Foto's Loonse en Drunense Duinen 4-2-2012 [verzamel]

Sectie om draadjes in te plaatsen voor foto's die gemaakt zijn tijdens NCN uitjes, forum-wandelingen, etc.
MARS
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Foto's Loonse en Drunense Duinen 4-2-2012 [verzamel]

Bericht door MARS » zo feb 05 2012 10:56 pm

Wow complimenten voor de vele al fantastische foto's. Ik heb de workshop als zeer prettig ervaren. Goed verzorgd en natuurlijk onder prachtige (en barre) omstandigheden.
Deel 1 van mijn foto verhaal:

1. Half acht in de ochtend. Donker, mist en heb geen idee waar we zijn in de duinen. Heeft iemand een kompas?
Afbeelding

2. In een rij voor "de boom"
Afbeelding

3.a Mag ik iets meer licht aan de linkerzijde graag!
Afbeelding

3b Dat is beter. Maar het "blauwe uurtje" komt snel ten einde.
Afbeelding

4. Het wordt lichter en de CLS flitsoefening is ten einde.
Afbeelding

5. En dan vrijgelaten worden in een mistige witte en koude omgeving. Opdracht meegekregen en zoeken naar een thema.
Afbeelding

6. De zon probeert door de mist te breken
Afbeelding

7. Het warme ochtendlicht verovert de koudste ochtend sinds 1985.
Afbeelding

Wordt vervolgd.

Marcel
http://www.marcelpostfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo feb 05 2012 10:59 pm

ams schreef:Is dit echt de enige manier om foto's te plaatsen? Lijkt me erg omslachtig!!!!!
Eigenlijk is het in een paar zinnen uit te leggen.

Plaats de foto op maximaal 1024x1024 pixels ergens voor iedereen toegankelijk op het internet. Plaats de locatie van de foto tussen img-tags in een bericht.

Meer is het in feite niet.

@Marcel: mooie serie!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo feb 05 2012 11:03 pm

@Leon: een echt bijzonder fraaie serie. Mooi bewerkt ook!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

nicor
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *

Bericht door nicor » zo feb 05 2012 11:50 pm

Wat een schitterende foto's hebben jullie allemaal gemaakt en wat een bikkels zijn jullie om met zulke temperaturen je warme bed te verlaten en in het donker met 17 graden vorst de duinen in te trekken!!!!!
Bij jullie vergeleken voel ik me dan echt een watje :oops: :oops: :oops: :oops:
@Patrick: mooie foto's met je nieuwe speeltje! In je tweede serie vind ik 6 en 9 heel mooi en hoop ik dat je bij het maken van foto 5 ( liggend op je buik ) geen blijvende schade hebt opgelopen :wink: .
@ Hans : Je hoopt dat het te zien is in je foto's dat het koud was. Nou reken maar van yes: nadat ik drie foto' van je had bekeken moest ik even terug naar de open haard om me weer een beetje op te warmen.
Vooral foto 8, 9 en 10 vind ik prachtig!
@ Gvdnberg: Gert, zo te zien had je deze keer absoluut geen probleem met je inspiratie! Mooie serie, voor mij vooral nummer 4 en 6 ( en natuurlijk ook nummer 5 :mrgreen: :mrgreen: ).
@ Jan: In je eerste serie hoor ik de sneeuw kraken onder de voeten van Robin en Patrick! Je tweede serie vind ik heel mooi, vooral nummer 3, 4 en 5.
@ Jolenfred: Prachtige serie; de foto's met de zonsopkomst vind ik heel bijzonder.
@ Voorhammer: Alweer een prachtige serie, waarbij 2, 3 en 4 mij het meest aanspreken.
@ Leon: Idem, met 1, 2 en 5 als favoriet!
@ Mars: Van de eerste foto's uit de serie spat de kou af; nummer 6 en 7 vind ik echt schitterend!!

Nogmaals mijn complimenten voor de foto' s en diep respect voor jullie doorzettingsvermogen !!

Met vriendelijke groet,

Cor
Groet,
Cor

ams

Bericht door ams » ma feb 06 2012 12:49 am

Menig keer heb ik me zaterdagmorgen afgevraagd “Waar ben ik in hemelsnaam aan begonnen, ik lijk wel gek!” :x 06.30 uur, pikkedonker en –16,5°, maar oh wat was de natuur prachtig, alles zo puur, ongerept en sfeervol. Dat occulair en lcd-scherm bedekt raakten met ijs, mocht de pret niet drukken. Het maken van keuzes werd hoe dikker de ijslaag werd steeds meer giswerk! Uiteindelijk probeerde het zonnetje door te komen, maar dat lukte eerst niet echt, wel ontstonden er prachtige miststroken. Toen de zon er eindelijk was zat ik met een aantal ander koukleumen al lekker met een kop chocolademelk bij de openhaard. Dus hier 4 vooral mistige koude sfeer foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

@ Hans: hartelijk bedankt voor het organiseren, wat mij betreft voor herhaling vatbaar.
@ alle deelnemers, leuk om een keer met jullie op stap te gaan en bedankt voor alle mooie mooie foto's, er zitten echte juweeltjes bij.
@Rob, Skippy en Patrick, bedankt voor de tips mbt tot mijn vragen.
Anne-Marie

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma feb 06 2012 2:30 am

Nog maar een paar van mij. Wat een heerlijkheid dat je een folder hebt die vol met heerlijke plaatjes staat van een soort die ik eigenlijk nog nauwelijks heb! :mryellow:

Ik ben nu wel van voren af aan begonnen. Alle eerder door mij geplaatste foto's zijn dus later gemaakt.

