NIeuw: Tamron 24-70mm f2.8 VC USD
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
NIeuw: Tamron 24-70mm f2.8 VC USD
Tamron heeft een nieuw 24-70mm f2.8 objectief aangekondigd, met ingebouwde scherpstelmotor en bibberreductie.
Dit betreft dus de voor FX (fullframe) bestemde variant van de Tamron 17-50mm f2.8 voor DX.
Dit nieuwe objectief is een iets lichter, kleiner en betaalbaarder alternatief voor de Nikkor 24-70mm f2.8.
Ik heb zelf de "oude" Tamron 28-75mm f2.8, een redelijk goed objectief maar geen echte topper op digitaal.
Deze opvolger zal ongetwijfeld beter zijn maar naar verwachting niet het hele hoge niveau van de veel duurdere Nikkor halen.
Meer info http://www.digifotopro.nl/content/tamro ... -28-vc-usd
Dit betreft dus de voor FX (fullframe) bestemde variant van de Tamron 17-50mm f2.8 voor DX.
Dit nieuwe objectief is een iets lichter, kleiner en betaalbaarder alternatief voor de Nikkor 24-70mm f2.8.
Ik heb zelf de "oude" Tamron 28-75mm f2.8, een redelijk goed objectief maar geen echte topper op digitaal.
Deze opvolger zal ongetwijfeld beter zijn maar naar verwachting niet het hele hoge niveau van de veel duurdere Nikkor halen.
Meer info http://www.digifotopro.nl/content/tamro ... -28-vc-usd
Re: NIeuw: Tamron 24-70mm f2.8 VC USD
Had hem gespot.
Helaas de prijs nog niet bekend, maar hij komt mooi op tijd om daar serieus op de wachten
Voorat ik die € 1.400,00 gaat uit geven aan Nikon.
Gr Kroontje
Helaas de prijs nog niet bekend, maar hij komt mooi op tijd om daar serieus op de wachten

Gr Kroontje
Gaaf! ben wel toe aan een nieuwe lichtsterke standaardzoom. Haha.
Op één punt zie ik al een verbetering ten opzichte van de Tamron 10-24mm. En dat is dat je dit objectief tenminste fatsoenlijk kan vastpakken als je 'm op de camera wilt schroeven of eraf wilt halen. Bij de 10-24mm ontkom je er niet aan om bij de draaibeweging de focus- of de zoomring vast te houden. Niet echt praktisch moet ik zeggen.
Ik heb al twee keer gehad dat ik bij het afdraaien de focusring vasthad. En de AF/MF switch stond op AF en dan voel je de focus motor in de camera meedraaien. Dat is niet relaxed! Meteen nagegaan of dat de focusmotor het nog deed. Dit was gelukkig wel het geval op m'n splinternieuwe D7000.
Zie dat deze 24-70mm wel een mooie aanvulling is op m'n 10-24mm. dat doen die jongens toch slim bij Tamron. Zo'n uitgebreid assortiment hebben zo nou ook weer niet als je het vergelijkt met Sigma. Hopelijk tekent 'ie contrast en kleur net zo mooi als de 28-75mm. Was ik altijd een fan van. Maar ja, we zullen binnenkort de resultaten wel zien.
Met vriendelijke groet,
blackMTF
Op één punt zie ik al een verbetering ten opzichte van de Tamron 10-24mm. En dat is dat je dit objectief tenminste fatsoenlijk kan vastpakken als je 'm op de camera wilt schroeven of eraf wilt halen. Bij de 10-24mm ontkom je er niet aan om bij de draaibeweging de focus- of de zoomring vast te houden. Niet echt praktisch moet ik zeggen.
Ik heb al twee keer gehad dat ik bij het afdraaien de focusring vasthad. En de AF/MF switch stond op AF en dan voel je de focus motor in de camera meedraaien. Dat is niet relaxed! Meteen nagegaan of dat de focusmotor het nog deed. Dit was gelukkig wel het geval op m'n splinternieuwe D7000.
Zie dat deze 24-70mm wel een mooie aanvulling is op m'n 10-24mm. dat doen die jongens toch slim bij Tamron. Zo'n uitgebreid assortiment hebben zo nou ook weer niet als je het vergelijkt met Sigma. Hopelijk tekent 'ie contrast en kleur net zo mooi als de 28-75mm. Was ik altijd een fan van. Maar ja, we zullen binnenkort de resultaten wel zien.
Met vriendelijke groet,
blackMTF
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Wel een vreemde filtermaat die ze "gekozen" hebben...
Ben benieuwd wat de prijs gaat worden en hoe de reviews gaan zijn.
Inderdaad dat wordt weer +€200,- bijtellen voor Hoya pola en nd filters.Patrick schreef:Wel een vreemde filtermaat die ze "gekozen" hebben...
- Sharkey
- Forumlid
- Contacteer:
Advies prijs en start verkoop bekend.
DPReview- Tamron SP 24-70mm F2.8 Di VC USD
26 April
$1299
Beetje teleurstellend, had de prijs wel een stukje lager verwacht....
26 April
$1299
Arjan ( avi-foto.nl & Flickr[/size] )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
Als de prijs $1299 in de U.S.A is zal het hier wel hetzelfde bedrag zijn in Euro's vrees ik.Sharkey schreef:Advies prijs en start verkoop bekend.
26 April
$1299
Als er geen testrapporten komen die bevestigen dat dit objectief gelijk of beter is dan de Nikkor, dan zou ik voor de Nikkor kiezen.
Maar ik verwacht dat dit objectief uiteindelijk rond de € 750,-- zal komen te liggen.
Afhankelijk van de testresultaten zal moeten blijken of dit de FF tegenhanger van de DX 17-50 mm 2.8 gaat worden.
Blijf het objectief bekijken
- wim hazenhoek
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Hij moet wel erg goed zijn George,,, kost nog al wat bij Konijn,George Fennes schreef:Als de prijs $1299 in de U.S.A is zal het hier wel hetzelfde bedrag zijn in Euro's vrees ik.Sharkey schreef:Advies prijs en start verkoop bekend.
26 April
$1299
Als er geen testrapporten komen die bevestigen dat dit objectief gelijk of beter is dan de Nikkor, dan zou ik voor de Nikkor kiezen.
Maar ik verwacht dat dit objectief uiteindelijk rond de € 750,-- zal komen te liggen.
Afhankelijk van de testresultaten zal moeten blijken of dit de FF tegenhanger van de DX 17-50 mm 2.8 gaat worden.

