SS Rotterdam
Re: SS Rotterdam
Focus14: dat de aankoop van het SS Rotterdam veel geld heeft gekost is duidelijk. Maar dat is niet allemaal gemeenschapsgeld geweest. Ook de huidige exploitatie brengt, door het succes, geld in het laatje. Ik ben in ieder geval heel blij dat het schip er nu ligt: knap kind die het nog weg krijgt... Dat is allemaal te danken aan de vereniging die zich hiervoor jarenlang sterk heeft gemaakt. Ik zie het als een voorrecht altijd lid van die vereniging te zijn geweest. Het had allemaal veel goedkoper gekund als de overheid in een eerder stadium met de aankoop was accoord gegaan, maar laten we daar maar geen woorden meer aan besteden. Het schip Rotterdam is van Rotterdam, het hoort in Rotterdam, het is gebouwd in Rotterdam (bij de Rotterdamse Droogdok Maatschappij). Het was in mijn kinderjaren al een symbool van de veerkracht van Rotterdam, van de ondernemingslust, van de bloei van de Rotterdamse haven. Als de Rotterdam, de Nieuw Amsterdam of de Statendam vertrokken hoorde je de stoomfluit over de hele stad, zelfs in Rotterdam-Noord waar wij woonden. Als die schepen aan de overkant van de Parkkade bij de Holland Amerika Lijn lagen aangemeerd was je trots, trots op zulke prachtige schepen, trots op op je stad. Laten we ook niet beginnen over weggooien van gemeenschapsgeld: de al jarenlange forse beveiliging door politie van voetbalwedstrijden kost de gemeenschap veel meer, om maar één voorbeeld te noemen. En zo ken ik er nog wel een paar. In een land dat zich echt bewust is van zijn cultuur zou industrieel erfgoed net zo goed worden gesubsidieerd als kunst, sport en noem maar op. Over kunst gesproken: het stoomschip Rotterdam is een tijdcapsule vol met uitstekend bewaarde kunst, van vooraanstaande kunstenaars uit de jaren vijftig en zestig van de vorige eeuw. En ik vind het bijvoorbeeld ook een schande dat we een museum als het Aviodrome in Lelystad ten onder moeten laten gaan. Ik heb liever dat daar gemeenschapsgeld naar toe zou gaan dan naar voetbalbeveiliging of naar onderwijsinstituten die kinderen diploma's geven terwijl die kinderen niet eens kunnen spellen.
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ben het helemaal eens met emdeklerk ,het waren ook schepen om trots op te zijn.
Jac.
Jac.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.
-
- Forumlid
- Contacteer:
@ emdeklerk:
welliswaar door de topic-starter als niet terzake doende:
uw betoog is duidelijk en ook ik vind dat het behoud van industrieelerfgoed met publiek geld onderhouden mag en moet worden.
maar om dit door een woningbouw (niet gehinderd door enige kennis over schepen) te laten doen is natuurlijk van de gekke.
welke dwaze geest verzint zo'n plan en welke nog dwazere toezichthouders geven daarvoor groen licht.(?)
en nog dwazer is dat ze zelf dachten dat het een doorslaggevend commericieel succes zou gaan worden. (hetgeen niet het geval is)
dit soort megalomane denkers noem ik eigenlijk een stel kostenbewusteloze stakkers.
uw betoog is duidelijk en ook ik vind dat het behoud van industrieelerfgoed met publiek geld onderhouden mag en moet worden.
maar om dit door een woningbouw (niet gehinderd door enige kennis over schepen) te laten doen is natuurlijk van de gekke.
welke dwaze geest verzint zo'n plan en welke nog dwazere toezichthouders geven daarvoor groen licht.(?)
en nog dwazer is dat ze zelf dachten dat het een doorslaggevend commericieel succes zou gaan worden. (hetgeen niet het geval is)
dit soort megalomane denkers noem ik eigenlijk een stel kostenbewusteloze stakkers.
Ik fotografeer met een D90 body met Nikon-MB80 grip, kleine zoom (18-70mm), een kleine tele (55-200mm) en een 85mm micro van Nikkor-glas plus een statief (Manfrotto) en een (Lowe)tas -Adobe PS Elements
http://www.flickr.com/photos/focus234" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/focus234" onclick="window.open(this.href);return false;
Het ging erom hoe jij reageerde.Focus2 schreef:@ emdeklerk:
Maar spui rustig je gal hier hoor als je daar behoefte aan hebt , ik ruim het alleen niet op.
Focus2: van die woningbouwvereniging is inderdaad uitermate vreemd. Goed dat we het verder ook eens zijn!
Nogmaals: blij dat de Rotterdam er nu eindelijk ligt. Hopelijk wordt de monumentenwet nog eens aangepast voor dit soort industrieel erfgoed. Onder vriend Balkenende is het helaas niet gelukt... Behouden is niet achteromkijken, maar vooruitzien!
Nogmaals: blij dat de Rotterdam er nu eindelijk ligt. Hopelijk wordt de monumentenwet nog eens aangepast voor dit soort industrieel erfgoed. Onder vriend Balkenende is het helaas niet gelukt... Behouden is niet achteromkijken, maar vooruitzien!
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Mee eens, een goede serie van een fraai schip. Ik ga maar eens een keer kijkenFrankie schreef:Mooie serie !

Dank je wel Frankie en Skippy , en zeker de moeite waard om te bezichtigen SkippySkippy schreef:Mee eens, een goede serie van een fraai schip. Ik ga maar eens een keer kijkenFrankie schreef:Mooie serie !
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Mooie serie polleke666 van het interieur van een bijzonder schip.
Ik heb hem afgelopen woensdag alleen van buiten gezien, hier een foto die ik toen gemaakt heb (wil je draadje zeker niet kapen, dus zeg maar als hij weg moet).

Ik heb hem afgelopen woensdag alleen van buiten gezien, hier een foto die ik toen gemaakt heb (wil je draadje zeker niet kapen, dus zeg maar als hij weg moet).

Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Mooie foto ArendArendV schreef:Mooie serie polleke666 van het interieur van een bijzonder schip.
en je kaapt zeker niet dit draadje , laat maar lekker staan.
van mij mag je er best meer plaatsen.
Paul
-
- Forumlid
Heel mooi,prachtige lijnen heeft de Rotterdam,zo'n beetje nostalgie is fraai om weer eens te zien.
Jac.

Jac.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.
- John Hoenen
- Forumlid
- Contacteer:
jac49 schreef:Heel mooi,prachtige lijnen heeft de Rotterdam,zo'n beetje nostalgie is fraai om weer eens te zien.![]()
Jac.
Helemaal gelijk, ja een mooie foto.
Off -topic (Maarruh wordt het niet eens tijd dat jij in je auto springt..

-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Prachtige serie zeg Heel mooi in beeld gebracht . Ik heb er van genoten gr Da Versluis
Dank je welD.A. Versluis schreef:Prachtige serie zeg Heel mooi in beeld gebracht . Ik heb er van genoten gr Da Versluis