Probeersel 3.9
- Cor Gortzak
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Probeersel 3.9
George013
Ja de plugins zijn geïnstalleerd.
Cor
Ja de plugins zijn geïnstalleerd.
Cor
Cor
Nikon D80 / Nikkor 50mm 1.4 / Nikkor 18-70 / Nikkor 55-200 VR / SB 800 / Manfrotto 055XPROB met 498RC4 balhoofd
Nikon D80 / Nikkor 50mm 1.4 / Nikkor 18-70 / Nikkor 55-200 VR / SB 800 / Manfrotto 055XPROB met 498RC4 balhoofd
Dus als je nu de foto die je verkleind hebt laadt in Irfanview en de info bekijkt, de I-toets, en vervolgens de exif , wat zie je dan?
George
George
- Cor Gortzak
- Forumlid
Na het drukken op "I"verschijnt er "Afbeeldingseigenschappen" met o.a. de Huidige grootte 1024 x 685 Pixel (1.29)
Als ik in deze popup klik op "exif info zie ik alle info over de camera, merk, sluitertijd, iso etc, dus de exif gegevens.
Dit is wel nadat ik de foto's in Irfan een nieuwe grootte heb gegeven.
Ze staan nu nog niet op picasa (Google + foto's) daar staat nog de oude file op die ik denk nog moet gaan vervangen. Hoe weet ik nog niet
Cor
Als ik in deze popup klik op "exif info zie ik alle info over de camera, merk, sluitertijd, iso etc, dus de exif gegevens.
Dit is wel nadat ik de foto's in Irfan een nieuwe grootte heb gegeven.
Ze staan nu nog niet op picasa (Google + foto's) daar staat nog de oude file op die ik denk nog moet gaan vervangen. Hoe weet ik nog niet
Cor
Cor
Cor,
Bijna vergeten. Je moet hem ook nog Save as en wegschrijven naar de schijf onder een andere naam of een andere plek. Anders wordt je oorspronkelijke bestand overschreven. Ik weet niet of je je controle hebt uitgevoerd nadat je de foto hebt weggeschreven en opnieuw hebt geopend. Dat moet je eigenlijk doen. Doe dit maar, dan ben je zeker dat het goed zit.
Laat even snel weten,ik ga zometeen weg. Praathuis.
George
Bijna vergeten. Je moet hem ook nog Save as en wegschrijven naar de schijf onder een andere naam of een andere plek. Anders wordt je oorspronkelijke bestand overschreven. Ik weet niet of je je controle hebt uitgevoerd nadat je de foto hebt weggeschreven en opnieuw hebt geopend. Dat moet je eigenlijk doen. Doe dit maar, dan ben je zeker dat het goed zit.
Laat even snel weten,ik ga zometeen weg. Praathuis.
George
- Cor Gortzak
- Forumlid
George013
Ik heb de omgezette foto's in een file gezet met een nieuwe naam, vandaar dat ik aanneem dat ik deze nieuwe file weer in Google + Foto's moet gaan opnemen
Ik weet nog niet hoe dat moet maar dat zoek ik morgenmiddag wel uit want ik heb momenteel en morgenochtend ook geen tijd om me hierover te buigen. Of weet jij in het kort te vertellen hoe dat moet.
MVG Cor
Ik heb de omgezette foto's in een file gezet met een nieuwe naam, vandaar dat ik aanneem dat ik deze nieuwe file weer in Google + Foto's moet gaan opnemen
Ik weet nog niet hoe dat moet maar dat zoek ik morgenmiddag wel uit want ik heb momenteel en morgenochtend ook geen tijd om me hierover te buigen. Of weet jij in het kort te vertellen hoe dat moet.
MVG Cor
Cor
Cor,
We weten nu zeker dat de foto goed voorbereid is.
