Midden Delfland
WINTERWONDERLAND
-
D.A. Versluis
- Forumlid

- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
WINTERWONDERLAND
Midden Delfland
-
Cybershooter
- Forumlid

- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: WINTERWONDERLAND
Mooie sfeervolle foto en goeie compositie, behoorlijk scherpe opname tevens. Echter lijkt de foto iets overbelicht te zijn (zou in mijn optiek een verlaging tussen de -0,3 en -0,7 belichtingscompensatie kunnen meekrijgen, maar kan mogelijk ook een vertekend beeld geven door de felheid van de sneeuw ).
Met welke camera en lens is deze foto gemaakt, als ik vragen mag?
Met welke camera en lens is deze foto gemaakt, als ik vragen mag?
Nikon D7000, Nikkor 18-200 mm F3.5/5.6 VRII, Nikkor 35mm F1.8
-
Loeky
Titel en foto gaan heel goed samen. Ik vind het prachtig, mooi tafereel.
Als raad zou ik geven, verscheidene foto's te nemen telkens vanuit een andere hoek. De omgeving is er geschikt voor.
Als raad zou ik geven, verscheidene foto's te nemen telkens vanuit een andere hoek. De omgeving is er geschikt voor.
- MauricevdL
- Forumlid

- Ervaringsniveau: ****
Best lastig om een witte foto te maken, is mijn ervaring ook.
Ik zie dat de foto met Picasa bewerkt is, dus niet te achterhalen met welke camera/lens etc de plaat geschoten is en/of RAW misschien tot de mogelijkheden behoort.
In mijn optiek mist de foto balans in compositie, in de eerste plaats omdat de top van de bomen op de voorgrond onthoofd zijn. Misschien inderdaad (@Loeky) vanuit diverse posities proberen te schieten. De foto is meer in balans als de hoge bomen links staan en er meer van de omgeving te zien is aan de rechterkant.
't Is maar een suggestie. De sfeer zit er wel goed in.
Ik zie dat de foto met Picasa bewerkt is, dus niet te achterhalen met welke camera/lens etc de plaat geschoten is en/of RAW misschien tot de mogelijkheden behoort.
In mijn optiek mist de foto balans in compositie, in de eerste plaats omdat de top van de bomen op de voorgrond onthoofd zijn. Misschien inderdaad (@Loeky) vanuit diverse posities proberen te schieten. De foto is meer in balans als de hoge bomen links staan en er meer van de omgeving te zien is aan de rechterkant.
't Is maar een suggestie. De sfeer zit er wel goed in.
-
D.A. Versluis
- Forumlid

De foto is gemaakt met een D 90 07 stop overbelicht om witte sneeuw te krijgen Verder is er niets aan bewerkt gr Dirk
-
Bastiaan
Ook ik mis de top van de bomen, compositie had zoals gezegd wel wat naar rechts gekund. Mits daar niet iets lelijks stond natuurlijk
Mooi wit wonderland!
Mooi wit wonderland!
-
D.A. Versluis
- Forumlid

De Top staat er niet op omdat ik aan de rand van een sloot stond en dus niet verder naar achter kon Bedankt voor jullie commentaar gr DA VERSLUIS