Het is wel de D800E; laad de foto maar eens in NX2 en bekijk de exif.JaapV schreef: En dat is nog niet eens de D800E...
Nieuw: D800 en D800E
- Jur
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Nieuw: D800 en D800E
Jur
- woudew
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
De gewoneMarten schreef:De "E" of de "gewone"..?woudew schreef:Ondergetekende heeft hem besteld ....
- JaapV
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Ja, inderdaad! Toen ik hem bekeek met Jeffrey's Exif Viewer (dezelfde als die van NCN) en gewoon via Eigenschappen in Windows stond de E er niet bij.Jur schreef:Het is wel de D800E; laad de foto maar eens in NX2 en bekijk de exif.JaapV schreef: En dat is nog niet eens de D800E...
Vond het al zo'n verbazend knap plaatje. Typisch een moiré-kandidaat. Die van die giga-leeszaal trouwens ook.
Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Lelijk?
Ik vind hem juist erg mooi! En ja, de rondingen lijken op die van C*n*n, maar wat is daar mis mee?
Misschien wel een beetje krappe grip, maar dat moeten we eerst voelen. Die trend was al ingezet met de 7000, dus kwestie van wennen. Met een grip er onder komt alles vast wel goed.
Ik vind hem juist erg mooi! En ja, de rondingen lijken op die van C*n*n, maar wat is daar mis mee?
Misschien wel een beetje krappe grip, maar dat moeten we eerst voelen. Die trend was al ingezet met de 7000, dus kwestie van wennen. Met een grip er onder komt alles vast wel goed.
D800/D7000/MB-D11//AF-S 17-55 f2.8GDX/AF-S 35mm f1.8G/AF-S 50mm f1.4G/AF-S 70-200 f2.8 G VRII/AF-S10-24 f3.5-4.5 G DX/AF-S 24-70 f2.8G/SB-910/SB-700/nog de nodige accesoires
Hebben jullie ook gemerkt dat de scherptediepte bij al die foto's zo klein is op 100% bekeken? Terwijl vrijwel alles op f/8 is geschoten. Wel logisch, maar dat gaat toch een impact krijgen als je groot afdrukt.
Wil nog wel een keer een FX, maar die 36Mp D800(E) is echt niet aan mij besteed; veel te veel Mp's en voor mij niet nodig (en brengt je alleen maar in de verleiding om grote dure prints te laten maken).
Ik behoor niet tot de doelgroep van dit beest (ook niet van de D4). Ik heb er geen haast mee; kijk het nog even een (half) jaartje aan en of er eventueel nog een 18Mp 'consumenten' variant komt.
Zo niet, dan een goede 2e hands D700 met weinig clicks. Scheelt ook een bijkomende investering in computer hardware en software.
Lees trouwens dat de D800(E) er komt naast (en niet in plaats van) de D700!
Dus misschien toch nog een keer een D700s? Graag met nog minder ruis bij hoge ISO. 18Mp lijkt me voldoende.
Ik behoor niet tot de doelgroep van dit beest (ook niet van de D4). Ik heb er geen haast mee; kijk het nog even een (half) jaartje aan en of er eventueel nog een 18Mp 'consumenten' variant komt.
Zo niet, dan een goede 2e hands D700 met weinig clicks. Scheelt ook een bijkomende investering in computer hardware en software.
Lees trouwens dat de D800(E) er komt naast (en niet in plaats van) de D700!
Dus misschien toch nog een keer een D700s? Graag met nog minder ruis bij hoge ISO. 18Mp lijkt me voldoende.
Laatst gewijzigd door Myriad op di feb 07 2012 11:18 pm, 5 keer totaal gewijzigd.
-
- Forumlid
afbeeldingsdatum: 10/7 vorig jaar....Patrick schreef:...Deze foto is trouwens wel heel indrukwekkend: http://chsvimg.nikon.com/lineup/dslr/d8 ... g_01_l.jpg
Camerafabrikant: NIKON CORPORATION
Cameramodel: NIKON D800
Afbeeldingsdatum: 2011-07-10 15:28:08 (geen TZ)
Focuslengte: 15 mm (35mm equivalent: 15 mm)
Diafragma: f/8.0
Belichtingstijd: 1.000 s
ISO-equivalent: 100
Belichtingsverstoring: geen
Meetmethode: Matrix
Belichting: Handmatig
Belichtingsmodus: Handmatig
Witbalans: Handmatig
Geflitst: Nee (gedwongen)
Oriëntatie: Normaal
GPS-coördinaat: undefined, undefined
Software: Capture NX 2.3.0 W
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Dan hebben ze mooi de tijd gehad om 'm nog verder te finetunen!
Maar wel apart dat die foto al meer dan een half jaar geleden is gemaakt. Dat betekent dat er al een half jaar lang bepaalde mensen met deze camera rondlopen!

Maar wel apart dat die foto al meer dan een half jaar geleden is gemaakt. Dat betekent dat er al een half jaar lang bepaalde mensen met deze camera rondlopen!
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
9 maanden, zie post nummer 9 van Hans
- Sharkey
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik vraag me toch af, o.a. gezien het video gebeuren op deze D800, waarom in hemelsnaam geen draaibaar, en wat ik ideaal vond aan de Olympus E-3, weg kantelbaar LCD scherm 
Ook ik hou het, (af)gezien van de kapitaal investering, maar op mijn D700. . . .

