Wat late reactie op dit topic, maar zelf afdrukken is helemaal niet zo duur hoor!ramrod schreef:Volgens mij is het goedkoper om je foto,s bij ProFoto te laten printen , geweldig mooi papier en dito afdrukken tegen een zeer goede prijs , als ik zie wat die inkt kost voor de fotoprinters.... gisteren op tv een liter inkt voor een printer kost omgerekend €3000 voor de consument....
Voorbeeldje met op basis van de R2880: Ik gebruik eigenlijk altijd Ilford Galerie Smooth Pearl wat op A3 formaat 1,27 per vel kost en aan inkt ben je met de R2880 ongeveer 1 euro per A4, dus 2 euro per A3 kwijt op basis van originele Epson K3 inkt. (bron: http://www.printerville.net/2008/09/14/ ... 80-review/). Daarnaast is mijn workflow gekalibreerd (in ieder geval het scherm en de printer), dus zijn bijna alle prints in 1 keer goed. Ik kan me niet voorstellen dat de R3000 daar erg veel vanaf wijkt.
Prijs totale afdruk is dus circa 3,27, terwijl een A3-tje via ProFoto 4,99 kost zonder opstart en verzendkosten met daarbovenop nog de wachttijd vanwege verzending...
Mvg,
Martijn