Vraag over objectief

Discussies over macro/micro objectieven
Plaats reactie
Janv

Vraag over objectief

Bericht door Janv » ma feb 20 2012 3:37 pm

De Tamron 90mm F/2.8 Di SP Macro 1:1 (new, built-in motor), Nikon (FX, DX) . Werkt dit objectief automatisch met de d3100 ( zoals een af-s , dx ) ?

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Vraag over objectief

Bericht door Patrick » ma feb 20 2012 3:50 pm

Janv schreef:De Tamron 90mm F/2.8 Di SP Macro 1:1 (new, built-in motor), Nikon (FX, DX) . Werkt dit objectief automatisch met de d3100 ( zoals een af-s , dx ) ?
Ja. Vanwege die ingebouwde motor waar je zelf al over schrijft.

Deze Tamrons zijn trouwens verdiend heel populair. Mooie beeldkwaliteit. Ik ken overigens geen exemplaren met ingebouwde scherpstelmotor uit de eerste hand.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Janv

Bericht door Janv » ma feb 20 2012 3:53 pm

Dank je , over de AF daar was ik al over uit ( ingebouwde motor ) , maar ben vooral geinteresseerd of de sluitertijd, diafragma enz automatisch wordt aangepast afhankelijk van de gekozen nstelling op de camera

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma feb 20 2012 4:20 pm

Janv schreef:Dank je , over de AF daar was ik al over uit ( ingebouwde motor ) , maar ben vooral geinteresseerd of de sluitertijd, diafragma enz automatisch wordt aangepast afhankelijk van de gekozen nstelling op de camera
Ja. Dat geldt trouwens voor de meeste objectieven, ook op de goedkope modellen camera's. Maar je kan het natuurlijk altijd even vragen. :wink:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Janv

Bericht door Janv » ma feb 20 2012 7:47 pm

Nu zag ik ook de nikon 85 mm macro met vr. Dit objectief is misschien meer geschikt voor algemene toepassingen ( portret ) door de VR. Dit zal misschien een betere keus zijn.

IAMsterdam
Forumlid
Forumlid

Bericht door IAMsterdam » ma feb 20 2012 8:04 pm

De 85mm is een prima objectief. Ik heb hem zelf ook gehad naar volle tevredenheid. Prijs/kwaliteit echt uitstekend.
Nikon D7000, D5000, Nikon AF-S 17-55mm F/2.8 G DX iF ED, Nikon AF-S 18-105mm F/3.5-5.6G VR ED DX, Nikon AF-S 70-300mm F/4.5-5.6G iF VR, Nikon AF-D 85mm F/1.8, Nikon AF-S 35mm F/1.8G DX, Sigma 150mm F2.8 EX APO DG HSM Macro, Nikon SB700, Nikon MD-B11
http://www.flickr.com/photos/co-axial/

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » ma feb 20 2012 8:37 pm

"Dit objectief is misschien meer geschikt voor algemene toepassingen ( portret ) door de VR."

Bibber je dan bij algemene toepassingen danwel portretopnamen meer dan bij macro?

Janv

Bericht door Janv » di feb 21 2012 9:55 am

misschien neem ik wel macro opnamen mbv een statief :)

Hasselbox
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hasselbox » do feb 23 2012 8:18 pm

Ik gebruik de Tamron 90mm. Ben er zeer tevreden mee.
Een voorbeeld: Afbeelding
Foto van een oude benzine lamp.
Crop op 100 %. Zelfs de vinger afdrukken op het messing zijn duidelijk te zien.

Plaats reactie

Terug naar “Macro/micro objectieven”