Ook ik hou het, (af)gezien van de kapitaal investering, maar op mijn D700. . . .

Arjan ( avi-foto.nl & Flickr[/size] )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf
Hmmmpfff, ik zou er wel een oplossing voor weten: MACRO en LANDSCHAP, statische plaatjes. Studio ook wel denk ik (maar dat ken ik eigenlijk niet.) En dan afdrukken op gordijn-formaat, uitvergroten tot het uiterste: jammie.iefie schreef:Ziet er allemaal geweldig uit, maar wat moet je met 36+ mega pixel?? bestanden worden dan wel heel erg groot. En gaan wij dat verschil zien?
Zou best wel eens kunnen zijn dat objectieven dit geweld niet allemaal meer kunnen bijbenen.
Willem.
Ik denk vooral dat de D800 interessant is voor mensen die een hele goede techniek hebben. Wil je echt profiteren van de extra pixels dan zal je wel een statief moeten gebruiken en dan nog. Volgens iemand waar ik wel een hoge pet van op heb komt hij vanaf statief en hoge sluitersnelheden met een D3x aan 20% meer resolutie dan met een 12MP camera (resolutieverschil camera's is 40%). Ga je uit de hand schieten dan wordt het verschil nog kleiner. Wil je echt voordeel hebben van al die D800 pixels dan moet je de beste lenzen combineren met de beste techniek. Dan nog is het werkelijke verschil kleiner dan je theoretisch zou aannemen.
Zit je bijvoorbeeld met een D700 op een trouwerij aan het randje van wat je nog uit de hand kan schieten dan kan je eigenlijk wel vergeten dat het wat uit gaat maken. Ga je de sluitersnelheid verhogen dan krijg je weer meer ruis etc. Ben je te lui om een statief mee te nemen? Volgens mij kan je het dan ook vergeten, misschien niet in de knallende zon. Sowieso is het natuurlijk alleen maar een punt als je vaak heel groot wilt afdrukken, anders is minder pixels geen enkel probleem.
Zelf vind ik het wel een interessante camera. Aan de andere kant heb ik het afgelopen jaar 3x een D3x gehuurd om meer pixels te krijgen, dus ik weet het nog niet. Eerst maar eens rustig een paar maanden de ervaringen lezen.
Zit je bijvoorbeeld met een D700 op een trouwerij aan het randje van wat je nog uit de hand kan schieten dan kan je eigenlijk wel vergeten dat het wat uit gaat maken. Ga je de sluitersnelheid verhogen dan krijg je weer meer ruis etc. Ben je te lui om een statief mee te nemen? Volgens mij kan je het dan ook vergeten, misschien niet in de knallende zon. Sowieso is het natuurlijk alleen maar een punt als je vaak heel groot wilt afdrukken, anders is minder pixels geen enkel probleem.
Zelf vind ik het wel een interessante camera. Aan de andere kant heb ik het afgelopen jaar 3x een D3x gehuurd om meer pixels te krijgen, dus ik weet het nog niet. Eerst maar eens rustig een paar maanden de ervaringen lezen.
- Hasselbox
- Forumlid
- Contacteer:
Voor mensen die echt de beste beeldkwaliteit nodig hebben,
beter als van de D3 b.v. is een digitale 6x6 of 6x7 m.i. beter op de plaats.

Mooi he? Komt eraan voor ruim 20.000,=. euro.
Maar het is geen Nikon. Daarom wil ik hem niet. :mrgreen:
beter als van de D3 b.v. is een digitale 6x6 of 6x7 m.i. beter op de plaats.

Mooi he? Komt eraan voor ruim 20.000,=. euro.
Maar het is geen Nikon. Daarom wil ik hem niet. :mrgreen:
-
- Moderator
- Contacteer:
Maar wel een Leica S2 (37,5mp) concurrent. Prijs Leica S2 body € 18.600. Voor het verschil kan je wel heel veel mooi glas kopen. Drie 200mm f2 VR teles bijvoorbeeld ...
-
Onlinegijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
Beste Skip,
Vergeet niet dat je voor die Leica ook apart (passend geprijsd) glas moet kopen, ik geloof de duurste standaardlens die ik ooit gezien heb...
Overigens: ik denk dat er weer een nieuwe test-ronde zal komen om te bepalen welke Nikon lenzen de D800 sensor van goed licht te voorzien.. Iets soortgelijks werd na de introductei van de D3 en D3x ook gedaan.
Groeten, Gijs
Vergeet niet dat je voor die Leica ook apart (passend geprijsd) glas moet kopen, ik geloof de duurste standaardlens die ik ooit gezien heb...

Overigens: ik denk dat er weer een nieuwe test-ronde zal komen om te bepalen welke Nikon lenzen de D800 sensor van goed licht te voorzien.. Iets soortgelijks werd na de introductei van de D3 en D3x ook gedaan.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)