Hallo Allemaal,
Ik heb een probleem met het scherpstellen van mijn camera. Ik werk met een Nikon D7000 en heb veel scherpstel punten.
Ik wil handmatig mijn scherpstelpunten selecteren (dus het puntje verplaatsen waar ik die wil hebben) bijvoorbeeld 1 punt op de neus voor portret fotografie. als ik die heb gedaan, stelt hij niet automatisch scherp op dat scherpstelpunt. Ik moet dan alsnog aan mijn scherpstel-ring draaien.
Het is de bedoeling dat ik handmatig het scherpstelpunt selecteer maar dat hij wel automatisch scherpgesteld wordt op het onderwerp waar mijn scherpstelpunt op gefocust is.
Ik hoop dat iemand mij daarbij kan helpen hoe ik dat moet doen
Groetjes Frances
probleem met scherpstelpunt handmatig instellen?
-
Onlinegijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: probleem met scherpstelpunt handmatig instellen?
Beste Frances,
Sorry voor de weinig opwekkende bewoordingen:
AF klinkt mooi maar het blijft een hulpmiddel.
Sommigen zijn weeeeken bezig om te leren hoe e.e.a. optimaal te gebruiken.
Bedenk dat moderne AF systemen vaak automatisch een scherpstelpunt selecteren en/of volgen, afhankelijk van de gekozen instellingen.
Groeten, Gijs
Bedenk dat moderne AF systemen vaak automatisch een scherpstelpunt selecteren en/of volgen, afhankelijk van de gekozen instellingen.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Re: probleem met scherpstelpunt handmatig instellen?
Gijs, wat heeft ze nu aan deze reactie? Schrijf dan niets!gijs sandberg schreef:Beste Frances,
Groeten, Gijs
Frances, welk objectief? Hoor je het objectief wel scherpstellen? Staat het schuifje op het objectief soms op M i.p.v. AF?
-
Onlinegijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
Re: wat heeft ze nu
Beste Skip,
Ik probeer (ietwat melig , dat geef ik toe) aan te geven dat ieder hulpmiddel studie vereist.
en ik denk ook aan het feit dat 1 van de AF-defaults leidt tot een weigerende kamera.
Groeten, Gijs
Ik probeer (ietwat melig , dat geef ik toe) aan te geven dat ieder hulpmiddel studie vereist.
en ik denk ook aan het feit dat 1 van de AF-defaults leidt tot een weigerende kamera.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)