn hand in het plaatsje Al nabi saleh
Afbeelding
8palestijnse protesters rennen weg voor het water canon.
Afbeelding
9. een franse vredes activiste , is gewond geraakt door een rubberen coated kogel in haar nek.afgeschoten door IDF
Afbeelding
10.de franse vredes activiste word afgevoerd naar een ambulance door een IDF soldaat en medewerker van de halve maan
Afbeelding
11.een pauze in de demostaties 3 Palestijnse jongeren zitten te wachten .
Afbeelding
Laatst gewijzigd door C-A op za feb 04 2012 1:54 pm, 8 keer totaal gewijzigd.

Goodje

Re: 13 gewonden by protest,Israel.

Bericht door Goodje » za feb 04 2012 12:24 am

De locatie van foto drie komt mij bekend voor van een ander serie volgens mij, weer heftige prenten :wink2:

C-A

Bericht door C-A » za feb 04 2012 12:32 am

Goodje schreef:De locatie van foto drie komt mij bekend voor van een ander serie volgens mij, weer heftige prenten :wink2:
ja IDD de zelfde locatie. er zijn 5 locaties waar de protesten zijn . ik neem op vrijdag deze locatie voor mijn rekening voor het nieuws bureau.
Laatst gewijzigd door C-A op za feb 04 2012 9:12 am, 1 keer totaal gewijzigd.

roes
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door roes » za feb 04 2012 8:55 am

inderdaad weer een heftige serie :o , waarbij het bekijken zelfs de spanning voelbaar is laat staan hoe het daar bij jou is :roll: :o

Groeten Jos
D300 / MB-D10 / D60 / AF-S NIKKOR 18-200 mm VRII / 10-24 mm / 17-50 mm F/2,8 VC / AF-S Nikkor 70-300 mm VRII / SB 700 / Manfrotto statieven

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Re: 13 gewonden by protest,Israel.[update]

Bericht door Léon Obers » za feb 04 2012 10:44 am

C-A schreef:een foto serie van een vrijdags protest in de westbank. waar 13 gewonden vielen bij leger en protesters
Welk leger en waar bestaan die protesters uit, zijn dat voetbal hooligans die door een dorp trekken? Waar gaat het over, wat wil je vertellen?
Dezelfde non-informatie voor dit soort foto's als de discussie die George eerder bij andere foto's van je in een ander draadje probeerde aan te geven.

Ook een foto van de Westbank. Zonder duidelijk begeleidende tekst is het ook non-informatie.:
Afbeelding

De Westbank is een busonderneming hier op Terschelling, wellicht betrekking op de westbank / westkant van het eiland: . http://www.westbank.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bovenstaande foto komt uit de volgende pagina: http://www.westbank.nl/strandbus" onclick="window.open(this.href);return false;
Vriendelijke groet, Léon Obers

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » za feb 04 2012 11:28 am

Léon Obers schreef:
C-A schreef:een foto serie van een vrijdags protest in de westbank. waar 13 gewonden vielen bij leger en protesters
Welk leger en waar bestaan die protesters uit,
Dan kijk je naar de onderwerpsregel boven het bericht (ook boven jouw bericht, trouwens) en dan is het al gauw duidelijk dat het het Israelische leger betreft, want andere legers heb je niet in Israel.
Als je klaagt over gebrek aan informatie dan moet je eerst de beschikbare informatie tot je nemen voordat je begint te klagen.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » za feb 04 2012 11:43 am

Israël lijkt mij als als informatie onvoldoende bij dit soort foto's.
Er hoeft niet heel verhaal bij, maar in een paar regels wat beter beschreven wat en hoe, krijgen de foto's daarmee context, een verhaal.
Dat ik elders de informatie moet gaan opzoeken is nu precies het punt dat dit soort foto's op zichzelf dan juist weinig of generlei waarde hebben.

Waarom het juist belangrijk is, kun je o.a. lezen in een eerder draadje m.b.t. de "Winaar zilveren camera 2011": http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 23&t=37625" onclick="window.open(this.href);return false;
Zo'n foto van de Zilveren Camera staat of valt in de context van het bijschrift, wat er bij zo'n foto hoort. Zonder bijschrift kan het van alles zijn.
Laatst gewijzigd door Léon Obers op za feb 04 2012 11:52 am, 1 keer totaal gewijzigd.

D. Haaksma
Forumlid
Forumlid

Bericht door D. Haaksma » za feb 04 2012 11:52 am

Legervoertuigen, soldaten, Israel, Palestijnse vlaggen, nederzettingen op de achtergrond, jongelui met stenen in de aanslag, protesten.
Laat mij eens raden. :roll:

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » za feb 04 2012 12:15 pm

Bijv. foto 9 en 10 is voor mij absoluut niet duidelijk wie die gewonde mensen zijn, Israëliërs, Palestijnen? Ik zou het niet weten.
Foto 8 kan ik ook niks uithalen, 4, 5 en 6 zeggen mij ook weinig.
Palestijnse vlag? Het is dat ik het speciaal heb moeten opzoeken om te weten hoe die eruit ziet.
Zo'n Palestijns sjaaltje, Nederlandse jongeren liepen daar enkele jaren geleden hier ook mee rond.

JerryBig
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door JerryBig » za feb 04 2012 12:25 pm

Helemaal eens met Leon. Zonder context kun je er iedere uitleg aan geven die je schikt of alleen maar vraagtekens achterlaten.
De gewonden, zijn dat Palestijnen met verwondingen veroorzaakt door het leger of zijn het Israeliërs verwond door Palestijnse oproerkraaiers die onbekend willen blijven (bivakmutsen) of zijn het "innocent bystanders in the line of fire".

Met alle respect voor de maker, je moet er maar foto's willen maken, ik vind de meeste foto's weinig sprekend.
Uitzonderingen zijn 9 en 10 en daar zou ik juist de context bij willen zien. Ik word in de media al genoeg bestookt met ongenuanceerde plaatjes.
V1 + J5 + D750 en kilo's aan glaswerk

george013

Bericht door george013 » za feb 04 2012 12:35 pm

Ik vindt dat C-A voortgang boekt. We weten nu al dat er op 5 plekken op de Westbank elke vrijdag na het gebed demonstraties zijn. Nog even wachten en we weten ook het waarom.. En dan pas kan een foto een journalistieke inhoud hebben.
Tot volgende week.
George

pietje-nukem
Forumlid
Forumlid

Bericht door pietje-nukem » za feb 04 2012 12:48 pm

.
Laatst gewijzigd door pietje-nukem op za feb 04 2012 4:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nou, van mij ook de groeten

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » za feb 04 2012 12:53 pm

Tegen degenen die om extra informatie vragen zou ik willen zeggen: ga eens een behoorlijke krant lezen.
Dan zeggen de foto's van C-A genoeg.

C-A

Bericht door C-A » za feb 04 2012 12:57 pm

Marten schreef:Tegen degenen die om extra informatie vragen zou ik willen zeggen: ga eens een behoorlijke krant lezen.

dit. :wink2:

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » za feb 04 2012 12:58 pm

Marten schreef:Tegen degenen die om extra informatie vragen zou ik willen zeggen: ga eens een behoorlijke krant lezen.
Dat jij het juist NIET begrijpt mag wel blijken uit het eerdere draadje m.b.t. de Zilveren camera: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 23&t=37625" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”