Wisselende brightness op NEC PA241W monitor
-
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Wisselende brightness op NEC PA241W monitor
Sinds vandaag vertoont onze NEC monitor een wisselende helderheid ieder halve seconde. Sommige momenten is dat heviger en intenser dan op andere. Ik heb alle aansluitingen gecontroleerd, geen resultaat.
Iemand een idee waar de oorzaak ligt? Bij de monitor, bij de PC (Videokaart?).
Groet,
Jan en Yuul
Iemand een idee waar de oorzaak ligt? Bij de monitor, bij de PC (Videokaart?).
Groet,
Jan en Yuul
Laatst gewijzigd door Jan en Yuul op di feb 21 2012 1:15 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Z9, Z7, Z6, D850, D7200 (Yuul), D810, D800E, D700 (Jan), divers glaswerk en een SB-800
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: Wisselende brightness op NEC PA241C monitor
Zit er zo'n foto-celletje in die het omgevingslicht meet en de waarden daarvoor verrekend met wat de monitor aan helderheid geeft?
Schakel die functie dan eens uit en kijk wat dat oplevert.
Schakel die functie dan eens uit en kijk wat dat oplevert.
Vriendelijke groet, Léon Obers
-
- Clublid
Re: Wisselende brightness op NEC PA241W monitor
Nee Léon, deze monitor is daar niet van voorzien.
Z9, Z7, Z6, D850, D7200 (Yuul), D810, D800E, D700 (Jan), divers glaswerk en een SB-800
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: Wisselende brightness op NEC PA241C monitor
OK.
Om te weten of het aan de monitor ligt of bijv. de videokaart van de PC, zou je de monitor aan een andere computer kunnen hangen.
Heb je bij aansluiting op een andere computer geen problemen, zit het niet in de monitor, maar hoogstwaarschijnlijk in de videokaart van de PC.
Heeft de monitor dezelfde problemen aangesloten op een andere PC, is het de monitor die niet in orde is.
Meestal zit er ook een algemene reset op een monitor, te bereiken via het schermmenu. Misschien dat dat helpt.
Heeft NEC niet iets van 5 jaar garantie?
Om te weten of het aan de monitor ligt of bijv. de videokaart van de PC, zou je de monitor aan een andere computer kunnen hangen.
Heb je bij aansluiting op een andere computer geen problemen, zit het niet in de monitor, maar hoogstwaarschijnlijk in de videokaart van de PC.
Heeft de monitor dezelfde problemen aangesloten op een andere PC, is het de monitor die niet in orde is.
Meestal zit er ook een algemene reset op een monitor, te bereiken via het schermmenu. Misschien dat dat helpt.
Heeft NEC niet iets van 5 jaar garantie?
Vriendelijke groet, Léon Obers
-
- Clublid
Dat wisselen van monitor met een andere PC ga ik straks even doen en zal laten weten wat het heeft opgeleverd. Wat de garantie van NEC betreft, dat zal ik even moeten nakijken. Tot zover bedankt voor het meedenken.
Groet,
Jan en Yuul
Groet,
Jan en Yuul
Dit type heeft wel degelijk een auto Brightness optie die je kunt uitzetten, zou ik wel even proberen.
http://www.education-nec.com/p/download ... serManual-(english" onclick="window.open(this.href);return false;).pdf?e=e1s1&fn=PA231W-PA241W-PA271W-UserManual-english.pdf
http://www.education-nec.com/p/download ... serManual-(english" onclick="window.open(this.href);return false;).pdf?e=e1s1&fn=PA231W-PA241W-PA271W-UserManual-english.pdf
-
- Clublid
Dan heeft Yuul mij verkeerd voorgelicht !!
. De link die je geeft werkt hier niet Roeland.

-
- Clublid
Inmiddels de usermanual gevonden, ga nu even lezen.
-
- Clublid
Dat zal je altijd zien. Ik wil de monitor uitzetten om hem op de andere PC aan te sluiten. Geen enkel probleem mer met het beeld. Nog een paar tests mee gedaan. Geen probleem meer. Voor de zekerheid naar "auto brightness" in het munu gekeken, maar die stond al op "off".
Ik wacht het verder even af.
Bedankt nogmaals voor het meedenken,
Jan en Yuul
Ik wacht het verder even af.
Bedankt nogmaals voor het meedenken,
Jan en Yuul
Laatst gewijzigd door Jan en Yuul op di feb 21 2012 5:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zou nog even controleren of de kabels goed vastzitten. Een vonkende videokaart aansluiting is geen goede zaak.
-
- Clublid
Zal ik ook nog een keer doen!flitslicht schreef:Ik zou nog even controleren of de kabels goed vastzitten. Een vonkende videokaart aansluiting is geen goede zaak.
Hier een keer het euvel gehad dat er in de videokabel een zwak punt oid zat naarbij de aansluiting op de computer.
Dit zorgde ervoor dat het beeld van intensiteit veranderde... op een gegeven moment er zelfs een blauwe zweem ontstant. Het was overigens niet constant.
Het vervangen van de kabel was hier voldoende. Hoop voor jou hetzelfde.
Groet, Jeroen
Dit zorgde ervoor dat het beeld van intensiteit veranderde... op een gegeven moment er zelfs een blauwe zweem ontstant. Het was overigens niet constant.
Het vervangen van de kabel was hier voldoende. Hoop voor jou hetzelfde.
Groet, Jeroen