Reizen door Japan
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: **
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Reizen door Japan
Ik ga eind maart met een Groepsreis naar Japan.
Ik zal de volgende steden/plaatsen aandoen:
Tokyo,Nikko,Kamakura ,Matsumoto ,Takayama ,Kyoto,Nara ,Osaka,Mount Koya,Kurashiki,Hiroshima,Fukuoka.
Ik weet niet of er hier meer forum leden zijn die naar Japan zijn geweest?
Mijn vraag is: Als ik deze steden/plaatsen bezoek,wat moet ik dan niet hebben gemist of gezien,als ik er heen reis.
Ik zal de volgende steden/plaatsen aandoen:
Tokyo,Nikko,Kamakura ,Matsumoto ,Takayama ,Kyoto,Nara ,Osaka,Mount Koya,Kurashiki,Hiroshima,Fukuoka.
Ik weet niet of er hier meer forum leden zijn die naar Japan zijn geweest?
Mijn vraag is: Als ik deze steden/plaatsen bezoek,wat moet ik dan niet hebben gemist of gezien,als ik er heen reis.
D610 24-70 F2.8 Fujifilm X-T20 :)
http://www.mroosfotografie.nl
- Germay
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Reizen door Japan
Ik dacht even googelen op de betreffende plaatsen?
Wat ik eerst NIKON probeer ik nu te verbeteren.
Met een vriendelijke groet,
Gert.
Camera D7000,en tig lichtsterk glaswerk hangend aan de Black-Rapid.
Met een vriendelijke groet,
Gert.
Camera D7000,en tig lichtsterk glaswerk hangend aan de Black-Rapid.
- a vgastel
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
In mijn gedachten wel .
Veel plezier en maak er wat moois van laat het wel zien is toch een hele andere cultuur.
Denk dat je met een groeps reis wel genoeg te zien krijgt.
Veel plezier en maak er wat moois van laat het wel zien is toch een hele andere cultuur.
Denk dat je met een groeps reis wel genoeg te zien krijgt.
mvgr bert
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
-
- Forumlid
- Contacteer:
Google had ik al gedaan maar dan kom je meestal uit op standaard informatie.
Met de groepsreis ben je zelf heel vrij om te gaan en staan waar je wilt.
Dus dacht vraag even of er mooie plekjes zijn, die ik dan eventueel kan bezichtigen.
Met de groepsreis ben je zelf heel vrij om te gaan en staan waar je wilt.
Dus dacht vraag even of er mooie plekjes zijn, die ik dan eventueel kan bezichtigen.
- Kamiel
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Japan is een fascinerend land. De bevolking is enorm beleefd, gedisciplineerd, schoon en geïnteresseerd. Ik geef zeker als tip mee: verdiep je goed in de gedragsregels van Japan! Dat is echt belangrijk. Het gaat om belangrijke omgangsvormen, fooi geven en veel meer.
In Osaka zou ik, als er tijd voor is, naar Kyoto en Nara gaan. Prachtig! Verder is het kasteel "Osakajo" in de stad interessant.
In Tokyo is er te veel om op te noemen. Ik ben een dierenliefhebber (jammer van die walvisjacht!), maar de vismarkt is wel de moeite waard om te zien. Als Nikon liefhebber kun je je vergapen aan fotografie spullen in "electronic city". Je kunt belastingvrij inkopen, maar let goed op. Je moet als je boven de €430,- komt in Nederland belasting betalen en daarbij is de Yen enorm duur. Het heeft amper zin.
Heel veel plezier!
In Osaka zou ik, als er tijd voor is, naar Kyoto en Nara gaan. Prachtig! Verder is het kasteel "Osakajo" in de stad interessant.
In Tokyo is er te veel om op te noemen. Ik ben een dierenliefhebber (jammer van die walvisjacht!), maar de vismarkt is wel de moeite waard om te zien. Als Nikon liefhebber kun je je vergapen aan fotografie spullen in "electronic city". Je kunt belastingvrij inkopen, maar let goed op. Je moet als je boven de €430,- komt in Nederland belasting betalen en daarbij is de Yen enorm duur. Het heeft amper zin.
Heel veel plezier!
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
Een tip: googel de plaatsnaam en klik op afbeeldingen.
Zoek de foto's op die je zelf leuk vindt. En dan op zoek naar de plek waar ze gemaakt zijn.
In Tokyo minstens een bezoek aan Nikon Service: Er zijn er 2, die naast het Shinjuku Station is het leukst. Neem uitgang 18, L-Tower.