Ga naar je webalbum en log in. Nadat je ingelogd bent, zie je een tab "uploaden". Klik deze aan, krijg je een keuze voor een nieuw of bestaand album. Maak je keuze. Vervolgens de balk "foto's selecteren vanaf uw computer" aanklikken en in het opkomende scherm naar je foto navigeren en kiezen. Deze wordt geupload en na einde rechtsonder op OK drukken. Ze moeten bevestigd worden. Daarna ben je weer terug in het startscherm uploaden.
Waar je nu nog op moet letten is de zichtbaarheid van de map. Ga naar "mijn foto's", krijg je een overzicht van alle albums. De album die jij gebruikt moet zichtbaar zijn voor anderen, zijn 2 mogelijkheden. Klik op "zichtbaarheid weergeven". Krijg je een tabelletje met alle albums en hun zichtbaarheid. Maak je keuze, iig zichtbaar.
Heb je dit gedaan , dan is fase 2, het plaatsen , klaar.
George
We weten nu zeker dat de foto goed voorbereid is.
Ga naar je webalbum en log in. Nadat je ingelogd bent, zie je een tab "uploaden". Klik deze aan, krijg je een keuze voor een nieuw of bestaand album. Maak je keuze. Vervolgens de balk "foto's selecteren vanaf uw computer" aanklikken en in het opkomende scherm naar je foto navigeren en kiezen. Deze wordt geupload en na einde rechtsonder op OK drukken. Ze moeten bevestigd worden. Daarna ben je weer terug in het startscherm uploaden.
Waar je nu nog op moet letten is de zichtbaarheid van de map. Ga naar "mijn foto's", krijg je een overzicht van alle albums. De album die jij gebruikt moet zichtbaar zijn voor anderen, zijn 2 mogelijkheden. Klik op "zichtbaarheid weergeven". Krijg je een tabelletje met alle albums en hun zichtbaarheid. Maak je keuze, iig zichtbaar.
Heb je dit gedaan , dan is fase 2, het plaatsen , klaar.
George
- Cor Gortzak
- Forumlid
Even controleren of het gelukt is

Het is dus niet gelukt ga het vanmiddag nog eens proberen. Kun je een album ook weer weghalen uit je albums?
Bij alle albums zie ik bovenaan staan Openbaar
Groet,
Cor G
Het is dus niet gelukt ga het vanmiddag nog eens proberen. Kun je een album ook weer weghalen uit je albums?
Bij alle albums zie ik bovenaan staan Openbaar
Groet,
Cor G
Cor
Cor,
Je moet bij de les blijven. De foto die je linkt is 1,371 × 2,048. Dus zit het waarschijnlijk weer fout in de voorbereiding.
George
Je moet bij de les blijven. De foto die je linkt is 1,371 × 2,048. Dus zit het waarschijnlijk weer fout in de voorbereiding.
George
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ik heb ook niet de wijsheid in pacht ,maar is er dan niemand in Dordrecht die Cor de handellingen kan laten zien die nodig zijn om de exif gegevens bij de foto te plaatsen.???
Ook ik heb wel eens vaker hulp nodig bij het een of ander te instaleren ,ik ben niet zo goed in de theorie ,maar als het me uitgelegd wordt aan de computer zelf , gaat het na een paar keer proberen goed.
Jac.

Ook ik heb wel eens vaker hulp nodig bij het een of ander te instaleren ,ik ben niet zo goed in de theorie ,maar als het me uitgelegd wordt aan de computer zelf , gaat het na een paar keer proberen goed.

Jac.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.
George013 heeft het heel duidelijk en punt voor punt uitgelegd aan Cor.jac49 schreef:Ik heb ook niet de wijsheid in pacht ,maar is er dan niemand in Dordrecht die Cor de handellingen kan laten zien die nodig zijn om de exif gegevens bij de foto te plaatsen.???![]()
Ook ik heb wel eens vaker hulp nodig bij het een of ander te instaleren ,ik ben niet zo goed in de theorie ,maar als het me uitgelegd wordt aan de computer zelf , gaat het na een paar keer proberen goed.![]()
Jac.
Zelfs ook nog in een andere topic.
Ik begrijp niet wat er mis gaat.Cor doet gewoon iets verkeerd.