http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... nikon.html" onclick="window.open(this.href);return false;
m,v,g; Wim
http://www.flickriver.com/photos/28717657@N08/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickriver.com/photos/28717657@N08/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kroontje, ga nou direct voor de juiste, het moet er toch eens van komen he,Kroontje schreef:Had hem gespot.
Gr Kroontje

Groeten Kees
Mijn motto: De compositie máákt de foto
Fujifilm X100F
Fujifilm X100F
Inmiddels al gedaan Kees. Al zeker een maand plezier vanKvP schreef:Kroontje, ga nou direct voor de juiste, het moet er toch eens van komen he,Kroontje schreef:Had hem gespot.
Gr Kroontje

Kon ook niet langer wachten wat de Tamron ging doen. NAS had weer gewonnen :mrgreen:
Kroontje
- André
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Ik ben ook heel benieuwd naar dit speeltje. Ik heb de 24-70 snel weer weggedaan, omdat ik VR echt miste. Deze heeft hem dus wel, is ook nog eens bijna 2 ons lichter en zou hem dus zomaar eens kunnen gaan worden, mits de prijs een stuk lager is en de eerste resultaten bekend zijn en goed natuurlijk. Ik ga vast sparen.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
das een mooie prijs bij Konijn 1 lens per maand verkopen en je hebt ze weer verdiendwim hazenhoek schreef:Hij moet wel erg goed zijn George,,, kost nog al wat bij Konijn,George Fennes schreef:Als de prijs $1299 in de U.S.A is zal het hier wel hetzelfde bedrag zijn in Euro's vrees ik.Sharkey schreef:Advies prijs en start verkoop bekend.
26 April
$1299
Afhankelijk van de testresultaten zal moeten blijken of dit de FF tegenhanger van de DX 17-50 mm 2.8 gaat worden.:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... nikon.html" onclick="window.open(this.href);return false;

gr Marcel
Nikon D7000, nikon lens 17-55 2,8 ,Tamron lens 70-200 2,8 en de Nikon 50mm 1,8 en de Sigma 18-200 2,8-6,3 een grip en de Flitser Sb- 910 www.texelphoto.nl
Mét inpakservice EUR 100.001,50wim hazenhoek schreef:Hij moet wel erg goed zijn George,,, kost nog al wat bij Konijn
Wilde hem bestellen maar bleef hangen bij de betaling...
D90 | Nikon 18-70mm f/3.5-4.5 AF-S DX | Nikkor 70-300 VR | Nikkor AF-D 50/1.4 | Nikkor AF-S DX 35/1,8G
Deed je pinpas het niet??Tien schreef:Mét inpakservice EUR 100.001,50wim hazenhoek schreef:Hij moet wel erg goed zijn George,,, kost nog al wat bij Konijn
Wilde hem bestellen maar bleef hangen bij de betaling...
gr Marcel
Nikon D7000, nikon lens 17-55 2,8 ,Tamron lens 70-200 2,8 en de Nikon 50mm 1,8 en de Sigma 18-200 2,8-6,3 een grip en de Flitser Sb- 910 www.texelphoto.nl
Veel te duur voor een tamron, ik kocht mijn nikkor 24-70 2e hands in nieuwstaat voor 1050
Groeten Kees
Fujifilm X100F
Fujifilm X100F