Ik heb recentelijk een website overgenomen die helaas een tijd niet meer onderhouden is. Voor mij is het jaar 2012 weer de ultieme kans om de rallysport weer onder de aandacht te brengen en de website weer een nieuw leven in te blazen. Nu ben ik zelf actief binnen de rallysport en voor mij is het dus niet mogelijk om tijdens een evenement foto's te maken en laat staan dat ik over een professionele camera beschik. Ik ben eigenlijk dus op zoek naar een fotograaf die zich bezighoudt met het fotograferen van sporten, en dan eventueel specifiek de autosport, en eventueel hiervoor eens of twee keer in het jaar kans ziet om leuke plaatjes te schieten voor het evenement.
De mooiste foto's zullen online worden geplaatst bij het evenement en zullen ook te koop aangeboden worden. Het grootste gedeelte van de opbrengst gaat naar de fotograaf en een klein gedeelte blijft binnen de website om de kosten te kunnen drukken. Aangezien ik zelf binnen de rallysport actief ben kan ik eventueel perskaarten regelen voor mooie locaties.
Zoals je dus leest is het in eerste instantie vrijwillig en het moet dus ook een passie zijn denk ik. Ik weet ook niet of ik het onderwerp uberhaupt hier kan en mag plaatsen, maar iedere fotograaf die zich geroepen voelt om eens een evenement in zijn buurt te fotograferen is welkom.
Sportfotograaf gezocht
Re: Sportfotograaf gezocht
Paultje!
Ik ben van plan dit jaar een hoop rally's te bezoeken, te beginnen in Zandvoort over 2 weken uiteraard!
Een kleine selectie van mijn rally foto's staat hier.
Ik heb geen idee wat je van plan bent met je site, maar mocht je dit jaar foto's van me willen gebruiken weet je me te vinden
ps. Pers accreditatie tijdens een rally is moeilijk te verkrijgen. Volgens de organisatie moet je het onmogelijke aantal van 1000, soms zelfs 2000, unieke bezoekers per dag hebben.
Ik ben van plan dit jaar een hoop rally's te bezoeken, te beginnen in Zandvoort over 2 weken uiteraard!
Een kleine selectie van mijn rally foto's staat hier.
Ik heb geen idee wat je van plan bent met je site, maar mocht je dit jaar foto's van me willen gebruiken weet je me te vinden

ps. Pers accreditatie tijdens een rally is moeilijk te verkrijgen. Volgens de organisatie moet je het onmogelijke aantal van 1000, soms zelfs 2000, unieke bezoekers per dag hebben.
Hallo JeePee,
Afhankelijk van het evenement inderdaad wel, maar niet elke organisatie verwacht dit. Ik kan dus helaas ook niet voor elk evenement hiervoor instaan. Aangezien ik nauw betrokken ben bij de ELE heb ik gelukkig wel weer wat contacten binnen de wereld die in mijn voordeel zijn. Kruiwagens moet je wel hebben uiteraard!
Je hebt mooie foto's gemaakt en dat is het belangrijkste! Zou jij bereid zijn om de foto's ook op onze website te plaatsen, met uiteraard bronvermelding? Dat is voor ons belangrijk, want wij moeten uiteraard wel toestemming krijgen om het beeldmateriaal op onze website te zetten.
Even over de website. Naast de reguliere verslaggeving op beeld wil ik ook recent nieuws over de teams op de website geven, livestanden van RallyTiming en veel Twitter gaan inzetten. Ik heb inmiddels ook iemand gevonden die voor ons een jaaroverzicht gaat maken op DVD en ik heb daarnaast nog enkele lijntjes openstaan om een fotograaf in te kunnen zetten voor een bepaald team wat dan betaald wordt. Dit laatste is nog niet definitief, dus pin mij hier niet op vast.
Afhankelijk van het evenement inderdaad wel, maar niet elke organisatie verwacht dit. Ik kan dus helaas ook niet voor elk evenement hiervoor instaan. Aangezien ik nauw betrokken ben bij de ELE heb ik gelukkig wel weer wat contacten binnen de wereld die in mijn voordeel zijn. Kruiwagens moet je wel hebben uiteraard!
Je hebt mooie foto's gemaakt en dat is het belangrijkste! Zou jij bereid zijn om de foto's ook op onze website te plaatsen, met uiteraard bronvermelding? Dat is voor ons belangrijk, want wij moeten uiteraard wel toestemming krijgen om het beeldmateriaal op onze website te zetten.
Even over de website. Naast de reguliere verslaggeving op beeld wil ik ook recent nieuws over de teams op de website geven, livestanden van RallyTiming en veel Twitter gaan inzetten. Ik heb inmiddels ook iemand gevonden die voor ons een jaaroverzicht gaat maken op DVD en ik heb daarnaast nog enkele lijntjes openstaan om een fotograaf in te kunnen zetten voor een bepaald team wat dan betaald wordt. Dit laatste is nog niet definitief, dus pin mij hier niet op vast.
- wopper
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Heb je ook een link naar de website..
Ik ga trouwens ook geregeld naar Rally's kijken en uiteraard heb ik dan de D-700 in de aanslag
Ik ga trouwens ook geregeld naar Rally's kijken en uiteraard heb ik dan de D-700 in de aanslag