kennelijk gemaakt met een telefoon. Dit zie je als uitzicht bij de Nikon Service in Tokyo.
Aanvullende tip: zet naast de plaatsnaam ook je hobby in de zoekopdracht.
En lees m'n verslag eens.
http://www.box.net/shared/zrp79zpx63" onclick="window.open(this.href);return false;
http://s143.photobucket.com/albums/r152 ... =slideshow" onclick="window.open(this.href);return false;
Zoek de foto's op die je zelf leuk vindt. En dan op zoek naar de plek waar ze gemaakt zijn.
In Tokyo minstens een bezoek aan Nikon Service: Er zijn er 2, die naast het Shinjuku Station is het leukst. Neem uitgang 18, L-Tower.

kennelijk gemaakt met een telefoon. Dit zie je als uitzicht bij de Nikon Service in Tokyo.
Aanvullende tip: zet naast de plaatsnaam ook je hobby in de zoekopdracht.
En lees m'n verslag eens.
http://www.box.net/shared/zrp79zpx63" onclick="window.open(this.href);return false;
http://s143.photobucket.com/albums/r152 ... =slideshow" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forumlid
- Contacteer:
Bedankt voor de reacties,mooi en duidelijk reisverslag.
Ik zit nu met een twijfel,er waren te weinig aanmeldingen om de groepsreis te laten doorgaan,ze geven me wel de optie om de reis solo te gaan doen.
Twijfel dan wel, om dit alleen te doen,gezien er bijna geen Engels wordt gesproken....
Ik zit nu met een twijfel,er waren te weinig aanmeldingen om de groepsreis te laten doorgaan,ze geven me wel de optie om de reis solo te gaan doen.
Twijfel dan wel, om dit alleen te doen,gezien er bijna geen Engels wordt gesproken....
- a vgastel
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Gewoon doen heb een kennis die ieder jaar twee maal weg gaat alleen ,deze man ken hem nu ong .25jaar heeft zowat de grote trips allemaal alleen gedaan.
Japan china, mexico, rusland en alles wat er zo tussen deze landen te zien is.
De talen die hij machtig is duits en engels.
Het is alleen je gaat de vreemde inje weet niet wat je tegen komt maar het is en blijft een unieke reis en ervaring.
En dan niet vergeten de backpakkers die dit ook doen alleen goed uit stippelen wat en waar je naar toe gaat .
hou ook een reisverslag bij van iedere dag in drie dag indelingen.
Japan china, mexico, rusland en alles wat er zo tussen deze landen te zien is.
De talen die hij machtig is duits en engels.
Het is alleen je gaat de vreemde inje weet niet wat je tegen komt maar het is en blijft een unieke reis en ervaring.
En dan niet vergeten de backpakkers die dit ook doen alleen goed uit stippelen wat en waar je naar toe gaat .
hou ook een reisverslag bij van iedere dag in drie dag indelingen.
mvgr bert
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
Of je een reis solo kunt doen hangt van jezelf af. Ik was blij dat ik de eerste keer met een groepje Nikon liefhebbers was. Sommigen waren Japanners en zij loodsten ons door het metro en trein systeem. Toen dacht ik, daar kom ik nooit uit. Later toen ik alleen ging, viel het best wel mee.
Met name de jeugd spreekt Engels. Als je zoekend voor een plattegrond staat, wordt je vanzelf aangesproken. Japanners die geen Engels spreken lopen je straal voorbij.
In een treinstation, met een kaartje in de hand, steeds vragen waar je moet zijn. Op elk perron staan er bij de interlokale treinen meerdere personeelsleden, ze spreken geen Engels, maar zien wel aan je treinkaart, waar je moet zijn en op welke plek (gereserveerde stoelen) je het beste kunt instappen.
Een Engelse versie van de metro in Tokyo:

De Japanse versie is niet handig.
Kaartje kopen:

Met name de jeugd spreekt Engels. Als je zoekend voor een plattegrond staat, wordt je vanzelf aangesproken. Japanners die geen Engels spreken lopen je straal voorbij.
In een treinstation, met een kaartje in de hand, steeds vragen waar je moet zijn. Op elk perron staan er bij de interlokale treinen meerdere personeelsleden, ze spreken geen Engels, maar zien wel aan je treinkaart, waar je moet zijn en op welke plek (gereserveerde stoelen) je het beste kunt instappen.
Een Engelse versie van de metro in Tokyo:

De Japanse versie is niet handig.
Kaartje kopen: