Boeken

Discussies over opleidingen, cursussen, boeken en websites op het gebied van fotografie
Plaats reactie
Renske

Boeken

Bericht door Renske » wo feb 21 2007 11:19 am

Hoi,

Ik ben sederd een half jaar in het bezit van een D50 digitale spiegelreflexcamera en ik wil er nou eens echt goed mee leren omgaan. Ik heb al het boek van Frank Muller "fotografie onderweg". Hebben jullie tips voor of er naast dit boek nog meer mooie en goede boeken over fotografie welke voor een (semie)leek goed te volgen zijn?

alfredo
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door alfredo » wo feb 21 2007 11:25 am

Renske,

ik kan je het boek: Digitale fotografie Nikon D50 van Christian Haasz uit de serie Easy Computing aanraden..isbn: 90-456-4088-0 www.easycomputing.com

verder is er nog het boek: Digitale spiegelreflexcamera NIKON van Dre de Man. isbn: 90-430-1237-8 www.pearsoneducation.nl

paparazzi

Bericht door paparazzi » wo feb 21 2007 11:36 am

Hoi Renske! 8)

Helaas heb ik geen tips voor je want heb zelf geen boeken over fotografie. Haal de meeste tips van allerlei fotografiesites/forums en leer nog 't meest door 't bekijken van andermans foto's (en de exif)

Renske

Bericht door Renske » wo feb 21 2007 11:43 am

hey boeken specifiek over de nikon camera's....da's wel handig. Ik denk dat ik voor deze ga Digitale fotografie Nikon D50 van Christian Haasz

Renske

Bericht door Renske » wo feb 21 2007 11:44 am

paparazzi schreef:Hoi Renske! 8)

Helaas heb ik geen tips voor je want heb zelf geen boeken over fotografie. Haal de meeste tips van allerlei fotografiesites/forums en leer nog 't meest door 't bekijken van andermans foto's (en de exif)
Da's jammer, ik leer ook wel van andermans foto's hoor maar 't is ook leuk als je een beetje snapt waarover mensen spreken als ze het over technische zaken hebben, en dat lijkt me belangrijk voor mij om eerst eens te leren.

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » wo feb 21 2007 12:21 pm

Als Engels geen probleem is dan is het E-book van Thom Hogan wellicht ook de moeite waard, wordt op CD geleverd voor $29,95 en $7,95 verzendkosten.
Vier jaar geleden heb ik wel zoveel aan z'n boek over de Fuji S2 pro gehad dat ik pas ook 't ding over de D200 heb besteld. (Maar die heb ik nog niet zo doorgepluisd als die over de S2)
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

alfredo
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door alfredo » wo feb 21 2007 12:40 pm

Renske schreef:hey boeken specifiek over de nikon camera's....da's wel handig. Ik denk dat ik voor deze ga Digitale fotografie Nikon D50 van Christian Haasz
en wat zeg je dan? :lol:

Renske

Bericht door Renske » wo feb 21 2007 12:43 pm

ohw ja!!!! dank je wel... :oops:

Renske

Bericht door Renske » wo feb 21 2007 12:46 pm

Roelof schreef:Als Engels geen probleem is dan is het E-book van Thom Hogan wellicht ook de moeite waard, wordt op CD geleverd voor $29,95 en $7,95 verzendkosten.
Vier jaar geleden heb ik wel zoveel aan z'n boek over de Fuji S2 pro gehad dat ik pas ook 't ding over de D200 heb besteld. (Maar die heb ik nog niet zo doorgepluisd als die over de S2)
Ja nou eigenlijk is engels geen probleem, maar ik vind een boek specifiek gericht op een D50 wel heel erg aantrekkelijk, maar bedankt voor je tip.

anjaK

Bericht door anjaK » wo feb 21 2007 12:49 pm

Renske schreef:hey boeken specifiek over de nikon camera's....da's wel handig. Ik denk dat ik voor deze ga Digitale fotografie Nikon D50 van Christian Haasz
Renske, dit is echt een aanrader!!!! Ik heb het boek ook besteld, samen met dat andere. Maar deze, specifiek voor de D50 is echt super!!!! En op dit forum leer je ook erg veel trouwens....als je veel tijd hebt om alle topics telezen in ieder geval!!!!

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » di apr 17 2007 6:02 pm

Als ik me niet vergis, ligt er van dit boek een hele stapel, misschien nog wel een stuk of tien bij de Media Markt in Utrecht!

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

alfredo
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door alfredo » di apr 17 2007 10:03 pm

en de bruna in het oude dorp van Huizen ('t Gooi)
D4, D2h,,AFS 70-200vr 2.8 80-200 ED f2.8, Nikkor 300mm F4 ED, ,sigma 24-70 2.8, nikon 50mm 1.8, Kenko TC Teleplus MC7 2X DG,, polarisatiefilter 77mm een tas en een manfrotto eenbeenstatief..

Hanneke

Bericht door Hanneke » zo jul 22 2007 9:48 pm

Lang leven de kringloopwinkel! Heb vorige week een tweetal mooie boeken gekocht; Documentaire fotografie en 'de camera' beide van Life de fotografie. (Time Life boeken).

Beide oude boeken, want uit 1975, maar de principes van fotografie en cameragebruik veranderen niet. Erg leuk, zeker voor 1,75 euro per stuk!

Daarnaast heb ik een boekje; de digitale spiegelreflexcamera, nikon, van Dre de Man. Leuk overzicht, maar naar mijn idee staat er van alles net niets in, of laat ik 't zo zeggen; het voegt niet veel toe.

Plaats reactie

Terug naar “Opleidingen/cursussen/boeken/websites”