Zomaar eens een positief bericht over de D7000...
Ik heb de camera meegenomen op een korte vakantie naar Tsjechie. Het was daar 's morgens min 23 dus lekker koud en een mooie gelegenheid om de camara eens te gebruiken in redelijk extreme omstandigheden. Ik was al erg tevreden over de D7000 en ik moet zeggen dat het er alleen maar nog beter op is geworden. Ondanks de kou (en ik ben een groot deel van de dag buiten geweest) bleef de camera gewoon zijn werk doen met de resultaten die ik gewend ben: schitterende plaatjes!
Zijn er meer forumleden die ervaringen hebben met fotograferen in de extreme kou?
D7000 in de kou
D7000 in de kou
D800/D7000/MB-D11//AF-S 17-55 f2.8GDX/AF-S 35mm f1.8G/AF-S 50mm f1.4G/AF-S 70-200 f2.8 G VRII/AF-S10-24 f3.5-4.5 G DX/AF-S 24-70 f2.8G/SB-910/SB-700/nog de nodige accesoires
- jan
- Bestuurslid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: D7000 in de kou
Hallo Willem,
Ik hoefde niet naar Tsjechie maar kon gewoon naar de Loonse en Drunense Duinen met m'n D7000. NCN had daar een leuke activiteit. Het was 's morgens -17, weliswaar veel warmer als bij jouw, maar de de D7000 heeft zich goed gedragen. Na ca. 1 uur gaf de batterij indicatie wel aan dat hij bijna leeg was. Heb de Nikon accu er even uitgehaald in mijn zak "opgewarmd" en toen gaf hij weer vol aan. Dit heb ik 3 keer gedaan die ochtend zeg maar in een tijdsbestek van ca. 4,5 uren.
Ik hoefde niet naar Tsjechie maar kon gewoon naar de Loonse en Drunense Duinen met m'n D7000. NCN had daar een leuke activiteit. Het was 's morgens -17, weliswaar veel warmer als bij jouw, maar de de D7000 heeft zich goed gedragen. Na ca. 1 uur gaf de batterij indicatie wel aan dat hij bijna leeg was. Heb de Nikon accu er even uitgehaald in mijn zak "opgewarmd" en toen gaf hij weer vol aan. Dit heb ik 3 keer gedaan die ochtend zeg maar in een tijdsbestek van ca. 4,5 uren.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
- plincky
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Daar hoefde je idd niet voor naar het buitenland.
Ik heb zaterdag 4 feb ook in de morgen buiten foto's gemaakt met mijn D7000. Volgens mijn auto thermometer was het -21,5 graden in de polder. dus zelfde omstandigheden. Moet zeggen dat mijn lens ( van metaal) wel erg koud was. brrrr
Die batterij heb ik niet opgemerkt. Als het zo koud is ben ik binnen een uur weer binnen als jullie het niet erg vinden
Ik heb zaterdag 4 feb ook in de morgen buiten foto's gemaakt met mijn D7000. Volgens mijn auto thermometer was het -21,5 graden in de polder. dus zelfde omstandigheden. Moet zeggen dat mijn lens ( van metaal) wel erg koud was. brrrr
Die batterij heb ik niet opgemerkt. Als het zo koud is ben ik binnen een uur weer binnen als jullie het niet erg vinden

- ReneG
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Dat de D7000 blijft werken verbaast me niets (mijn D90 en D300s kunnen ook prima tegen de kou). Dat de accu's zo snel al leeg aangaven wel... ik gebruik zelf de EN-EL3e's en daar heb ik een hele dag buiten mee rondgelopen bij -20 (camera was ook nagenoeg de hele tijd uit de tas). Toch was de lading nagenoeg niet aangetast van de beide accu's in de toestellen. Toch zo'n 300 foto's gemaakt.
De reserve-accu heb ik niet eens hoeven gebruiken (die zat in een vestzak), al heb ik die daarna per ongeluk door de wasmachine gehaald...
De reserve-accu heb ik niet eens hoeven gebruiken (die zat in een vestzak), al heb ik die daarna per ongeluk door de wasmachine gehaald...

Spul waarmee je foto's maakt...