zonnekap in beeld bij d700
zonnekap in beeld bij d700
Heb sinds een paar dagen een d700 en had al een 24-70 F2.8 `nano.
Nu ben ik natuurlijk wat met de camera aan het "spelen" en wat blijkt.... de zonnekap van de 24-70 komt bij gebruik van de pop up flits ,in beeld
iemand een oplossing.
gebruik natuurlijk een SB800 maar kan me niet voorstellen dat Nikon zulke fouten maakt
Nu ben ik natuurlijk wat met de camera aan het "spelen" en wat blijkt.... de zonnekap van de 24-70 komt bij gebruik van de pop up flits ,in beeld
iemand een oplossing.
gebruik natuurlijk een SB800 maar kan me niet voorstellen dat Nikon zulke fouten maakt
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: zonnekap in beeld bij d700
Daar is geen oplossing voor.
Eigenlijk hoort op zo'n professionele camera helemaal geen pop-up flitsertje te zitten.
Eigenlijk hoort op zo'n professionele camera helemaal geen pop-up flitsertje te zitten.
Mee eens. Verbaas me er ook telkens over. Je betaald er wel voor, maar ik heb hem nooit gebruikt. Mijn oude F90 had ook geen pop-up flitser, nooit gemist, en dan gaan we digitaal en dan moet het wel ineens....Marten schreef:Daar is geen oplossing voor.
Jaap
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
Beste N,
Die waarschuwing mbt de zonnekap staat op pagina's 187 en 374 van het NL handboek voor de D700.
Groeten, G
Die waarschuwing mbt de zonnekap staat op pagina's 187 en 374 van het NL handboek voor de D700.
Groeten, G
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Hoezo een fout dat doet de D3100 met de 18-105 ook dan de kap er af of de Metz 44 er opNikon schreef:Heb sinds een paar dagen een d700 en had al een 24-70 F2.8 `nano.
iemand een oplossing.

- Patrick
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Juist wel! Handig om andere flitsers aan te sturen. Ik heb al twee flitsers. Dat vind ik eigenlijk wel genoeg.Marten schreef:Daar is geen oplossing voor.
- Remco v/d Sanden
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Dus het hele CLS systeem dat je kan bedienen met je "pop-up flitsertje" op je semi-pro en pro body's is onzin?Marten schreef:Daar is geen oplossing voor.
Das knap...

Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...
https://www.instagram.com/remcovandesanden
https://www.instagram.com/remcovandesanden
Met slecht licht en een kleine prime kan het zomaar de redder in nood zijn.Marten schreef:Daar is geen oplossing voor.
- ArjanL
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Zo'n klein flitsertje is heel handig als invulflitsertje te gebruiken.
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!
-
- Forumlid
Welke pro body's bedoel je?Remco v/d Sanden schreef: Dus het hele CLS systeem dat je kan bedienen met je "pop-up flitsertje" op je semi-pro en pro body's is onzin?
Das knap...

-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Ik vind het een ramp op de D700, maakt de body heel kwetsbaar. Ik gebruik 'm wel maar had graag een SU-800 extra gekocht en geen flitser op de D700 gehad.
En een zoeker met 100% beeld ...
En een zoeker met 100% beeld ...
- Léon Obers
- Forumlid
Nikon maakt die fout ook niet, ze geven het keurig in de gebruiksaanwijzing aan. Het zit hem in de gebruiker die denkt dat om het even welk objectief met of zonder zonnekap altijd zonder problemen gebruikt zou kunnen worden met een pop-up flitser.Nikon schreef:kan me niet voorstellen dat Nikon zulke fouten maakt
Ben maar blij dat je geen Leica meetzoekcamera hebt. Bij gebruik van bepaalde objectieven wordt een gedeelte van het zoekerbeeld afgeschermd.
Vriendelijke groet, Léon Obers
allemaal bedankt voor jullie recatie.
Ennnnn.... Ik heb wel een Leica...
een M6 met vele bijbehorende objectieven en een Leica R8.
Ennnnn.... Ik heb wel een Leica...

Dat zijn waarschijnlijk de D800, D800e, D700 en D300s.Marten schreef:Welke pro body's bedoel je?Remco v/d Sanden schreef: Dus het hele CLS systeem dat je kan bedienen met je "pop-up flitsertje" op je semi-pro en pro body's is onzin?
Das knap...
- gijs sandberg
- Clublid
Re: bedankt voor jullie recatie
Beste N,
U ... wellekome
Overigens kan ik me van M Leica's herinneren dat de zonnekappen soms zelfs geperforeerd waren om het Zoekerbeeld niet te erg te hinderen, dus het beschreven effect op een SLR moet je toch bekend voorkomen.
Groeten, Gijs
U ... wellekome

Overigens kan ik me van M Leica's herinneren dat de zonnekappen soms zelfs geperforeerd waren om het Zoekerbeeld niet te erg te hinderen, dus het beschreven effect op een SLR moet je toch bekend voorkomen.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)