Nikon 80-200 AF-S
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Nikon 80-200 AF-S
Hallo,
Ik heb een sigma 70-200 f/2.8 HSM II macro gekocht en ik ben niet tevreden over de kwaliteit van de foto's, zeker niet op f/2.8 en en AF is ook te traag voor snelle objecten.
Ik heb de lens kunnen kopen voor 590 euro en dat is ook wel zo'n beetje het max. wat ik er voor kwijt wil zijn, misschien tot max. 700 euro of zo.
Waar ik dus naar op zoek ben is snelle AF en goede foto kwaliteit op f/2.8.
Nu kwam ik de nikon 80-200 AF-S (AF motor in body [ik heb een D5100]) tegen, die van 1999-2004 is gemaakt.
Ik ben dus op zoek naar een 2de hands versie van deze lens.
Heeft iemand nog een goed werkende versie, die wel bereid is om de lens te verkopen.
Of is dit geen reeele prijs, tot 700 euro?
Heeft er iemand anders nog andere ideeën over een lens <=700 euro met 70-200mm en snelle AF en f/2.8
Ik heb een sigma 70-200 f/2.8 HSM II macro gekocht en ik ben niet tevreden over de kwaliteit van de foto's, zeker niet op f/2.8 en en AF is ook te traag voor snelle objecten.
Ik heb de lens kunnen kopen voor 590 euro en dat is ook wel zo'n beetje het max. wat ik er voor kwijt wil zijn, misschien tot max. 700 euro of zo.
Waar ik dus naar op zoek ben is snelle AF en goede foto kwaliteit op f/2.8.
Nu kwam ik de nikon 80-200 AF-S (AF motor in body [ik heb een D5100]) tegen, die van 1999-2004 is gemaakt.
Ik ben dus op zoek naar een 2de hands versie van deze lens.
Heeft iemand nog een goed werkende versie, die wel bereid is om de lens te verkopen.
Of is dit geen reeele prijs, tot 700 euro?
Heeft er iemand anders nog andere ideeën over een lens <=700 euro met 70-200mm en snelle AF en f/2.8
Re: Nikon 80-200 AF-S
Hi,
Jammer dat de sigma niet bevalt, als je een goed exemplaar hebt ben je er niet slecht mee uit..
De 80-200 ga je niet vinden voor dat bedrag, 1000 euro is vrij normaal.
ALS je hem tegenkomt..
Jammer dat de sigma niet bevalt, als je een goed exemplaar hebt ben je er niet slecht mee uit..
De 80-200 ga je niet vinden voor dat bedrag, 1000 euro is vrij normaal.
ALS je hem tegenkomt..
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
In de praktijk is het lastig om dat voor deze geweldenaar te krijgen weet ik uit ervaring. Zeker nu er veel 70-200 f2.8 VR 1's aangeboden worden. Niet terecht; die laatste is zeker op een FX camera optisch minder.
Als iemand er een aanbiedt voor 700: gelijk kopen! Maar reken er niet op dat je er een gaat vinden voor zo'n prijs...
Tja, andere alternatieven zijn schaars vanwege het feit dat je een D5100 hebt...
Heb je wellicht gewoon een wat minder exemplaar. Die Sigma's zijn normaal zo gek nog niet. Wat is het probleem?
Als iemand er een aanbiedt voor 700: gelijk kopen! Maar reken er niet op dat je er een gaat vinden voor zo'n prijs...
Tja, andere alternatieven zijn schaars vanwege het feit dat je een D5100 hebt...
Heb je wellicht gewoon een wat minder exemplaar. Die Sigma's zijn normaal zo gek nog niet. Wat is het probleem?
Wat betreft die trage focus: heeft de sigma geen focus limiter? Kan hoor, ik weet het niet. Bij de Nikon 80-200 AF-schuifzooms maakte die focuslimiter heel veel verschil in focussnelheid (logisch).
-
- Clublid
Heren,
Dank voor het antwoord.
Ik heb gisteren wat meeuwen gefotografeerd, die stukjes brood uit het water haalden.
De AF was niet snel genoeg om de meeuwen te fotograferen, van de 100 waren er misschien 3 redelijk goed.
Ik heb netjes een statief gebruikt hiervoor.
Daarnaast van een stilstaand object op f/2.8 ook met statief een foto gemaakt, maar ik vond het niet goed scherp, zou toch wel zo moeten zijn in het midden.
Dank voor het antwoord.
Ik heb gisteren wat meeuwen gefotografeerd, die stukjes brood uit het water haalden.
