Vraag over objectief
Vraag over objectief
De Tamron 90mm F/2.8 Di SP Macro 1:1 (new, built-in motor), Nikon (FX, DX) . Werkt dit objectief automatisch met de d3100 ( zoals een af-s , dx ) ?
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Vraag over objectief
Ja. Vanwege die ingebouwde motor waar je zelf al over schrijft.Janv schreef:De Tamron 90mm F/2.8 Di SP Macro 1:1 (new, built-in motor), Nikon (FX, DX) . Werkt dit objectief automatisch met de d3100 ( zoals een af-s , dx ) ?
Deze Tamrons zijn trouwens verdiend heel populair. Mooie beeldkwaliteit. Ik ken overigens geen exemplaren met ingebouwde scherpstelmotor uit de eerste hand.
Dank je , over de AF daar was ik al over uit ( ingebouwde motor ) , maar ben vooral geinteresseerd of de sluitertijd, diafragma enz automatisch wordt aangepast afhankelijk van de gekozen nstelling op de camera
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Ja. Dat geldt trouwens voor de meeste objectieven, ook op de goedkope modellen camera's. Maar je kan het natuurlijk altijd even vragen.Janv schreef:Dank je , over de AF daar was ik al over uit ( ingebouwde motor ) , maar ben vooral geinteresseerd of de sluitertijd, diafragma enz automatisch wordt aangepast afhankelijk van de gekozen nstelling op de camera

Nu zag ik ook de nikon 85 mm macro met vr. Dit objectief is misschien meer geschikt voor algemene toepassingen ( portret ) door de VR. Dit zal misschien een betere keus zijn.
-
- Forumlid
De 85mm is een prima objectief. Ik heb hem zelf ook gehad naar volle tevredenheid. Prijs/kwaliteit echt uitstekend.
Nikon D7000, D5000, Nikon AF-S 17-55mm F/2.8 G DX iF ED, Nikon AF-S 18-105mm F/3.5-5.6G VR ED DX, Nikon AF-S 70-300mm F/4.5-5.6G iF VR, Nikon AF-D 85mm F/1.8, Nikon AF-S 35mm F/1.8G DX, Sigma 150mm F2.8 EX APO DG HSM Macro, Nikon SB700, Nikon MD-B11
http://www.flickr.com/photos/co-axial/
http://www.flickr.com/photos/co-axial/
"Dit objectief is misschien meer geschikt voor algemene toepassingen ( portret ) door de VR."
Bibber je dan bij algemene toepassingen danwel portretopnamen meer dan bij macro?
Bibber je dan bij algemene toepassingen danwel portretopnamen meer dan bij macro?
- Hasselbox
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik gebruik de Tamron 90mm. Ben er zeer tevreden mee.
Een voorbeeld:
Foto van een oude benzine lamp.
Crop op 100 %. Zelfs de vinger afdrukken op het messing zijn duidelijk te zien.
Een voorbeeld:

Foto van een oude benzine lamp.
Crop op 100 %. Zelfs de vinger afdrukken op het messing zijn duidelijk te zien.