Ik woon in Rotterdam en heb de neiging om langs Cor te gaan om het hem uit te leggen.
De opmerking van George013 "je moet bij de les blijven" vind ik wel een beetje terecht.
Ik heb de info van George013 ook opgevolgd en mij lukt het wel.
Als Cor die info nog eens heel goed opvolgd moet het hem ook lukken.
@ Cor
Verwijdering van een album:
Open het album en "opties" aanklikken en op "album verwijderen" klikken.
Er word dan nog een keer om bevestiging gevraagd , op "verwijderen" klikken.
Verwijdering van een album:
Open het album en "opties" aanklikken en op "album verwijderen" klikken.
Er word dan nog een keer om bevestiging gevraagd , op "verwijderen" klikken.
- a vgastel
- Forumlid
Heb dit ook gevolgt en inderdaad cor doet iets fout .
Zie daar de foto van de limonade fabriek hij is nu weg hier stonden de exif gegevens in.
Daarom ook mijn verzoek aan degene die hier in de buurt woont ga helpen.
Het is dat ik ziek ben anders dan was er al hulp geweeest.
Heb het zelf ook geprobeerd en mij is het ook gelukt bij de oude picasa lukte het bij mij ook niet .
Zie daar de foto van de limonade fabriek hij is nu weg hier stonden de exif gegevens in.
Heb het zelf ook geprobeerd en mij is het ook gelukt bij de oude picasa lukte het bij mij ook niet .
mvgr bert
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Cor Gortzak schreef:George013
Ik heb het geprobeerd te installeren, maar ook dit wil niet lukken
Ik heb nu wel 2 inoontjes op scherm staan en wel:
Jzip en Express zipfile compression. Als ik het exif vakje klik om een en ander te installeren dan zegt hij dat het bestand niet kan worden gevonden
Als ik mensen nu gek ga maken zeg het dan maar, want ik wordt erg kriegel van dit programma.
Misschien kan iemand mij vertellen waar ik de oude Picassa 3.8 kan vinden. Ik krijg hier zo genoeg van van dit Picassa 3.9
Met groet,
Cor G
Hallo Cor,
Als je ff ga Google vind je dus Picassa 3.8
Ja ja, zal je een URL geven: http://tweakers.net/meuktracker/24242/p ... 85326.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hopelijk heb je hier wat aan.
Groetjes, Casanova56.
Cor Gortzak schreef:George013
Ik heb het geprobeerd te installeren, maar ook dit wil niet lukken
Ik heb nu wel 2 inoontjes op scherm staan en wel:
Jzip en Express zipfile compression. Als ik het exif vakje klik om een en ander te installeren dan zegt hij dat het bestand niet kan worden gevonden
Als ik mensen nu gek ga maken zeg het dan maar, want ik wordt erg kriegel van dit programma.
Misschien kan iemand mij vertellen waar ik de oude Picassa 3.8 kan vinden. Ik krijg hier zo genoeg van van dit Picassa 3.9
Met groet,
Cor G
Hallo Cor,
Als je ff ga Google, vind je dus Picassa 3.8
Hier heb je je URL: http://tweakers.net/meuktracker/24242/p ... 85326.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hopelijk heb je er wat aan.
Groetjes, Casanova56.
Je kan natuurlijk ook heel eenvoudig vanuit Picasa 3.9 foto's exporteren naar een map op je schijf waarvan de grootte van de foto geschikt is voor NCN voor het zien van de Exif-data.a vgastel schreef:Heb dit ook gevolgt en inderdaad cor doet iets fout .
Gewoon op de foto klikken , op "exporteren" klikken
Bij afbeeldingsformaat voor "formaat aanpassen aan" kiesen en met het schuifbalkje op 800 of 1024 zetten en op "exporteren" klikken
Om te controlere of daadwerkelijk alle exif-data in de foto zit , even in Picasa 3.9 op de blauwe"i" (info) klikken.(helemaal onderin rechts) alle data verschijnt dan rechts van de foto.