10. Mijn versie van ons flitsexperiment. Het is dus echt blauw dat moment. Ik kan vast wel de zaak minder blauw maken, maar ik zou de werkelijkheid teveel geweld aan doen. Probleem is wel een juiste weergave van de werkelijkheid te geven. Uiteindelijk gekozen voor iets wat ik ook gewoon mooi vind... en dat lag vlak bij wat de camera zelf al ervan gemaakt had met auto-wb. Wel heel eigenwijs heel andere instellingen gekozen. Lange(re) sluitertijd genomen om ook de omgeving wat meer mee te krijgen. De camera staat immers op statief.
Afbeelding

11. Ik ben begonnen met details fotograferen. Achteraf vraag ik me af of dat wel zo slim was, maar het heeft toch mooie foto's opgeleverd.
Afbeelding

12. Als scherm-achtergrond wellicht even spiegelen... 8)
Afbeelding

13. Even geen detail. Hier begon, denk ik, een zandvlakte. Maar wie is daar zeker van in zulke mist. :roll:
Afbeelding

14. Tja. Experimentje. Ik vind het wel mooi. Maar in het origineel zit amper contrast, dus je gaat zoeken naar de foto. Ik ben uiteindelijk hierop uitgekomen. Geslaagd? :?:
Afbeelding

15. Zelfs kruinen van boompjes worden mooi onder de juiste omstandigheden!
Afbeelding

Wil iedereen nog flink bijplaatsen? Dan valt het niet zo op als ik steeds meer moois publiceer. :mryellow:

jolenfred
Clublid
Clublid

Bericht door jolenfred » ma feb 06 2012 6:41 pm

Wat komen er toch mooie foto's voorbij, wat een geluk dat we daar bij mochten zijn.
Hier volgen er nog een paar van ons.

10. Ook een detail geprobeerd :D
Afbeelding

11. Mooi in het wit gehuld
Afbeelding

12. De mist eet de bomen op
Afbeelding

13. Wat was het er toch mooi
Afbeelding

14. Stiekem 1 van de bikkels op de foto gezet
Afbeelding
D300s, D4, 12-24mm f4, 24-70mm f2.8, 24-120mm f4, 70-300mm F4.5-5.6, 35mm f1.8, 105mm macro f2.8, 70-200mm F2.8, 14-24 F2.8, SB-900

Werner
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Werner » ma feb 06 2012 7:04 pm

Laatste van Marcel, toppertje!!!

....en nummer 11 van Patrick is een erg fraai detail.
http://www.urban-avp.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

MARS
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door MARS » ma feb 06 2012 7:19 pm

Deel 2

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

Wordt vervolgd

groet,

Marcel
http://www.marcelpostfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma feb 06 2012 7:38 pm

Ze worden steeds mooier Marcel! Ik zie gelijk dat ik te weinig tegen de zon in gefotografeerd heb. :roll:

Lucien
Clublid
Clublid

Bericht door Lucien » ma feb 06 2012 7:52 pm

Hierbij mijn bijdrage aan een zeer koude maar wel een hele leuke ochtend. Het was een beetje opgevoel fotograferen bijna je hele fototoestel zat onder de rijp.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

nicor
Clublid
Clublid

Bericht door nicor » ma feb 06 2012 7:56 pm

Prachtig Marcel; echt schitterend!!

Groet,
Cor
Groet,
Cor

hans1956
Regiocoördinator
Regiocoördinator

Bericht door hans1956 » ma feb 06 2012 9:58 pm

Geweldig!!! Ik kijk m'n ogen uit...... wat een prachtige platen! :o :o :o
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma feb 06 2012 10:14 pm

hans1956 schreef:Geweldig!!! Ik kijk m'n ogen uit...... wat een prachtige platen! :o :o :o
Heb jij geen foto's waar het zonnetje gewonnen heeft Hans? Tot nu toe heb ik alleen grauwe grijze foto's van je gezien...

hans1956
Regiocoördinator
Regiocoördinator

Bericht door hans1956 » ma feb 06 2012 10:24 pm

Patrick schreef:
hans1956 schreef:Geweldig!!! Ik kijk m'n ogen uit...... wat een prachtige platen! :o :o :o
Heb jij geen foto's waar het zonnetje gewonnen heeft Hans? Tot nu toe heb ik alleen grauwe grijze foto's van je gezien...
Misschien morgen.....nu even geen tijd! Moet slapen, morgen weer vroeg op :mrgreen:
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr

Plaats reactie

Terug naar “Foto's NCN- en forumuitjes”