Phottix Odin voor Nikon
Phottix Odin voor Nikon
Het zal niet meer lang duren voordat Phottix ook de Odin voor Nikon op de markt gaat brengen. Op hun website stond dat men nu met beroepsfotografen aan het testen is of er nog fouten opgelost moeten worden en of er nog verbeteringen aangebracht moeten worden. De Pixel King komt over +/- 6 weken in nederland (volgens de site van importeur Benèl). Ik vind de Odin qua bediening beter dan Pixel King.

-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Phottix Odin voor Nikon
Michael, mag ik die Odin zien als een radiografische SU-800 qua mogelijkheden?
En compatibel met de Phottix Strato receiver?
En compatibel met de Phottix Strato receiver?
Ja zo zou je het kunnen zien een SU800 maar dan met radio signalen ipv infra rood. Ik weet niet wat je allemaal met de SU800 kan doen maar ik weet wel dat de Odin heel wat opties ondersteund.
Lees mijn test maar eens op mijn website (is wel de Canon versie).
Lees mijn test maar eens op mijn website (is wel de Canon versie).
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
OK, dus als je een of meerdere Nikon SB-flitsers in een softbox of paraplu verstopt buiten het bereik van een infraroodsignaal kun je hiermee 1 of meerdere (groepen) flitsers i-TTL radiografisch aansturen? Heb je wel voor elke flitser een Phottix receiver nodig natuurlijk.
Ja, je hebt wel voor elke flitser een ontvanger nodig. Met CLS kun je ook flitsers die in een softbox aansturen, maar er is kans dat de sensor te weinig licht oppakt en daardoor niet afgaat. Speciale opties zoals zoom instellen per flitser en combinatie tussen manual en i-TTL is natuurlijk wel handig. De Strato triggers die een stuk goedkoper zijn kunnen ook ingezet worden en aangestuurd worden door de Odin.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Hij is er:
http://www.phottixstore.com/store/studi ... nikon.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.phottixstore.com/store/studi ... nikon.html" onclick="window.open(this.href);return false;
jawel, en ze hebben bij Phottix niet de fout gemaakt dat je in manual mode maar per hele stop kan instellen zoals de Canon versie, maar netjes per 1/3 stop. Zo zie je maar weer dat het soms voordelen heeft dat een product pas later op de markt komt voor Nikon als de Canon fotografen alle bugs er uit hebben gehaald
Groeten Michael

Groeten Michael