De AF was niet snel genoeg om de meeuwen te fotograferen, van de 100 waren er misschien 3 redelijk goed.
Ik heb netjes een statief gebruikt hiervoor.
Daarnaast van een stilstaand object op f/2.8 ook met statief een foto gemaakt, maar ik vond het niet goed scherp, zou toch wel zo moeten zijn in het midden.
-
- Clublid
Nee geen focus limiter.Tom schreef:Wat betreft die trage focus: heeft de sigma geen focus limiter? Kan hoor, ik weet het niet. Bij de Nikon 80-200 AF-schuifzooms maakte die focuslimiter heel veel verschil in focussnelheid (logisch).
-
- Clublid
Hoe kan ik testen dat hij minder is dan hij zou moeten zijn?Patrick schreef:Heb je wellicht gewoon een wat minder exemplaar. Die Sigma's zijn normaal zo gek nog niet. Wat is het probleem?
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Ik heb zelf de 80/200 2.8 ed dus zonder motor in de lens .
Op mijn D90 werkt de lens perfect met de limeter aan lukkien de meeste vliegende vogels prima .
Destijds voor 1300 nieuw gekocht nu nieuw voor 100 euro o/a bij konijnen burg .
Ik wil de lens voor geen goud weg doen gr Dirk
Op mijn D90 werkt de lens perfect met de limeter aan lukkien de meeste vliegende vogels prima .
-
- Clublid
Het kan ook onkunde aan mijn kant zijn.
Wat ik instel om foto's van de zeer snelle meeuwen:
- scherpstelstand: AF-C (Continu servo)
- AF-Veldafstand: Dynamisch veld
- Lichtmeting: Centrum gerichte meting.
100 euro? Nieuw? Nee hoor, zo'n feest is het niet.D.A. Versluis schreef:Ik heb zelf de 80/200 2.8 ed dus zonder motor in de lens .
Minimaal 300/350, tweedehands in matige staat. Nieuw niet meer te krijgen.
Zet maar op AF-S. AF-C kan je ook afdrukken als het object NIET in focus is.drnjstj schreef:Het kan ook onkunde aan mijn kant zijn.
-
- Clublid
Dank je voor de nuttige info!Tom schreef:Zet maar op AF-S. AF-C kan je ook afdrukken als het object NIET in focus is.drnjstj schreef:Het kan ook onkunde aan mijn kant zijn.
-
- Clublid
Dus zonder focusmotor is het toch scherp door limiter?D.A. Versluis schreef:Ik heb zelf de 80/200 2.8 ed dus zonder motor in de lens .
is dat de lens die ze nu ook nog msken?
Je haalt van alles door elkaar. Die lens maken ze niet meer. Zonder focusmotor betekent in dit geval dat de focusmotor van de camerabody gebruikt wordt. De limiter limiteert het focusbereik, waar dat normaal bijvoorbeeld van 50cm tot oneindig is, stel je met de limiter in dat het 3m tot oneindig is. De slag 50cm tot 3m wordt dan niet gemaakt, en dat spaart behoorlijk wat tijd. Als je object dichterbij is dan die 3 meter, heb je gewoon pech, en stelt hij dus niet scherp. Bij een vogel, die altijd verder dan 3m zal zijn, heb je wel voordeel.drnjstj schreef:Dus zonder focusmotor is het toch scherp door limiter?D.A. Versluis schreef:Ik heb zelf de 80/200 2.8 ed dus zonder motor in de lens .
Je moet dus echt nog steeds focussen.

-
- Clublid
maar bij mijn d5100 zit geen focusmotor, dan moet uk toch handmatig focussrn?Tom schreef:Je haalt van alles door elkaar. Die lens maken ze niet meer. Zonder focusmotor betekent in dit geval dat de focusmotor van de camerabody gebruikt wordt. De limiter limiteert het focusbereik, waar dat normaal bijvoorbeeld van 50cm tot oneindig is, stel je met de limiter in dat het 3m tot oneindig is. De slag 50cm tot 3m wordt dan niet gemaakt, en dat spaart behoorlijk wat tijd. Als je object dichterbij is dan die 3 meter, heb je gewoon pech, en stelt hij dus niet scherp. Bij een vogel, die altijd verder dan 3m zal zijn, heb je wel voordeel.drnjstj schreef:Dus zonder focusmotor is het toch scherp door limiter?D.A. Versluis schreef:Ik heb zelf de 80/200 2.8 ed dus zonder motor in de lens .
Je moet dus echt nog steeds focussen.
Dat is net wat ik niet wil.