stal slopen

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
nikkwaus

stal slopen

Bericht door nikkwaus » vr feb 17 2012 11:40 am

heeft iemand tips?
waarom: omdat ik deze foto's op de m stand heb gemaakt en zeer moeilijk was om een redelijk mooie foto's te maken de lucht was of over belicht en de machines goed of lucht goed en de machines te donker en het was een behoorlijk drukte om foto's te maken.
1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding

en welke is de aller beste foto volgens jullie (van de kraan wand ik wil er 1 in een schilderij zetten)

geerttt

Re: stal slopen

Bericht door geerttt » vr feb 17 2012 11:58 am

De omstandigheden zien er niet moeilijk uit. Ik vind het zelf het belangrijkst dat mijn onderwerp goed belicht is. Ik mis wel wat scherpte bij je foto's, met name bij foto 3 en 5...

nikkwaus

Bericht door nikkwaus » vr feb 17 2012 12:05 pm

de louder die was de heletijd vol gas rond aan het rijden waar door ik telkens maar heeel even voor de kraan kan gaan staan.
mijn sluitertijd stond lang omdat anders de foto's te donker zijn waar door als ze bewegen scherpte verlooren gaat.
nikon d3100.
f-stop: 5,6 (die had zekker rond de 8 gemoeten?
iso: 400.
max lensopening: 5
belichtingstijd: 1\80

m-m
Forumlid
Forumlid

Bericht door m-m » vr feb 17 2012 1:14 pm

nikkwaus schreef: f-stop: 5,6 (die had zekker rond de 8 gemoeten?
net andersom, je moet je f-stop zo laag mogelijk zetten (dus je lensopening zo groot mogelijk), en eventueel je iso wat hoger zetten, dan kun je je sluitertijd korter houden :D
Klik geval met verschillende vergrootglazen,
op een stokje,
met een lampje om bij te lichten

...........

Marwo
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Marwo » vr feb 17 2012 2:40 pm

De belichting staat op multi segment. Daarmee berekend de camera een gemiddelde over de hele foto.
Zet 'm eens op spot of centrum zodat hij het onderwerp berekend wat je specifiek wilt laten zien.
in mijn DoKa zie ik niets...

nikkwaus

Bericht door nikkwaus » vr feb 17 2012 3:23 pm

okeej weer iets geleert de f-stop stond zo laag mogelijk en de belichting heb ik nu wel goed in gesteld maar dat maakt toch niks uit als je op m stand fotografeert?

Marwo
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Marwo » vr feb 17 2012 5:57 pm

M= Manueel, al de opties stel je zelf in, dus ook de lichtmeting...
in mijn DoKa zie ik niets...

geerttt

Bericht door geerttt » za feb 18 2012 1:43 pm

Je had makkelijk naar ISO 1000 kunnen gaan met de D3100. Dan had je naar F/8 kunnen gaan en naar een sluitertijd van 1/100 bijvoorbeeld...

george013

Bericht door george013 » za feb 18 2012 2:24 pm

nikkwaus schreef:heeft iemand tips?
waarom: omdat ik deze foto's op de m stand heb gemaakt en zeer moeilijk was om een redelijk mooie foto's te maken de lucht was of over belicht en de machines goed of lucht goed en de machines te donker en het was een behoorlijk drukte om foto's te maken.
Dit blijft een keuze. Of je nu op M of niet schiet. Een uitgangspunt is rechts belichten. Laat je histogram rechts aansluiten. Dan heb je de maximale belichting. In de nabewerking de donkere partijen oplichten.
Misschien zou je ook iets verder kunnen komen met een invulflits. Is het proberen altijd waard.
George

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”