Nieuwe printer gekocht en nu ???

Discussie over foto-apparatuur die niet aan Nikon is gerelateerd
MartijnM
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Nieuwe printer gekocht en nu ???

Bericht door MartijnM » do feb 23 2012 2:16 pm

ramrod schreef:Volgens mij is het goedkoper om je foto,s bij ProFoto te laten printen , geweldig mooi papier en dito afdrukken tegen een zeer goede prijs , als ik zie wat die inkt kost voor de fotoprinters.... gisteren op tv een liter inkt voor een printer kost omgerekend €3000 voor de consument.... :shock:
Wat late reactie op dit topic, maar zelf afdrukken is helemaal niet zo duur hoor!

Voorbeeldje met op basis van de R2880: Ik gebruik eigenlijk altijd Ilford Galerie Smooth Pearl wat op A3 formaat 1,27 per vel kost en aan inkt ben je met de R2880 ongeveer 1 euro per A4, dus 2 euro per A3 kwijt op basis van originele Epson K3 inkt. (bron: http://www.printerville.net/2008/09/14/ ... 80-review/). Daarnaast is mijn workflow gekalibreerd (in ieder geval het scherm en de printer), dus zijn bijna alle prints in 1 keer goed. Ik kan me niet voorstellen dat de R3000 daar erg veel vanaf wijkt.

Prijs totale afdruk is dus circa 3,27, terwijl een A3-tje via ProFoto 4,99 kost zonder opstart en verzendkosten met daarbovenop nog de wachttijd vanwege verzending...

Mvg,
Martijn
Buy film, not megapixels...

Plaats reactie

Terug naar “Niet aan Nikon gerelateerde foto apparatuur”